2016-09-08
Szkolenie dla firm transportowych
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka zaprasza przedstawicieli branży TSL do udziału w praktycznym szkoleniu warsztatowym pt. „Wynagrodzenie minimalne kierowców - Francja, Niemcy. Kontrole PiP”, które odbędzie się 29 września w Warszawie.
Do udziału w spotkaniu organizatorzy zachęcają w szczególności właścicieli firm, osoby zarządzające transportem, kierowników transportu oraz osoby odpowiedzialne za planowanie i analizę czasu pracy kierowców. Szkolenie odbędzie się 29 września, w godzinach 10-16 w siedzibie Wydawnictwa Wiedza i Praktyka w Warszawie.
Podczas kursu poruszane będą m.in. następujące zagadnienia:
1. Kontrola i zadania Państwowej Inspekcji Pracy:
- zmiany dotyczące zasad kontroli Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie umów cywilnoprawnych,
- planowane zmiany w zakresie podejścia Państwowej Inspekcji Pracy do kwestii związanych z niemiecką minimalną krajową MiLoG,
- nowelizacja Kodeksu Pracy w zakresie umów zawieranych na czas określony - zmiany od lutego br.,
- kto podlega kontroli Państwowej Inspekcji Pracy,
- zakres kontroli PIP, różnice w stosunku do kontroli ITD.,
- uprawnienia Inspektora PIP,
- lista obszarów sprawdzanych przez PIP podczas kontroli w przedsiębiorstwie,
- symulacja przeprowadzenia kontroli przez inspektora PIP,
- akta osobowe pracowników,
- specyficzne dokumenty, które muszą znaleźć się w aktach osobowych kierowców,
- nowelizacja Kodeksu Pracy w zakresie badań kierowców,
- kontrola PIP w zakresie legalności zatrudnienia i wynagrodzenia,
- rozkład, wymiar, system czasu pracy i długości okresów rozliczeniowych,
- kontrola PIP w zakresie czasów jazdy, postoju, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców,
- jak wypłacać należności z tytułu podróży służbowych kierowcy zgodnie z aktualnymi wytycznymi PIP,
- stanowiska Głównego Inspektoratu Pracy dotyczące czasu pracy kierowców.
2. Rozliczanie czasu pracy kierowców:
- wytyczne w zakresie zaliczania do czasu pracy kierowcy czynności, takich jak włożenie/wyjęcie karty kierowcy/wykresówki z/do tachografu oraz określenie kraju rozpoczęcia/zakończenia w tachografie cyfrowym,
- po co tworzyć ewidencję czasu pracy kierowców oraz przykład poprawnej ewidencji,
- przerwy na odpoczynek w czasie pracy i w czasie jazdy czyli jak pogodzić przepisy „kadrowe” z „drogowymi”,
- harmonogramy czasu pracy dla kierowców (czy trzeba je tworzyć?),
- nieuzasadnione postoje kierowców (jak pominąć je przy rozliczaniu czasu pracy),
- rodzaje aktywności kierowcy zaliczane do czasu pracy,
- przykłady prawidłowego rozliczenia kierowcy w oparciu o zapisy tachografu,
- porównanie wysokości wypłaty wraz z dodatkami dla kierowcy zatrudnionego w różnych systemach czasu pracy i różnych długościach okresu rozliczeniowego przy tej samej ilości pracy,
- pora nocna dla kierowcy (4 godziny czy 8 godzin?),
- konsekwencje naruszenia doby pracowniczej przez kierowców,
- indywidualny rozkład czasu pracy dla kierowcy,
- rekompensowanie pracy w niedziele i święta,
- nadgodziny dobowe i średniotygodniowe,
- dopuszczalny limit godzin nadliczbowych w roku kalendarzowym,
- udzielanie czasu wolnego za nadgodziny na wniosek i bez wniosku pracownika,
- wprowadzanie dłuższych okresów rozliczeniowych czasu pracy z zachowaniem wymogów formalnych,
- przestrzeganie przepisów o dyżurach, wynagrodzenie za czas dyżuru,
- wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych i w porze nocnej,
- najczęstsze i najbardziej kosztowne błędy przy rozliczaniu czasu pracy kierowców.
3. Wynagrodzenie minimalne za pracę na terenie Francji - Loi Macron:
- wysokość francuskiej płacy minimalnej,
- co kierowca powinien posiadać przy sobie w pojeździe,
- premia za wysługę lat,
- zaświadczenie o oddelegowaniu,
- dokumenty wymagane podczas kontroli,
- przedstawiciel zagranicznego przedsiębiorcy,
- sankcje karne i administracyjne za naruszenie przepisów.
4. Wynagrodzenie minimalne za pracę na terenie Niemiec – MiLoG:
- wysokość niemieckiej płacy minimalnej,
- formularz zgłoszeniowy MiLoG,
- ewidencjonowanie czasu pracy na terenie Niemiec,
- dokumenty, które kierowca powinien posiadać przy sobie,
- kto zajmuje sie kontrolowaniem przestrzegania przepisów ustawy,
- sankcje karne i administracyjne za naruszenie przepisów niemieckiej ustawy,
- szczegółowe omówienie pierwszych wyników kontroli MiLoG.
(ik)
Źródło: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka,
fot. Scania
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz