NOWOŚCI RYNKOWE

Opony zimowe - osobowe i SUV

GOODRIDE

SW658

Zimowa opona segmentu ekonomicznego, produkowana w rozmiarach od 15 do 19 cali, indeksach prędkości od T do H, przeznaczona do aut klasy SUV. Charakteryzuje się klasycznym, kierunkowym wzorem bieżnika z szerokimi czterema rowkami obwodowymi, oraz ulepszonymi lamelami barkowymi poprawiającymi zachowanie w zakrętach. Opona oferuje bardzo dobrą trakcję na śniegu. Specjalna mieszanka z zastosowaniem technologii Silica Tech poprawia kierowalność i skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni. W efekcie parametry hamowania na etykiecie dla modelu SW658 są na poziomie C dla wszystkich rozmiarów. Więcej na stronie www.boma24.pl

 

 

FEDERAL

Himalaya Iceo

Iceo to nowoczesna opona zimowa z innowacyjną konstrukcją bieżnika 3D. Zygzakowaty kształt lameli śniegowych zwiększa sztywność bieżnika, a tym samym pomaga utrzymać maksymalną powierzchnię styku opony z podłożem i minimalizuje skręt rowków pod obciążeniem co gwarantuje lepsze odprowadzanie wody. Centralne żebro ze zróżnicowanymi lamelkami (od długich i wąskich do szerokich i krótkich), poprawia trakcję i zmniejsza hałas powstający podczas toczenia. Opona Iceo dostępna jest w wielu popularnych rozmiarach. Gwarancja jakości producenta to 5 lat.

 

 

 

Himalaya Ws2sl (Ws2)

Nowoczesna opona zimowa, która daleko przekracza wymagania przemysłowej normy SSS (Severe Snow Service - użytkowania w ciężkich warunkach śniegowych) organizacji amerykańskich producentów gumy. Zapewnia komfortowe prowadzenie w trudnych warunkach pogodowych, stabilność na śniegu, lodzie oraz mokrej nawierzchni. Opona w wersji WS2 posiada dodatkowe otwory umożliwiające założenie kolców. Himalaya WS2SL (WS2) jest dostępna w szerokiej palecie rozmiarów. Gwarancja jakości producenta 5 lat.

 

 

 

Himalaya SUV

Opona z przeznaczeniem do aut typu SUV została specjalnie zaprojektowana z przeznaczeniem dla odbiorców w Europie Wschodniej, USA i Kanadzie. To idealna opona do jazdy w trudnych warunkach śniegowych. Jej zaawansowana, nowoczesna budowa oraz unikalne komponenty użyte do produkcji zapewniają komfort jazdy, ekstremalną kontrolę oraz odporność opony na zużycie. Himalaya SUV pokazuje pełnię swoich możliwości w trudnych warunkach, na lodzie, śniegu, błocie oraz mokrej nawierzchni. Gęste ułożenie lameli bieżnika daje doskonałe rezultaty. Utrzymanie wysokiego poziomu trakcji w warunkach mokrych i grząskich, skutkuje podwyższonym poziomem bezpieczeństwa poprzez większą ochronę przed poślizgiem. Opona posiada dodatkowe otwory umożliwiające założenie kolców. Dodatkowo, specjalnie dopasowany wzór bieżnika obniża poziom hałasu w trakcie jazdy. Producent daje pełną pięcioletnią gwarancję. Więcej informacji na stronie www.nowegumy.pl

 

KELLY

Winter ST

Firma Inter Cars przygotowała na ten sezon zimowy paletę nowych modeli opon do samochodów osobowych cenionej na rynku amerykańskiej marki Kelly. Kelly Winter ST jest oponą do samochodów kompaktowych. Model występuje w trzech rodzajach bieżnika w zależności od rozmiaru. Bieżnik ST1 występuje w 13 rozmiarach (155/65R13, 165/65R14, 165/70R14, 175/65R14, 175/70R13, 175/70R14, 185/60R14, 185/65R14, 185/65R15, 185/70R14, 195/60R15, 195/65R15, 205/65R15). Jest to bieżnik kierunkowy z blokami w centralnej części, ułożonymi w kształcie litery V. Zapewnia on precyzję prowadzenia i wydajne odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego. Bieżnik jest gęsto ponacinany lamelami, które „wgryzają się” w śnieg, sprawiając, że samochód zachowuje się przewidywalnie nawet w najcięższych zimowych warunkach. Kelly Winter ST1 cechuje krótka droga hamowania, skuteczne przyspieszanie i zminimalizowane ryzyko występowania zjawiska aquaplaningu. Bieżnik ST2 występuje w 3 rozmiarach: 155/70R13, 165/70R13, 145/70R13). Do pojazdów poruszających się na 13-calowych kołach producent opon Kelly przygotował kierunkowy bieżnik ST (wersja 2) z owalnymi, gęsto ponacinanymi klockami, które sprawiają, że samochód będzie sprawnie pokonywał nawet mocno ośnieżone i oblodzone drogi.  Opony Kelly Winter ST2 zapewniają wysoką odporność na aquaplaning i pewność prowadzenia. Rozmiar 155/80R13 występuje z wzorem bieżnika ST3. Symetryczna rzeźba bieżnika ST3 zapewnia stabilną jazdę samochodem, wysoki poziom bezpieczeństwa i wytrzymałość. Zaawansowana mieszanka gumowa to dobra przyczepność nawet podczas największych mrozów.

 

 

Winter HP

To nowoczesna opona przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach. Model występuje w czterech rozmiarach: 195/65R15, 205/60R16, 205/55R16 (indeks T i H), 215/55R16. Nowoczesny, kierunkowy bieżnik zapewnia kierowcy najlepsze właściwości w pełnym spektrum zimowych warunków pogodowych. Szerokie klocki bieżnika w strefie barkowej zapewniają właściwe przenoszenie siły napędowej i stabilność podczas pokonywania zakrętów. Gęsto ponacinane żebro centralne i rozchodzące się promieniście rowki w kształcie litery V zapobiegają zjawisku aquaplaningu, skutecznie odprowadzając wodę i błoto pośniegowe. Mieszanka gumowa zapewnia wzorową przyczepność na śniegu i lodzie oraz długie przebiegi. Więcej na www.intercars.com.pl

 

NOKIAN

WR A4

Tegoroczna nowość w segmencie premium. Dzięki idealnej przyczepności, ta nowa generacja wytrzymałych opon umożliwia komfortową jazdę na każdej zimowej nawierzchni. Nowoczesna, innowacyjna mieszanka Performance Traction Silica, zawierająca kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia maksymalną przyczepność, wyjątkową stabilność i odporność na zużycie. Odporność na rozdarcia sprawia, że opona jest szczególnie zabezpieczona  przed uderzeniami i przebiciami. Znakomita przyczepność nie ulega zmianie nawet wraz ze zmianą temperatur i rosnącą liczbą kilometrów. W centralnej części opony znajduje się wytrzymałe, podłużne żebro z klockami bieżnika, a innowacyjne technologie Functional Performance Siping i Centipede Siping zapewniają maksymalną powierzchnię kontaktu, poprawiając prowadzenie i przyczepność na suchym i mokrym śniegu przy dowolnym kącie skrętu. Nowa technologia Coanda zmniejsza ryzyko aquaplaningu. Niesłychanie niski opór toczenia zapewnia optymalne zużycie paliwa. Opatentowane przez Nokian Tyres wygodne wskaźniki DSI (Driving Safety Indicator - wskaźnik bezpieczeństwa jazdy) i WSI (Winter Safety Indicator - wskaźnik zimowego bezpieczeństwa) zapewniają maksymalne bezpieczeństwo. Ta zimowa opona klasy premium dostępna jest w rozmiarach od 16 do 21 cali, dla indeksu prędkości od H (210 km/godz.) do W (270 km/godz.), w tym dla nośności XL.

 

 

WR SUV 3 

To mocna opona zimowa SUV o wysokich parametrach eksploatacyjnych. Zapewnia wyjątkową trwałość, znakomite właściwości jazdy i bezpieczeństwo na wszystkich rodzajach nawierzchni. Stworzona z mieszanki Twin Trac SUV Silica opona gwarantuje wyjątkową przyczepność na zimowych drogach. Produkt został udoskonalony takimi innowacjami, jak Snow Claws, Groove Lifts czy 3D Lock Sipes. Rewolucyjna technologia Nokian Tyres Aramid Sidewall sprawia, że opona staje się wyjątkowa dzięki ścianom bocznym odpornym na przebicia nawet na ostrych kamieniach czy krawężnikach. Nokian WR SUV 3 to pierwsza na świecie seria, która osiągnęła najwyższą klasę opon A w oznaczeniach UE dla przyczepności na mokrej nawierzchni i wydajności zużycia paliwa. WR SUV 3 w rozmiarze 265/50 R19 V, może skrócić drogę hamowania na mokrych nawierzchniach nawet o 18 metrów i zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,6 l/100 km. Opony są dostępne w rozmiarach 15-21 cali, dla indeksu prędkości od H do W i nośności do X. www.nokiantyres.pl

 

PIRELLI

Cinturato Wint er 

To zimowa opona do samochodów miejskich i kompaktowych SUV-ów, która oferuje komfort opon letnich, redukując hałas toczenia o sześć decybeli. Bezpieczeństwo i osiągi to znaki rozpoznawcze nowych zimowych opon. Innowacyjna konstrukcja wzoru bieżnika minimalizuje aquaplaning: odprowadzanie wody zostało zwiększone o 76 proc. Cinturato Winter zostały przetestowane w ekstremalnych warunkach na lodowcu na Islandii. Na zaśnieżonych i śliskich nawierzchniach nowe zimowe opony Pirelli wykazały zaawansowane parametry techniczne. By podkreślić fakt, że bezpieczeństwo było kluczowe w procesie rozwoju nowego produktu, począwszy od wzoru bieżnika, Cinturato Winter ma napis „Now Snow” na ścianie bocznej. Gdy opona zaczyna pracować i jej osiągi na śniegu są zagrożone, pierwsza litera „w” znika i widzimy tylko „No Snow”. Pirelli Cinturato Winter jest więc pierwszą oponą zimową, która ostrzega kierowców, wskazując poziom zużycia, poza którym jazda na śniegu staje się niebezpieczna. Inżynierowie Pirelli pracowali w szczególności nad sposobami na zmniejszenie drogi hamowania, dzięki zastosowaniu technologii „Multiaktywnych lameli 4D”. Polega ona na zastosowaniu kierunkowych lameli, których kształt zależy od warunków jezdnych w danej chwili. Innymi słowy, wszystkie lamele są ułożone w tym samym kierunku, aby zmaksymalizować efekt podczas przyspieszania oraz hamowania, według potrzeb. Na przyklad podczas hamowania na ośnieżonej nawierzchni lamele twardnieją, sprawiając że wzór bieżnika staje się bardziej zwarty, a samochód potrzebuje krótszej odległości, by się zatrzymać. Natomiast gdy samochód szuka przyczepności lamele otwierają się, by złapać większą ilość śniegu i zwiększyć przyczepność. Zupełnie inaczej sytuacja się przedstawia, jeśli chodzi o mokre nawierzchnie, na których ruch lameli podczas jazdy nagrzewa mieszankę bieżnika, zwiększając przyczepność. Trakcja jest również zmaksymalizowana dzięki zwiększonemu zagęszczeniu lameli. Gdyby wszystkie lamele ułożyć na płaskiej nawierzchni, to utworzyłyby 40-metrową linię (długość czterech autobusów) - wzrost o ponad 50 proc. w stosunku do głównej opony referencyjnej. Nowa Cinturato Winter ma „szyty na miarę” wzór bieżnika, zarówno pod względem rzeczywistego rozmieszczenia bloków, jak i szczególnego układu w kształcie strzały, który został zaprojektowany, aby woda mogła szybciej przepływać przez rowki. Działają one na zasadzie wzdłużnych kanałów odprowadzających wodę po bokach opony, z dala od powierzchni styku, w celu uniknięcia wystąpienia aquaplaningu. Węższa geometria rowków poprzecznych w środku powierzchni styku opony z nawierzchnią powoduje, że woda może być odprowadzana z dala od tej kluczowej strefy tak szybko, jak to możliwe. Im bliżej krawędzi opony, tym rowki stopniowo stają się szersze, w celu odprowadzenia jak największej ilości wody. Powierzchnia styku opony stała się bardziej elastyczna, zwłaszcza w obszarze barku, dzięki dodaniu podłużnych rowków, które działają podobnie do zamków błyskawicznych. Te specjalne rowki pozwalają na zmaksymalizowanie powierzchni styku opony z podłożem i dostosowywanie się jej do wymagań oblodzonych lub zaśnieżonych nawierzchni. Zwiększona elastyczność oznacza również, że istnieje lepszy rozkład siły na powierzchni styku opony z nawierzchnią, co pomaga przedłużyć jej żywotność. W rzeczywistości przebiegi zostały wydłużone o 10 proc. Cinturato to produkt zimowy o bardzo niskim poziomie hałasu, który jest bardziej typowy dla opon letnich, przy jednoczesnym zachowaniu elementów, które gwarantują bezpieczeństwo na niezmienionym poziomie. Pozbyto się zewnętrznego, jak i wewnętrznego hałasu, ustalając sekwencję kanałów w bardzo charakterystyczny sposób. Stosując tylko jeden typ kanału sprawiono, że opona wytwarza jedną określoną częstotliwość drgań, jak w przypadku gwizdka w trzech różnych wymiarach. W ten sposób szum jest rozprowadzany w wielu różnych częstotliwościach, co znacznie ogranicza hałas. Czołowi konkurenci wytwarzają około 72 dB, natomiast Cinturato Winter osiąga wynik dużo niższy, bo 66 dB (przy rozmiarze 195/65R15). Nowy produkt jest dostępny w rozmiarach od 14 do 17 cali. www.pirelli.pl

 

POWERTRAC

Snowtour

Jest to nowość w ofercie dystrybutora. Opona z innowacyjnym bieżnikiem, centralnie ułożonym, prostym rowkiem obwodowym i dwoma rowkami bocznymi typu zygzak, które ograniczają centralną część modułowego bieżnika bionicznego, zapewniającego świetną trakcję i dużą siłę napędową na zaśnieżonej, oblodzonej nawierzchni. Obwodowe rowki sprawnie odprowadzają wodę i błoto poza powierzchnię styku opony z podłożem. Dodatkowo sprzyja temu komputerowo optymalizowana płaska powierzchnia bieżnika bocznego z otwartymi na zewnątrz kanałami na obwodzie. Specjalnie dobrana mieszanka gumowa, dobrze znosząca niską temperaturę, zmniejsza opory toczenia i znakomicie poprawia kontrolę trakcji na śniegu i lodzie. Opona Snowtour dostępna jest w popularnych rozmiarach. Więcej informacji na stronie www.nowegumy.pl

 

STRIAL

601

Osobowa opona segmentu ekonomicznego, model dostępny z indeksami prędkości Q, T, H, V zapewnia w pełni bezpieczną jazdę w zimowych warunkach. Konstrukcja bieżnika z dużą liczbą bloków i krawędzi umożliwia uzyskanie dobrych osiągów na śniegu. Dzięki gęstej sieci lameli model zyskuje dobrą przyczepność na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Bieżnik z dużą ilością rowków zwiększa precyzję prowadzenia także na mokrej drodze. Poprzeczne rowki ułożone w kształt litery V odprowadzają wodę i błoto pośniegowe na boki, a cztery wzdłużne rowki - do tyłu. Opona dostępna w Polsce w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach od 13 do 18 cali i profilach od 80 do 40. Więcej informacji na stronie www.strial.pl

 

YOKOHAMA

W.drive V905

Opona klasy premium, dedykowana średnim autom osobowym i SUV-om, zaprojektowana z myślą o bezpiecznej i komfortowej jeździe w warunkach zimowych. Nowe rozwiązania konstrukcyjne, m.in. wzmocniony bark, nowy wzór bieżnika i udoskonalona mieszanka gumy, zapewniają stabilne prowadzenie podczas jazdy po oblodzonej i zaśnieżonej drodze. Doskonałą trakcję na śniegu podczas manewrów, takich jak skręcanie i wychodzenie z poślizgu, umożliwia optymalne rozłożenie wypustek i rowków w 72-stopniowej, kierunkowej konstrukcji bieżnika - opona posiada szerokie rowki skośne i rozmieszczone pod różnym kątem rowki poprzeczne. Efektem ulepszonej konstrukcji jest także doskonałe odprowadzenie wody i błota, dzięki koncepcji See-Through z rowkiem poprzecznym biegnącym przez całą szerokość opony. Wykorzystanie w mieszance gumy olejku pomarańczowego poprawia jej elastyczność i zwiększa powierzchnię kontaktu bieżnika z nawierzchnią. Dzięki połączeniu olejku z drobną krzemionką opona zyskuje niższe opory toczenia, ograniczając zużycia paliwa. Bieżnik W.drive V905 zachowuje wysokie osiągi przy dużej amplitudzie temperatur, a także na suchych nawierzchniach. Model dostępny w Polsce w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach od 15 do 21 cali i profilach: od 80 do 30. Więcej informacji na stronie www.yokohama-online.pl

Opony letnie z homologacją zimową

MICHELIN

CrossClimate SUV

Pierwsza na świecie opona letnia posiadająca jednocześnie homologację zimową we wrześniu pojawiła się w wersji do aut segmentu SUV. Opona tworzy nową, innowacyjną kategorię opon łączącą technologie ogumienia zimowego i letniego, co do tej pory uważano za niemożliwe. Właściciele SUV-ów mogą wybierać spośród 6 rozmiarów od 17” do 19”. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem i zimą są wynikiem technicznego kompromisu, CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. Opona dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika oraz wykorzystaniu inteligentnych elastomerów. Porducent poszerza od września gamę opon CrossClimate z myślą o kierowcach najpopularniejszych aut SUV, takich jak Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Toyota Rav 4, Jeep Cherokee, Mitsubishi Autlander czy Nissan Qashqai. Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center uraz UTAC-CERAM Group. Osiągi uzyskiwane przez nową oponę CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii: innowacyjnej mieszanki bieżnika, kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D. Połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości gwarantuje doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu. www.michelin.pl

Opony do samochodów ciężarowych

CONTINENTAL

Conti EfficientPro

Continental opracował nową gamę opon na oś kierowaną i napędową - Conti EfficientPro. Ogumienie charakteryzujące się zoptymalizowanym oporem toczenia i zostało stworzone specjalnie na potrzeby transportu na długich dystansach na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Podczas opracowywania tej linii, wykorzystano sprawdzone technologie zastosowane w oponach EcoPlus. Dzięki specjalnej mieszance gumy użytej w wielowarstwowej strukturze bieżnika oraz zoptymalizowanym właściwościom tocznym opon, zespołowi badawczemu koncernu udało się zmniejszyć opór toczenia. Przeprowadzone testy pokazały, że wyposażenie 40-tonowej ciężarówki w opony Conti EfficientPro na osi kierowanej i napędowej wpływa na obniżenie zużycia paliwa do 0,64 litra na 100 kilometrów. Nowe opony przyczyniają się także do ograniczenia emisji spalin do atmosfery - podczas 120 tys. kilometrów pokonanych w ciągu roku, zmniejszają wagę emisji CO2 aż o 2 tony. Conti EfficientPro otrzymały unijną etykietę klasy A. Oznacza to, że opony zapewniają oszczędność paliwa oraz minimalizują utratę energii wskutek tarcia i emisji ciepła. www.continental-opony.pl

LONG MARCH

Roadlux R168

Chiński koncern Chaoyang Long March Tyre Co., Ltd. wprowadza na rynek polski kolejną oponę marki Roadlux sprawdzonego już i cenionego na naszym rynku typu R168/LM168. Jest to opona niskoprofilowa typu ‘super single’ o rozmiarze 445/45R19.5 o indeksie nośności 160 (4500kg) zapewniająca bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Stanowi atrakcyjną cenowo ofertę dla transportu regionalnego i dalekobieżnego. Opona charakteryzuje się rzeźbą bieżnika przeznaczoną do jazdy po drogach dobrej jakości, zapewniając niskie zużycie paliwa i doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni. Na europejskiej etykiecie opona posiada kategorię B pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika oraz specjalnie dobrany skład mieszanki zapewniają wyjątkową odporność na nieregularne zużycie oraz niski poziom hałasu. Opony niskoprofilowe do naczep marki Long March Roadlux kierowane są do użytkowników, którzy poszukują dobrej jakości w przystępnej cenie.  Dzięki małej wysokości umożliwiają im eksploatację naczep o największych pojemnościach. www.roadlux.pl

MICHELIN

 X Line Energy

              

Jest to opona do samochodów ciężarowych Iveco Stralis XP oraz Stralis NP. Firma Iveco wprowadza na rynek nowy samochód ciężarowy Stralis z całkowicie przeprojektowanym układem napędowym oraz rozwiązaniami, które zapewnią większą oszczędność energii. Zagwarantuje to niższy całkowity koszt posiadania pojazdu (TCO) oraz zmniejszenie emisji CO2. Firma Michelin dostarczy ogumienie do obydwu modeli Strails XP i Strails NP (Natural Power). Będą to opony Michelin X Line Energy - jedyne opony z klasą AAA oporu toczenia zgodnie z zasadami etykietowania opon w UE. W porównaniu z aktualną gamą X Line Energy o klasie BBA oporu toczenia, zupełnie nowe opony pomogą operatorom zaoszczędzić do jednego litra paliwa na 100 km. W ten sposób emisja CO2 zmniejszy się o 2,66 kg na tej samej odległości. Oznacza to średnią redukcję kosztów paliwa o 1610 euro przez cały pierwszy cykl życia opon, przy jednoczesnym zachowaniu osiągów również w innych obszarach, takich jak bezpieczeństwo, trwałość i żywotność. Od stycznia 2013 r. sprzedano 200 tys. opon X Line Energy. Klienci przekonali się, że opony te realnie wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa w dalekobieżnym transporcie drogowym. Teraz Michelin idzie o krok dalej i razem z Iveco przeznacza na wyposażenie pełną gamę opon z oceną „AAA” oporów toczenia, składającą się z opon na osie prowadzącą, napędową i naczepową. Ponadto obie firmy ogłosiły porozumienie w sprawie systemu zarządzania oponami dla operatorów flot pojazdów komercyjnych w ramach programu Iveco TCO2 Live. Jest to usługa, jaką Iveco wprowadziło przy okazji premiery nowych modeli Stralis, która zapewni klientom najniższy możliwy koszt posiadania pojazdu. Program obejmuje szkolenia kierowców, porady dotyczące zużycia paliwa, utrzymania i naprawy pojazdów oraz ich ubezpieczenia. Program przez ponad rok z powodzeniem funkcjonował w Polsce i Hiszpanii, a obecnie jest stopniowo rozszerzany na inne rynki. Odpowiednie dobranie opon jest jedną z części programu TCO2 Live. Aby zapewnić klientom najwyższy poziom zadowolenia podczas korzystania z pojazdu, program został stworzony we współpracy z firmą Michelin, która oferuje już usługi zarządzania flotą, takie jak Effitires, Effifuel i Effitrailer. www.michelin.pl

 

OTANI

OH-203

Opona na oś prowadzącą/przyczepa z przeznaczeniem użytkowania na drogach i w terenie. Specjalna skośna rzeźba bieżnika z wysoką wytrzymałością na wyszczerbienia i nacięcia spotykane w trudnych warunkach drogowych typu mieszanego. Ejektory (wysysacz kamienia) we wszystkich trzech rowkach chronią oponę przed klinowaniem się kamieni zwiększając szanse bieżnikowania. Innowacyjny wzór klocków bieżnika i trafnie rozmieszczone lamele dają niezwykłą przyczepność w każdych warunkach pogodowych.

 

 

 

 

OH-108

Opona z przeznaczeniem na oś prowadzącą/przyczepa w transporcie długodystansowym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa wydajność zarówno w przypadku przeciążenia jak i dużych prędkości. Specjalne związki chemiczne zapewniają dłuższą żywotność, a wytrzymała osnowa wytrzymuje wielokrotne bieżnikowanie. Unikalne ukształtowanie klocków bieżnika i rowków zapewnia doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni.

 

 

 

 

 

OH-111

Opona zaprojektowana specjalnie do montażu na osi przyczepy lub naczepy w transporcie długodystansowym. Optymalne parametry oporu toczenia dzięki zastosowaniu związków wydajnych energetycznie. Solidna i ciężka konstrukcja wytrzymuje duże obciążenia załadunku. Szerszy wzór bieżnika oznacza zwiększoną powierzchnię kontaktową, przez co zmniejsza się tempo zużycia.

 

 

 

 

 

OH-312

Agresywny wzór bieżnika, który zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych. Materiał bieżnika, z którego wykonano oponę jest odporny na cięcia i przebicia, zdolny wytrzymać trudne warunki, nawierzchni żwirowej w budownictwie. Głębsze i szersze rowki zwiększają żywotność opony i wydłużają jej przebieg. Otwarta konstrukcja barku sprzyja szybszemu usuwaniu wody, zapewniając dobrą przyczepność.

 

 

 

 

OH-201

Opona ta ma zastosowanie do montażu na dowolnej osi z przeznaczeniem do użytkowania na drogach i w terenie. Nacięcia na barkach wytrzymują uderzenia i poprawiają parametry trakcji w warunkach suchych i mokrych. Specjalna skośna rzeźba bieżnika o większej wytrzymałości na uszkodzenia i nacięcia, sprawdza się w trudnych warunkach terenowych. Głębszy bieżnik zapewnia dłuższą żywotność, a szersze rowki skutecznie odprowadzają wodę. Informacje dostępne na stronie www.oponic.pl

 

 

 

 

Opony rolnicze

AGRIMAX

Spargo

Nowa specjalistyczna opona marki BKT przeznaczona jest do prac polowych w uprawach rzędowych. Została zaprojektowana w celu zwiększenia wydajności pracy i zmniejszeniu negatywnych skutków oddziaływania na podłoże. Opona posiada doskonałe właściwości samoczyszczące oraz zwiększoną nośność przy standardowym ciśnieniu roboczym. Podwyższona trakcja zapewnia wyjątkową stabilność w pracach polowych, jak również w transporcie. Opona występuje w czterech rozmiarach: 380/85 R38, 380/90 R46, 380/105 R50, 420/95 R50. www.agrorami.pl

ALLIANCE

A365 Agri-Star R-1W

Opona przeznaczona jest do ciągników o dużej mocy. Ciągniki udoskonalone pod względem technicznym wymagają zaawansowanych technicznie opon, umożliwiających przenoszenie większych obciążeń, utrzymywanie wyższej prędkości oraz zminimalizowanie uszkodzeń gleby i przestojów. Wzór bieżnika Alliance 365 należy do rodziny nowoczesnych radialnych opon rolniczych o niskim stosunku szerokości do wysokości. Optymalna liczba elastycznych i asymetrycznych występów gwarantuje doskonałe możliwości samoczynnego czyszczenia, a duża powierzchnia nacisku zapewnia stabilność i ogranicza ugniatanie gleby. Wytrzymała osnowa z zastosowaniem sztywnych pasów zapewnia długi czas eksploatacji opon w wymagających zastosowaniach rolniczych i cyklach. W oponie A365 w rozmiarze 710/70 R42 zastosowano nawet stalowe opasanie. Jest to jedyna opona na rynku mająca tę cechę. Ta opona o dużej nośności i niskim stosunku szerokości do wysokości jest przeznaczona do ciągników o dużej mocy i jest dostępna w pełnym zakresie rozmiarów dla kombinacji przedniej i tylnej osi. Podczas pomiaru bieżnika opon A365 Agri-Star (540/65 R24 i 600/65 R38), po niemal 500 godzinach pracy zużycie tych opon to niecałe 3 mm. Zestaw ten został zamontowany na ciągniku John Deere 6810 używanym głównie do wysiewu i orki. Okres eksploatacji tych opon jest wystarczająco długi, aby zapewnić dobry zwrot z inwestycji. Podczas niezależnych testów wydajności wykazano, że opony Alliance 365 mają znacznie niższy stopień zużycia w porównaniu z innymi markami: średnia wartość wynosi 125 godzin na milimetr. Występy ułożone pod kątem 45 stopni nakładające się pośrodku gwarantują doskonałą przyczepność, komfortową jazdę i stabilność na twardych nawierzchniach. Przyczepność to najistotniejszy czynnik w przypadku ciągników rolniczych o dużej mocy. Budowa bieżnika opony odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu wysokiej przyczepności. Opona A365 umożliwia dobrą penetrację gleby i zapewnia największą możliwą powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, a w efekcie wyższą przyczepność. Należy również uwzględnić komfort jazdy kierowcy, pamiętając, że ciągniki zwykle nie są wyposażone w układ amortyzacji, a opona pełni również tę funkcję. Opona A365 Agri-Star pomaga ograniczyć hałas w stosunku do produktów konkurencyjnych firm. Jazda jest nie tylko komfortowa, ale bardzo cicha. Więcej informacji na stronie www.atgtire.com

 

Opony przemysłowe

CARLISE

X-Trac

Opona przeznaczona do odśnieżarek i innych pojazdów roboczych, wymagających agresywnej przyczepności w trudnych warunkach zimowych. Wytrzymały bieżnik w układzie V, z centralnie umieszczonymi łopatkami i chwytną, mocną kostką na krawędzi barku opony, zapewniają maksimum siły napędowej. Więcej informacji na stronie www.nowegumy.pl

 

 

JCB

Sitemaster

Gama opon JCB Sitemaster została zaprojektowana i dostosowana do wymogów rynku, dzięki czemu opony zapewniają wyższą trwałość i wydajność. W związku z tym można je wykorzystywać do większości zastosowań rolniczych oraz przemysłowych. Linia Sitemaster to opony diagonalne oraz radialne przeznaczone do stosowania w różnych maszynach, nie tylko JCB. Wszystkie opony przed wejściem do produkcji były poddawane specjalistycznym testom w różnych warunkach i zostały zatwierdzone przez odpowiednie działy producenta. Aktualna oferta JCB Sitemaster obejmuje opony do koparko-ładowarek i nośników teleskopowych, dostępne w różnych rozmiarach i z różnymi typami bieżników, od R1 (opony do stosowania na miękkim podłożu), R4 (opony przemysłowe) do MPT (opony uniwersalne), dzięki czemu można je wykorzystać do większości zastosowań. Każda z tych opon zapewnia niespotykaną dotąd wydajność, przyczepność i stabilność.

Sitemaster Agri Ind 17.5L-24 (460/70-24)

Opona stosowana w nośnikach teleskopowych posiada klasyczny bieżnik typu R1, który zapewnia jej doskonałą trakcję, a dzięki unikalnej konstrukcji świetnie usuwa zanieczyszczenia przy pracach na grząskim terenie. Dodatkowy rant ochronny zapewnia większą trwałość i stabilność oraz gwarantuje doskonałe parametry do pracy przy podnoszeniu ładunków. Dzięki powiększonej szerokości względem modelu AGRI IND 15.5/80-12 nośność opony wzrosła do 3450 kg. Dzięki specjalnie wyprofilowanym blokom zapewnia zmniejszenie drgań na twardych nawierzchniach co skutkuje większym komfortem pracy i większą precyzją podczas załadunku. Więcej informacji na stronie www.oponydomaszyn.pl

 

Opony samochodowe - terenowe

SILVERSTONE

Mt-117 Xtreme

Prawdopodobnie najagresywniejsza, ekstremalna opona terenowa klasy MT w ofercie dystrybucyjnej nowegumy.pl. Dostępna w popularnych rozmiarach: 31, 33,35 na felgę 15 i 16 cali. Opona Silverstone MT-117 Xtreme doskonale radzi sobie w błocie, na korzeniach, ostrych kamieniach, głazach i skałach. Wykonana z niezwykle wytrzymałej gumowej mieszanki, z dużymi, mocnymi klockami bieżnika. Przed uszkodzeniami mechanicznymi chronią oponę specjalne wzmocnienia na ścianie bocznej. Układ klocków w środkowej części bieżnika poprawia sterowność i przyczepność w terenie. Dzięki szerokim odstępom w kostce bieżnika opona fantastycznie oczyszcza się z błota. Więcej informacji na stronie www.nowegumy.pl

 

Opony i dętki motocyklowe

DUNLOP

Elite 4

Dunlop wprowadził w Europie zupełnie nową oponę Elite 4 z rozwiązaniami zapewniającymi długie przebiegi, będące jednym z najistotniejszych parametrów na rynku ogumienia do motocykli typu cruiser i touring. Produkt wykorzystuje technologię Dunlop Multi-Tread™ (MT) jest oferowany w szerokim zakresie rozmiarów - sześciu na przód i czterech na tył, aby zaspokoić potrzeby bardzo zróżnicowanych modeli motocykli. Tylna opona Elite 4 MT jest dostępna zarówno w konstrukcji diagonalnej, jak i radialnej. Wyróżnia się trwałą, wolno zużywającą się mieszanką w środkowej części opony, która wydłuża okres eksploatacji, oraz specjalnymi mieszankami w częściach bocznych, które poprawiają przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Technologia Multi-Tread, zapewnia wyjątkowo długie przebiegi i znakomite prowadzenie. Najbardziej widoczną zaletą Elite 4 jest nowy wzór bieżnika. Agresywny wygląd stanowi rozwinięcie słynnego wzoru krzywej kosekansowej Dunlopa, który po raz pierwszy został wprowadzony przez markę w oponach wyścigowych. Wyróżnia się on dużą powierzchnią styku i długimi rowkami, dzięki którym więcej gumy ma kontakt z podłożem, co przekłada się na lepszą trakcję na suchej nawierzchni i dłuższe przebiegi. Zastosowana przez Dunlopa konstrukcja bieżnika przynosi szereg zalet. Po pierwsze, długie rowki pomagają usuwać wodę, co przyczynia się do poprawy zachowania opony podczas deszczu. Po drugie, zapewnia równomierne zużycie części środkowej i barkowej, co oznacza utrzymanie właściwości prowadzenia w miarę eksploatacji opony. Po trzecie, zarówno przedni, jak i tylny wzór bieżnika zaprojektowano tak, by ograniczyć poziom hałasu i zapewnić cichszą jazdę. Technologia Multi-Tread jest najważniejszą, lecz nie jedyną zaletą opon Elite. Nawijana ciągle ośmiokątna stopka, opracowana przez Dunlopa początkowo na potrzeby opon wyścigowych, usztywnia dolną część ściany bocznej i daje motocyklistom większą pewność podczas pokonywania zakrętów, poprawiając jednocześnie ogólny komfort jazdy. W szerokim asortymencie opon Elite 4 są również opony do Hondy Gold Wing. Wprowadzenie nowych technologii w oponie tylnej wydłuża przebiegi o pięć procent w stosunku do poprzedniego modelu Elite 3. Rozmiary opon Elite 4 - (diagonalna przednia): 130/90B16 73H, 30/70-18 63H, 100/90-19 57H, 110/90-19 62H, 80/90-21 48H; (diagonalna tylna): 170/80B15 77H, 150/80B16 77H, 160/80B16 80H; (radialna przednia): 130/70R18  63H; (radialna tylna): 180/60R16 / 80H. www.dunlop.pl

KENDA

K701

Opona K701 przeznaczona jest do skuterów, do jazdy w warunkach zimowych. Dzięki miękkiej mieszance zapewnia doskonałe prowadzenie pojazdu w niskich temperaturach na mokrej oraz suchej nawierzchni. Gęsto rozmieszczone lamelki ułożone w różnych kierunkach dają najwyższą możliwą przyczepność w zimowych warunkach drogowych. Opona gwarantuje optymalne parametry pracy na lodzie, śniegu i błocie pośniegowym. Opona posiada kierunkowy bieżnik z dużą ilością lamelek i oznaczenie M+S. Jest dostępna w ofercie dystrybutora w rozmiarach 120/70-12, 103/70-12, 3.00-10 i 3.50-10.

 

 

 

K785 Millville II

To następna generacja niezwykle popularnej w motocrossie i jazdach terenowych opony o tej samej nazwie. Nowoczesny bieżnik z dwoma rzędami kostki tworzącej atrakcyjny wzór z łopatami centralnej części bieżnika i nowa, ulepszona formuła mieszanki gumowej sprawiają, że opona świetnie sprawdza się w miękkim i pośrednim terenie. Jest idealna do offroadu (motocrossu). Świetnie przenosi siłę napędową, doskonale hamuje i zapewnia wysoki poziom kontroli nad pojazdem. Millville II jest przewidywalna i dba o wysoki poziomu komfortu w trakcie jazdy. Opona występuje w wersji na przód i tył pojazdu. Dostępna w ofercie dystrybutora w gamie popularnych rozmiarów.

 

 

Dętki        

Dętki wykonane są z najwyższej jakości kauczuku butylowego - zaawansowanej syntetycznej mieszanki gumowej, która charakteryzuje się m.in. trwałością, dobrymi właściwościami mechanicznymi, szczelnością, wytrzymałością i dobrą odpornością na starzenie, oddziaływanie środków chemicznych czy podwyższonych temperatur. Dętki motocyklowe Kenda występują w trzech różnych grubościach: OEM 1,3 mm, Tuff Tube 2,4 mm i Super Tuff Tube 3,7mm, przy czym te dwie ostatnie grubości zostały specjalnie zaprojektowane dla wymagających użytkowników jeżdżących m.in. w motocrossie czy rajdach terenowych. Mocne dętki serii Tuff i Super Tuff pozwalają znacząco zmniejszyć ilość przebić, przetarć i przyszczypnięć w czasie jazdy. Dętki są dostępne w ofercie dystrybutora w szerokiej gamie rozmiarów. Więcej informacji na stronie: www.nowegumy.pl

 

 

Maszyny i urządzenia

BOSCH

Wyważarka do kół WBE 4120 D

Dzięki kompaktowej budowie, nowa elektroniczna wyważarka do kół WBE 4120 D jest przeznaczona szczególnie do warsztatów o ograniczonej powierzchni stanowiska. Urządzenie umożliwia wyważanie kół wszystkich typów pojazdów - od motocykli aż po samochody dostawcze. Pracę z jednostką ułatwiają wewnętrzne, elektroniczne ramię pomiarowe „Alueasy” oraz pakiet oprogramowania, który uwzględnia wszystkie statystyczne oraz dynamiczne programy wyważania.

 

 

 

 

Montażownica TCE 4400-22

Nowością w ofercie firmy Bosch jest montażownica opon TCE 4400-22 z innowacyjną koncepcją korpusu tzw. G-frame dla uzyskania większej sztywności konstrukcji. Urządzenie jest wyposażone w stół obrotowy do zewnętrznego mocowania obręczy 22-calowych oraz w głowicę montażową, pneumatycznie pozycjonowaną i blokowaną, jak również w łatwą w obsłudze łopatę do odrywania oraz w pomocniczą kolumnę TCE 330. Pozwala to na łatwe i bezpieczne mocowanie obręczy wszystkich standardów, w tym z oponami typu UHP.

 

 

TTM

System do pomiaru głębokości bieżnika

Nowy system TTM (Tire Tread Measurement) do pomiaru głębokości bieżnika opon uruchamia się automatycznie, gdy pojazd przejeżdża po elemencie pomiarowym z maksymalną prędkością 8 km/h. Kilka sekund później jest wyświetlana dokładna głębokość bieżnika we wszystkich czterech kołach. W systemie zastosowano metodę pomiarową opartą na kodowaniu kolorami oraz kamery HD. Jak zwykle w przypadku układów laserowych, metoda nie wymaga żadnych ruchomych części. To sprawia, że urządzenie jest bardzo odporne na działanie czynników zewnętrznych takich jak kurz, wibracje, wilgoć i zmiany temperatury. W celu wyświetlenia zmierzonych wartości, są dostępne trzy różne opcje. Dobrą widoczność wyników, również dla klientów, zapewnia ekran telewizora Smart, ustawiony obok urządzenia. Wyniki mogą być również wyświetlane na monitorze wózka warsztatowego lub na tablecie np. podczas pomiarów mobilnych. System TTM jest dostępny w dwóch wersjach montażowych: w wersji do montażu na posadzce (wystaje na wysokość zaledwie 80 milimetrów) lub w wersji wpuszczonej w posadzkę. www.bosch-prasa.pl

VALEO SERVICE

ClimFill Easy HFO

To nowa stacja do napełniania klimatyzacji. Jest nieskomplikowana w obsłudze. Znakomicie nadaje się do rozpoczęcia działalności z zakresu napełniania klimatyzacji czynnikiem HFO. Urządzenie posiada tryb SuperCharge (superdoładowania) gwarantujący sprawniejsze napełnianie, zawór ClimFill Lock zapobiegający uciekaniu płynu chłodzącego oraz złącza USB. Dzięki temu jest wydajne i skuteczne.  Gaz HFO-1234yf pojawił się w przemyśle motoryzacyjnym w następstwie rozporządzeń odnośnie ochrony środowiska. Czynnik HFO zastępuje R-134a, o którym wiadomo, że przyczynia się do powstawania efektu cieplarnianego. Podczas gdy potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) czynnika R-134a wynosi 1430, wskaźnik GWP dla HFO-1234yf wynosi zaledwie 4. (Im wyższa wartość GWP, tym większe oddziaływanie na globalne ocieplenie). Wykorzystywanie czynnika chłodniczego R-134a będzie zabronione w nowych pojazdach produkowanych od stycznia 2017. Urządzenie ClimFill Easy HFO (nr części VS 710297) ma wiele zalet, dzięki którym przydaje się w warsztatach samochodowych. Gotową do użycia stację charakteryzuje pokaźna pojemność zbiornika gazu - 6,3 kg. Urządzenie wyposażone jest w złącza ClimFill Lock, które zapobiegają przenikaniu gazu chłodzącego do atmosfery podczas rozłączania, dzięki temu jest przyjazne dla środowiska. ClimFill Easy HFO automatycznie zarządza wszystkimi operacjami wykonywanymi na układzie klimatyzacji, włącznie z odzyskiwaniem, recyklingiem, podawaniem oraz ważeniem czynnika chłodniczego oraz oleju. Niska waga i kompaktowa budowa stacji umożliwiają łatwiejsze manewrowanie urządzeniem po warsztacie. Ważny jest także relatywnie niski koszt użytkowania stacji, a oszczędności poczynione dzięki ClimFill Easy HFO są niezwykle istotne dla warsztatu. www.valeo.pl

Akcesoria, części

BILSTEIN

Amortyzatory do off-roadu

Zawieszenie przeznaczone do off-roadu musi sprostać większym i zmiennym obciążeniom. Bilstein rozszerza swoją ofertę amortyzatorów pozwalających na takie modyfikacje o nową serię B8 8125. Wielu właścicieli SUV-ów i samochodów terenowych decyduje się na dalsze modyfikacje właściwości jezdnych w swoich pojazdach. W tym przypadku do zmiany wysokości zawieszenia nie nadają się standardowe amortyzatory. Do tego typu pojazdów Bilstein opracował całą gamę amortyzatorów z serii B8, które pozwalają na modyfikację w zakresie dopuszczonym przez konstruktorów samochodu. Co więcej, poszczególne referencje zostały specjalnie dopasowane do rozwiązań konstrukcyjnych zawieszenia w konkretnych modelach. Seria ta zostaje właśnie poszerzona o amortyzatory B8 8125 o cylindrach ze średnicą 46 i 60 mm. Są to jednorurowe konstrukcje wykonane z utwardzonych w trakcie obróbki materiałów. Tłoczysko ze specjalnie hartowanej stali otrzymało potrójne uszczelnienie. Część referencji dostępna jest z dodatkowym zbiornikiem oleju, który zapewnia efektywniejsze chłodzenie przy ekstremalnych obciążeniach. Oczywiście takie zawieszenie równie stabilnie i bezpiecznie zachowuje się na normalnych, utwardzonych drogach. www.bilstein.pl

BOGUSZ

Latarka warsztatowa R-Tec

Dzięki technologii Led Cob daje dużo więcej światła w porównaniu do tradycyjnych - 3W Cob Led + 1 Led. Latarka posiada obrotowy hak umożliwiający zawieszenie lampki, a podwójny bardzo mocny magnes  umożliwia przymocowanie do dowolnej metalowej powierzchni. Gumowa antypoślizgowa powłoka zapewnia dodatkowo ochronę przed uszkodzeniem. Zasilana jest za pomocą ładowarki prądowej 220V w zestawie jest dodatkowo ładowarka samochodowa 12 v. Latarka wyposażona jest w żarówki typu 3w Cob Led Smd Led + 1pc i zasilana z wbudowanego akumulatora 1800mAh. Wymiary produktu to 220 x 57 x 41mm a waga 220g. Tryb pracy 3w Cob High / 3w Cob / czoło 1 Led gdzie żywotność diod Led to sto tysięcy godzin. Parametry jasności latarki wynoszą 180 lumenów /3w Cob Led/, 25-30 lumenów /Smd Led/. Czas pracy to około 3-4 godzin, natomiast ładowania, około 3-4 godzin. Więcej informacji na stronie www.bogusz.bls.pl

 

GLOBAL TRADERS

Kartony

Firma wprowadza nowe rozwiązanie dla wszystkich serwisów. Teraz handlujący używanymi felgami i oponami nie muszą martwić się już o to, jak bezpiecznie przetransportować towar do swoich klientów. W ofercie sklepu felgeo.pl pojawiły się kartony do przechowywania bądź wysyłki felg lub kompletnych kół. Kartony wykonane są z wytrzymałej 5-warstwowej tektury o gramaturze 640g, która zapewnia maksymalne bezpieczeństwo podczas transportu. Opakowania pasują do każdej szerokości felg. Kartony dostępne w ofercie w wielu rozmiarach: - pasujące na jedną felgę (13 - 21 cali), - na dwie felgi (13 - 18 cali) - oraz na kompletne zmontowane koło (14 - 22 cali). Więcej informacji pod numerem telefonu 95 752 19 90.

MEWA

Nowy katalog produktów

Od 1 września dostępny jest nowy katalog odzieży roboczej i artykułów bhp firmy Mewa. Przeznaczony jest dla wszystkich, którzy potrzebują wyposażenia niezbędnego do działania w środowisku pracy. Ilustracje do katalogu powstały we współpracy z zespołem grafików FreddArt. Na 367 stronach katalogu klienci znajdą wszystko, czego potrzebują: od wyposażenia ochronnego, takiego jak rękawice, buty i odzież, poprzez kurtki z tkaniny softshell i akcesoria, aż po elementy ostrzegawcze. Na wielu stronach podano przykłady modnych kombinacji do wykorzystania w środowisku pracy, składających się z odzieży, obuwia, rękawic i różnych akcesoriów. Zamieszczono też nowe kolekcje odzieży ostrzegawczej HiVis marki KORSAR®, jak też inne liczne artykuły ostrzegawcze - od odblasków na spodniach ogrodniczkach po specjalne czapki. Na stronach znaleźć można wszystko, co jest niezbędne do pracy w dzień i w nocy, jak też przy ograniczonej widoczności. Oferowane są też specjalne usługi, jak „zarządzanie butami“ czy „system wyszukiwania rękawic“. W oparciu o proste pytania system umożliwia szybkie i łatwe wyszukanie danego modelu rękawic, odpowiedniego do zastosowania określonego przez klienta. Na przykład dla osób pracujących na zewnątrz w zimie przy ujemnych temperaturach - katalog zawiera praktyczne pakiety składające się z odzieży i wyposażenia dostosowanych bezpośrednio do potrzeb klientów. Wszystkie artykuły dostarczane są w Niemczech w ciągu 24 godzin, a w krajach sąsiednich w ciągu 72 godzin. Katalog można zamówić przez stronę internetową firmy Mewa: http://www.mewa.de/kontakt/katalogbestellung/

PHILIPS

Racing Vision H4 i H7

To żarówki klasy rajdowej, które zapewniają 150 proc. więcej widoczności niż konwencjonalne. O Racing Vision mówi się, że to rajdowa moc bez łamania przepisów dla bezpieczeństwa i czystej przyjemności z nocnej jazdy. Nowe żarówki do reflektorów samochodowych marki Philips zostały zaprojektowane z myślą o pasjonatach motoryzacji, którym zależy na dobrej widoczności i wysokich parametrach pracy żarówki. Kierowcy ci oczekują najwyższej jakości, zapewniającej bezpieczeństwo i komfort jazdy nie tylko własny, ale także pasażerów i innych użytkowników dróg. www.philips.pl

 

SKF

Zestaw opasek VKJML 01003

Są to opaski zaciskowe do termoplastycznych osłon przegubów. W pudełku znajduje się m.in. sześć woreczków, których zawartość wystarczy do zamontowania sześciu osłon. W każdym woreczku znajduje się również mała (od 21 do 45 mm) i duża (od 64 do 122 mm) metalowa opaska, której zadaniem jest utrzymanie szczelności osłon termoplastycznych. Do montażu tych opasek SKF zaleca użycie szczypiec oznaczonych symbolem VKN 401. Nieprawidłowy montaż opaski może spowodować nieszczelność osłony przegubu i jego przedwczesne zużycie lub uszkodzenie. Zestaw VKJML 01003 przeznaczony jest do stosowania przy naprawach samochodów osobowych i dostawczych.

TEXTAR

                                 Hybrydowe tarcze hamulcowe

Pojęcie hybrydy w samochodzie kojarzone jest z połączenia dwóch rodzajów napędu. Firma Textar rozszerza je właśnie na tarcze hamulcowe, które nie są już jednym, monolitycznym odlewem. Inżynierom z firmy Textar udało się bowiem wykonać je z dwóch odmiennych materiałów. Hybrydowa tarcza hamulcowa Textar składa się aluminiowej komory połączonej nitami z pierścieniem ciernym, który odlany został z żeliwa szarego o podwyższonej zawartości węgla. Użycie aluminium przede wszystkim obniżyło wagę jednej tarczy, w porównaniu do monolitycznego odlewu, aż o 15-20 procent. W praktyce każdy lżejszy element wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym emisję dwutlenku węgla. Przy niższej masie pojazdu poprawiają się również właściwości jezdne oraz skraca droga hamowania. Jednocześnie pozostawienie żeliwa szarego pozwala na zachowanie uzyskiwanych dotychczas właściwości tarczy. To przede wszystkim odporność na gwałtowny wzrost temperatury, a tym samym odkształcanie i wolniejsze ścieranie powierzchni na styku z klockami. Na krawędziach odlewu bądź tarczy wciąż pozostają otwory zapewniające optymalną wentylację. Hybrydowe tarcze hamulcowe Textar są już dostępne do gamy modeli BMW - zarówno na przednią, jak i tylną oś. W każdy opakowaniu znajdują się również wszystkie śruby mocujące. www.textar.com

WEBASTO

Thermo Top Pro 120/150 - grzejniki wodne do autobusów

To nowości, które trafią do sprzedaży na początku 2017 roku. Urządzenia zostały wyposażone w czujniki monitorowania spalin i temperatury chłodziwa, system przekazywania wartości temperatury do urządzenia sterującego oraz w automatyczną regulację parametrów pracy w zależności od wysokości n.p.m. Dzięki temu moc grzewcza jest zachowana nawet podczas jazdy w wysokich górach oraz w bardzo niskich temperaturach. Nowe grzejniki Webasto są dostępne w dwóch wersjach - 12 i 15 kW, dlatego mogą być montowane zarówno w minibusach i autobusach, jak i maszynach budowlanych i rolniczych. Kompaktowe wymiary oraz niewielka waga pozwalają na łatwy montaż podgrzewacza wody również w niewielkich przestrzeniach. Ponadto urządzenia wyróżnia niskie zużycie paliwa i energii oraz wyjątkowo cicha praca. https://www.webasto.com/pl/

Oprac. (dg), (ik), (pm)

Opisy produktów zamieszczane w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów. UWAGA! Nowości rynkowe przesłane do redakcji „Przeglądu Oponiarskiego” po 15 dniu miesiąca poprzedzającego aktualne wydanie będą publikowane dopiero w następnym wydaniu.

Zobacz cały numer PO 10/138 (Październik 2016)

Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń