Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, który potrwa do 16 października francuski koncern prezentuje dwie nowości: oponę o ultrawysokich osiągach - Michelin Pilot Sport 4 S oraz Michelin CrossClimate+ - kolejną generację pierwszej na świecie opony letniej z homologacją zimową.
Model Pilot Sport 4 S przeznaczony jest do samochodów sportowych oraz aut o wysokich osiągach, takich jak BMW M, Ferrari, Ford, Mercedes-AMG czy Porsche. Opona to efekt intensywnych prac badawczych inżynierów Michelin oraz licznych testów na torach sportowych.
Zoptymalizowana rzeźba bieżnika gwarantuje przyczepność i wysokie osiągi na suchej oraz mokrej nawierzchni, które stanowią unikalną cechę w świecie opon sportowych. Dzięki technologii Bi-Compound, czyli zastosowaniu w bieżniku dwóch mieszanek gumy o różnych właściwościach, model charakteryzuje efektywność hamowania na drodze suchej, jak i mokrej. Zewnętrzna część bieżnika jest wykonana z nowej hybrydowej mieszanki kauczukowej zapewniającej przyczepność na suchej nawierzchni, natomiast wewnętrzna część składa się z mieszanki z elastomerami funkcjonalnymi i dodatkiem krzemionki gwarantującymi utrzymanie przyczepności na mokrym podłożu.
Pilot Sport 4 S
Opona Pilot Sport 4 S zastąpi model Pilot Super Sport w gamie opon sportowych francuskiej firmy. W testach przeprowadzonych przez niezależną organizację TÜV SÜD w Niemczech nowe ogumienie wyprzedziło pięć wiodących produktów konkurencyjnych w różnych obszarach osiągów. Tym samym model ten o ultrawysokich osiągach, zdominował rywali w kluczowych kryteriach badań jednocześnie.
Michelin Pilot Sport 4 S jest również jedną z pierwszych opon w rozmiarze 19 cali z klasą A pod względem drogi hamowania na mokrej nawierzchni według europejskich norm etykietowania.
W Paryżu przedstawiono również nową generację modelu CrossClimate+ - pierwszej na świecie opony letniej z homologacją zimową oznaczoną na boku symbolem 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu), który jest gwarancją osiągów w warunkach zimowych.
Dzięki nowatorskiej mieszance gumowej na bazie elastomerów funkcjonalnych i domieszce krzemionki ogumienie zachowuje osiągi i przyczepność, zarówno gdy temperatura powietrza przekracza 25°C, a asfaltu jest jeszcze wyższa, jak również poniżej 7°C. Podczas prac nad oponą kierowcy testowi pokonali ponad 5 mln kilometrów w temperaturach od -30°C do +40°C.
CrossClimate+
Warto dodać, że opona CrossClimate zajęła 1. miejsce w tegorocznym teście opon całorocznych ADAC opublikowanym 22 września. Opona uzyskała szczególnie wysokie noty w kategoriach osiągów na suchej i mokrej nawierzchni, oszczędności paliwa i trwałości1. Model CrossClimate+ trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2017 r. na koła 15-18 cali. Ogumienie zastąpi dostępną obecnie oponę Michelin CrossClimate.
1) Test opon całorocznych ADAC 2016 (rozmiar 205/55R16 V)
(ik)
Źródło i fot. Weber Shandwick