W BRANŻY: Centrum Szkoleniowe Magneti Marelli

Większe możliwości

 

We wtorek, 6 września przy ul. Inwestycyjnej 6 w Sosnowcu zostało oficjalnie otwarte Centrum Szkoleniowe i magazyn Magneti Marelli. Wszystko mieści się w jednym obiekcie, powierzchnia wynosi około 7 tys. m kw., z czego magazyn zajmuje 6.740 m kw. Dzięki temu polski oddział Magneti Marelli obsługujący łącznie 26 państw Europy Środkowo-Wschodniej zyskał nowe możliwości. Posesja Inwestycyjna 6 leży na terenie Panattoni Park Sosnowiec, blisko autostrady A4 i drogi ekspresowej S1.

Poprzednio szkolenia były organizowane w biurze Magnetti Marelli w Katowicach-Giszowcu albo wyjazdowo. Teraz warunki znacznie się poprawiły.

- Jest przede wszystkim miejsce na pokazanie różnorodności oferty - podkreślił Przemysław Treliński, kierownik działu obsługi technicznej.

W Centrum Szkoleniowym znajduje się ponad 30 urządzeń. Sala wykładowa pomieści 25 osób. Ludzi z naszej branży mogą szczególnie zainteresować stanowiska do prezentacji wymiany i obsługi ogumienia oraz do diagnostyki i symulacji usterek TPMS (Tire Pressure Monitoring System). Gospodarze oficjalnego otwarcia zachwalali m.in. nowoczesne stanowisko poświęcone diagnozowaniu i naprawom wtryskiwaczy. Zresztą dla właścicieli i pracowników serwisów ogumienia prowadzących zdywersyfikowaną działalność ciekawych punktów jest znacznie więcej, choćby te związane z klimatyzacją, akumulatorami, alternatorami, rozrządem, olejami silnikowymi.

Nowoczesne technologie

Na otwarcie przybyli goście z centrali we Włoszech. Vincenzo Giaccone, kierownik działu technicznego i rozwoju, podkreślił że Magneti Marelli zwraca dużą uwagę na nowe technologie coraz bardziej rozpowszechnione w motoryzacji. Takie rozwiązania to m.in. TPMS, klimatyzacja z czynnikiem R-1234yf, automatyczne skrzynie przekładniowe, systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego, zasilanie alternatywnymi paliwami. Dlatego urządzenia Magneti Marelli są przydatne przy obsłudze aut hybrydowych (np. Peugeot 3008 HYbrid 4) i elektrycznych (np. BMW i3), a same szkolenia wysoce wyspecjalizowane.

Warto przypomnieć, że Magneti Marelli ma własną sieć serwisów, Checkstar. Liczba zakładów wynosi 4 tysiące, w Europie, Azji, północnej Afryce i Ameryce Południowej.

Specyfika rynków

Nie zapominając o najnowocześniejszej technice należy dostosowywać się do charakteru lokalnych rynków. Marek Buras, dyrektor generalny Polska i Europa Wschodnia, nie ukrywał, że w niektórych krajach bardzo popularne są jeszcze takie auta, jak Volkswagen Golf IV, a nawet Golf III. Średni wiek parku samochodowego w tej części kontynentu oceniany jest na 13,5 roku, a przykładowo w Bułgarii wynosi 16 lat, w Bośni i Hercegowinie 17 lat. Dlatego oferta powinna być zróżnicowana, dotyczy to przede wszystkim części zamiennych. Polski oddział współpracuje obecnie z ok. 240 dużymi dystrybutorami i hurtowniami. Połowa obrotów przypada na Polskę, połowa na pozostałe 25 państw. Średni roczny przyrost obrotów w latach 2001-15 wyniósł 17,4 proc. i nigdy nie było ich spadku, nawet w kryzysowych czasach.

Piąty największy

Nowy magazyn to piąta lokalizacja w Polsce. Zaczęło się od magazynu w Lublińcu, potem w Bielsku-Białej, Dąbrowie Górniczej i Mysłowicach. Z każdą przeprowadzką rosła powierzchnia, z 1500 do obecnych 6740 m kw. Obiekt w Sosnowcu jest jednym z większych tego typu w Magneti Marelli, większym niż hiszpański. Działa od końca maja, może zgromadzić 14 tys. pozycji, pochodzą one z Włoch i innych europejskich krajów. Można podzielić je na pięć rodzin produktów: elektryka i elektronika, mechanika, części nadwoziowe, eksploatacyjne, wyposażenie warsztatów i klimatyzacja.

Operatorem magazynu jest Ceva Automotive Logistics. Współpraca z Cevą (poprzednio pod nazwą TNT) trwa od dawna, nowa umowa obowiązuje do połowy 2019 r. z możliwością przedłużenia na dwa lata.

- Jest to krok milowy w historii Magneti Marelli w Polsce - oznajmił podczas otwarcia najważniejszy gość z Włoch, Stefano Sancassani, dyrektor generalny zarządzający.

W rodzinie Fiata

Magneti Marelli należy w 100 procentach do koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Zatrudnia na świecie ok. 40 500 ludzi, dysponuje 12 centrami badawczo-rozwojowymi. Zeszłoroczna sprzedaż sięgnęła 7,3 mld euro. Produkty Magneti Marelli można znaleźć w samochodach wielu marek, również takich jak Porsche i Maserati. W Polsce oficjalnie działa od 1997 roku, a więc w przyszłym będzie 20-lecie.

 

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Zobacz cały numer PO 10/138 (Październik 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń