2016-10-06

Zimowa nowość Continentala

 

WinterContact™ TS 860 to najnowsza zimowa opona Continental do samochodów kompaktowych i średniej wielkości. W porównaniu do poprzedniego modelu, gwarantuje ona wyższy poziom bezpieczeństwa, zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na mokrych, pokrytych szronem, oblodzonych i zaśnieżonych drogach.

Model WinterContact™ TS 860 to następca znanej opony ContiWinterContact™ TS 850. Poprzedniczka nowego ogumienia w ciągu ostatnich czterech lat osiągnęła najlepsze wyniki w aż 47 niezależnych testach porównawczych przeprowadzonych przez europejską prasę branżową, kluby samochodowe i organizacje konsumenckie.  WinterContact™ TS 860, dzięki udoskonalonej mieszance gumowej oraz nowej strukturze i technologii bieżnika, zapewnia o 5 proc. lepsze osiągi na mokrych jezdniach oraz o 4 proc. krótszą drogę hamowania na oblodzonych drogach. Ponadto model zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i stabilność prowadzenia w warunkach zimowych. 

Nowa „zimowka” została zaprojektowana z myślą o kierowcach, którzy poruszają się samochodami po drogach Europy Środkowej i Zachodniej - czyli tam, gdzie zimy są zazwyczaj mroźne oraz wilgotne, a częste deszcze i niskie temperatury tworzą ryzyko występowania gołoledzi. Model doskonale sprawdzi się w zmiennych zimowych warunkach pogodowych.

Nowa mieszanka - większa przyczepność

W przypadku mokrych nawierzchni to skład chemiczny mieszanki wpływa bezpośrednio na przyczepność i hamowanie. Dlatego, wykorzystywana w oponie WinterContact™ TS 860 udoskonalona mieszanka gumowa Cool Chili™ została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewniać optymalne bezpieczeństwo - podczas pokonywania zakrętów czy nagłego naciśnięcia pedału hamulca.

Mieszanka Cool Chili™ charakteryzuje się wysoką zawartością siliki o maksymalnej przyczepności, co znacznie poprawia hamowanie oraz przenoszenie sił podczas hamowania na mokrych drogach. Zawiera ona również specjalne żywice, które zapewniają odpowiednią elastyczność opony w niskich temperaturach, a tym samym szybsze hamowanie na mokrych, oblodzonych czy pokrytych śniegiem jezdniach. Nowością w składzie mieszanki jest także łańcuch elastycznych polimerów, którego obecność daje zauważalną poprawę właściwości trakcyjnych na wszystkich rodzajach nawierzchni zimą.

Nowa technologia bieżnika

W efektywnym hamowaniu na zimowych drogach pomaga także specjalny wielokanałowy wzór lameli, czyli technologia Liquid Layer Drainage™. Podczas hamowania na pokrytych lodem jezdniach, pod bieżnikiem tworzy się cienka warstwa wody, tzw. film wodny, który znacząco zmniejsza kontakt opony z nawierzchnią, wydłużając tym samym drogę hamowania. Dzięki zastosowaniu obwodowych lameli, które wspierają odprowadzanie wody do kanałów poprzecznych, a następnie głównych rowków bieżnika, film wodny jest szybciej usuwany spod opony, co skraca drogę hamowania. Nowością jest również zastosowanie technologii SnowCurve+ z trójwymiarowymi rowkami bieżnika. Dodatkowy rowek w ścianie bloków bieżnika zapewnia lepsze wczepianie się w śnieg, a tym samym lepszą trakcję i przyczepność na zaśnieżonych zakrętach.

Obecnie opona jest dostępna w 36 rozmiarach, o średnicach od 14 do 17 cali. Poszerzenie oferty o kolejne 20 modeli zaplanowano na 2017 r. Wszystkie rozmiary WinterContact™ TS 860 uzyskały ocenę B, zgodnie z unijnym wymogiem etykietowania, dla kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni”.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń