Iveco ogłosiło w trakcie targów IAA w Hanowerze podpisanie umowy z operatorem logistycznym Ludwig Meyer GmbH & Co. KG. Na mocy porozumienia producent dostarczy firmie 20 ciężarówek Iveco Stralis NP. Będą to pierwsze zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG długodystansowe ciężarówki na niemieckim rynku.
Ludwig Meyer, firma z siedzibą we Friedrichsdorf, jest stałym partnerem Iveco posiadającym bogatą historię w zakresie pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG oraz pojazdów elektrycznych. W najbliższym czasie przedsiębiorstwo ma zamiar skierować 20 nowych ciężarówek Stralis NP do obsługi łańcucha logistycznego świeżej żywności oraz dystrybucji żywności na obszarze Berlina.
Ciężarówki Stralis NP (Natural Power) z silnikami o mocy 400 KM, zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG, oferują realne rozwiązanie w zakresie zrównoważonego transportu towarów: charakteryzują się dokładnie taką samą mocą i momentem obrotowym, jak ich odpowiedniki zasilane olejem napędowym. Auta zapewniają też kierowcom taki sam komfort i wyposażenie. Wybrane samochody to także pierwsze pojazdy zasilane gazem wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów. Wartość energetyczna oleju napędowego powoduje, że jest on niekwestionowanym liderem wśród paliw w branży logistycznej. Pojazdy elektryczne przeznaczone do transportu ciężkich ładunków na duże odległości nadal pozostają tylko w fazie koncepcyjnej, przynajmniej w średnim okresie czasu.
- Wykorzystanie alternatywnych źródeł napędu stanowi ważny element zapewniający sukces naszej działalności w przyszłości - powiedział Matthias Strehl, dyrektor zarządzający Meyer Logistik. - Jako partner rozwojowy branży pojazdów użytkowych regularnie poddajemy testom innowacyjne napędy, ponieważ naszym celem jest znalezienie, wraz z naszymi partnerami, realnej alternatywy dla ciężarówek zasilanych olejem napędowym.
Firma Meyer Logistik koordynuje również budowę publicznej stacji tankowania skroplonego gazu ziemnego LNG znajdującą się po wschodniej stronie obwodnicy Berlina - Berliner Ring. Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) jest sponsorem projektu mającego na celu uruchomienie pierwszej takiej instalacji w Niemczech, co pozwoli zmniejszyć koszty zamówień pojazdów zasilanych gazem ziemnym LNG w sytuacji, w której sieć stacji tankowania wciąż jest słabo rozwinięta.
(ik)
Źródło i fot. Iveco