Firestone rozszerza linię opon Destination HP o nowy zimowy model - Destination Winter. Przeznaczone do pojazdów typu SUV ogumienie zapewnia optymalne właściwości jezdne i komfort prowadzenia auta w każdych zimowych warunkach pogodowych.
Letnie opony Destination HP do samochodów miejskich oraz małych i średnich SUV-ów, trafiły na rynek w 2014 r. Zapewniają one wysoki poziom kontroli nad pojazdem na mokrej nawierzchni, długie przebiegi oraz doskonałą stabilność i wygodę prowadzenia samochodu. Teraz w ofercie marki pojawiły się opony na zimę stworzone z myślą o SUV-ach.
Projekt bieżnika opon Destination Winter wzorowany był na modelu Winterhawk 3, został on jednak dostosowany do szerszych rozmiarów ogumienia. Opona Winterhawk 3 osiągnęła już dobre wyniki w próbach ADAC i otrzymała m.in. drugą najwyższą ocenę za ogólne osiągi w warunkach zimowych w testach, w których konkurowała z najdroższymi oponami wysokiej jakości. Wewnętrzne testy opon Destination Winter potwierdziły, że osiągają one najlepsze wyniki na śniegu w swojej klasie. Co więcej, dzięki sprawdzonemu bieżnikowi i zaawansowanej mieszance gumowej NanoProtechTM uzyskały na etykiecie UE ocenę „B” w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Jest to najlepsza rekomendacja na europejskim rynku dla kierowców przygotowujących się do zakupu opon zimowych klasy średniej.
Firestone z optymizmem patrzy w przyszłość zarówno letnich, jak i zimowych opon Destination. Firma przewiduje dalszy wzrost w segmencie SUV-ów klasy średniej. Europa stale się urbanizuje, a wszyscy producenci samochodów innych niż luksusowe planują wprowadzenie do swoich ofert takich pojazdów. SUV-y klasy średniej do 2021 r. mogą stanowić ok. 20 proc. rynku nowych samochodów w Europie, dzięki czemu zwiększy się zapotrzebowanie na wysokiej jakości opony letnie i zimowe o dobrym stosunku jakości do ceny.
Nowe ogumienie zostało zaprezentowane już w marcu br. podczas targów Geneva Motor Show 2016. Opony Destination Winter są dostępne w całej Europie w 13 kluczowych rozmiarach odpowiednich dla 16- i 17-calowych obręczy, które pasują do większości obecnie użytkowanych modeli SUV niższej klasy.
(ik)
Źródło i fot. Firestone