Podczas tegorocznych Targów IAA w Hanowerze Continental zaprezentował dwie nowe linie opon na oś kierowaną i napędową. Gama Conti EfficientPro jest przeznaczona do autostradowego transportu dalekobieżnego oraz umożliwia uzyskanie maksymalnej efektywności paliwowej. Natomiast Conti LightPro to seria przeznaczona do transportu ropy naftowej oferująca prawie o 80 kg większą nośność cystern.
Conti EfficientPro - efektywność paliwowa
Conti EfficientPro na oś kierowaną i napędową to opony, które opracowano specjalnie do transportu dalekobieżnego. Znacznie ograniczone opory toczenia, w porównaniu z modelem Conti EcoPlus, gwarantują zużycie paliwa obniżone o 0,64 litra na 100 kilometrów1. Co oznacza, że przy rocznym przebiegu 120 tys. kilometrów, dzięki nowym modelom, flota może zaoszczędzić około 750 litrów paliwa rocznie i tym samym, zmniejszyć roczną emisję CO2 o ponad 2 tony.
Aktualnie ogumienie Conti EfficientPro jest montowane głównie na pierwszy montaż. Na rynku wtórnym będzie dostępne w pierwszej połowie 2017 r.
Conti LightPro w transporcie paliw
Seria Conti LightPro to pierwsze opony koncernu o ograniczonej masie opracowane specjalnie do użytku w cysternach do transportu cieczy, a w szczególności paliw. W przypadku tego segmentu transportu kluczowe jest bezpieczeństwo. Lżejsze opony oznaczają znaczne powiększenie nośności, a dzięki niższej masie własnej opon, cysterny mogą przewieźć więcej cieczy bez przekraczania dopuszczalnej masy całkowitej. Po zamontowaniu na wszystkich osiach (kierowanej, napędowej i na osi naczepowej), Conti LightPro ograniczają masę całkowitą pojazdu o około 80 kg w stosunku do opon Conti Hybrid. Wyższa ładowność i niższe zużycie paliwa zwiększają więc efektywność kosztową nawet o 900 euro2 rocznie na przestrzeni całego okresu eksploatacji ogumienia.
Więcej na temat nowych opon w listopadowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego w rubryce „Nowości rynkowe”.
1) Kalkulacja na przykładzie 40-tonowego ciągnika z naczepą z zamontowanymi na osiach kierowanej i napędowej oponami Conti EfficientPro oraz oponami Conti EcoPlus na osi naczepy, przy rocznym przebiegu 120 tys. km
2) Kalkulacja na przykładzie 40-tonowej cysterny wykorzystywanej do transportu cieczy przy rocznym przebiegu 120 000 km
(ik)
Źródło i fot. Continental