2016-09-21

Nowości Iveco na IAA 2016

 

Iveco weźmie udział w 66. Targach Pojazdów Użytkowych IAA, najważniejszym międzynarodowym wydarzeniu w branży samochodów użytkowych, które odbędzie się w dniach 22-29 września 2016 r. w Hanowerze. 21 września o godzinie 9:15 na stoisku A01 w hali 16 rozpocznie się konferencja prasowa firmy.

Producent zaprezentuje na IAA wiele nowych produktów i innowacji, w tym pełną ofertę modeli - od lekkich pojazdów dostawczych po największe szosowe i terenowe samochody ciężarowe, od autobusów po najcięższe pojazdy przeznaczone do eksploatacji w kamieniołomach i na placach budowy. Firma zaplanowała też światową premierę nowego futurystycznego koncepcyjnego samochodu ciężarowego na dalekie trasy, który przekracza kolejne granice na drodze do w pełni zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska transportu. Samochód jest chroniony ponad 25 patentami.

Oficjalna premiera nowego Stralisa

Centralne miejsce na stoisku zajmie nowy Stralis, który debiutuje przed międzynarodową publicznością po oficjalnej prezentacji w czerwcu w Madrycie. W aucie zastosowano zupełnie nowy zespół napędowy. Pojazd charakteryzuje się najwyższą niezawodnością i wydajnością oraz bardzo konkurencyjnym całkowitym kosztem posiadania (TCO) i obniżoną emisją CO2.

Model ten stanowi optymalne rozwiązanie w transporcie regionalnym i na krótkich trasach. Pojazd może być używany do przewozu towarów niebezpiecznych, a jedną z jego wyjątkowych zalet jest dostępny tylko w samochodach tej marki układ oczyszczania spalin HI SCR. Na potrzeby międzynarodowego transportu długodystansowego opracowano specjalną wersję Stralis XP, w której zastosowano rozwiązania zapewniające oszczędność paliwa. Nabywca tej wersji zyskuje również dostęp do nowych usług związanych z gwarancją mobilności pojazdu. Warto dodać, że ten samochód charakteryzuje się zużyciem paliwa obniżonym nawet o 11 proc.

Na stoisku w Hanowerze pojawią się też trzy Emotional Trucks, czyli wersje nowego Stralisa XP dedykowane Ferrari, Dakar Team Petronas De Rooy Iveco i Schwabentruck jako specjalne podziękowanie firmy za współpracę z tymi przedstawicielami świata motosportu. Za projekt i malowanie pojazdów odpowiada zespół CNH Industrial Design.

Nowe opcje łączności w Daily Euro 6 i Hi-Matic Euro 6

Nowy Daily Euro 6 jest pierwszym lekkim samochodem dostawczym, w którym system łączności pokładowej stanowi profesjonalne narzędzie pracy z nową aplikacją Daily Business UP. Charakteryzujący się solidnością i funkcjonalnością model oferuje nowe funkcje oparte na technologii, która przesuwa granice osiągów, podnosi komfort, zapewnia wyjątkowe opcje łączności oraz przyczynia się do obniżenia całkowitego kosztu posiadania.

Nowa aplikacja Daily Business UP zmienia smartfon lub tablet w interfejs umożliwiający komunikowanie się z Daily, dzięki któremu użytkownik może maksymalizować wydajność w swoim mobilnym miejscu pracy.

Narzędzie to pełni rolę asystenta kierowcy. Na podstawie danych z systemu oceny stylu jazdy (DSE) aplikacja w czasie rzeczywistym sugeruje metody ograniczania zużycia paliwa oraz wyznacza optymalne trasy dla pojazdu użytkowego według informacji pochodzących z profesjonalnej nawigacji.

Nowy Eurocargo - samochód ciężarowy w mieście

Na targach IAA Iveco zaprezentuje nową wersję Eurocargo ML160 (16 t) zgodną z normą Euro VI C, z nowym w pełni pneumatycznym zawieszeniem, a także przyjazną dla środowiska wersję Natural Power z silnikiem przystosowanym do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG).

Nowa wersja Eurocargo ML160 Full Air spełnia wymagania normy Euro VI C, która zacznie obowiązywać od 31 grudnia 2016 r. Zgodność tę uzyskano dzięki zastosowaniu opatentowanej przez firmę technologii HI-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych (DPF). To jedyny samochód w swojej klasie (6–19 ton) z pojedynczym systemem oczyszczania spalin bez układu ich recyrkulacji. System HI SCR jest prosty, niezawodny i lekki, a co najważniejsze, regeneracja DPF nie wymaga przestoju pojazdu ani zaangażowania ze strony kierowcy.

W Hanowerze będzie można zobaczyć model Eurocargo ML160 Full Air wyposażony w pneumatyczne zawieszenie przedniej i tylnej osi, a jego ładowność zwiększono o 1 tonę. Stała wysokość zawieszenia i poziome położenie skrzyni ładunkowej gwarantują dalszą poprawę bezpieczeństwa, nawet jeżeli ładunek nie jest rozłożony równomiernie. Ograniczenie wibracji w czasie jazdy oznacza większy komfort dla kierowcy i lepszą ochronę przewożonego towaru.

Astra HD9 na ekstremalne warunki

Kolejnym pojazdem na ekspozycji Iveco będzie Astra HD9. Od specjalnego podwozia o zwiększonej wytrzymałości oraz najnowocześniejszego zespołu napędowego po proste układy elektryczne i elektroniczne - wszystko w tym pojeździe zostało podporządkowane warunkom eksploatacji w ciężkim terenie oraz sprostaniu maksymalnym obciążeniom. Dzięki łatwości utrzymania i napraw Astra jest idealnym partnerem w najtrudniejszych misjach.

13 litrowy silnik zgodny z normą Euro VI z wysokociśnieniowym układem common rail charakteryzuje się zoptymalizowanym procesem spalania i zwiększoną wydajnością pod względem mocy (do 560 KM) i momentu obrotowego przy ograniczonym hałasie i zużyciu paliwa. System HI SCR bez układu EGR zapewnia najlepszą efektywność cieplną przy ograniczonej masie i złożoności. Elektronicznie sterowana zmienna geometria turbosprężarki gwarantuje znakomite osiągi.

Solidność, funkcjonalność, mobilność, dopasowanie do specyfiki użytkowania i duża ładowność to podstawowe walory Astry HD9, która sprawdzi się w trudnych warunkach w górnictwie, budownictwie, przemyśle naftowym i gazowym oraz do przewożenia ciężkich ładunków.

(ik)

Źródło i fot. Iveco

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń