Uniwheels AG, niemiecki producent felg aluminiowych notowany na GPW w Warszawie, zaprezentował strategię do 2022 r. W najbliższych latach koncern będzie realizował działania pod hasłem „Technology Leadership” („Lider Technologii”).
Firma jest jednym z czołowych europejskich dostawców felg aluminiowych do samochodów osobowych oraz jednym ze światowych liderów technologicznych w tej branży. Uniwheels jest trzecim największym graczem na europejskim rynku dostawców felg w segmencie OEM (do producentów samochodów), a także wiodącym producentem felg aluminiowych na wtórnym rynku akcesoriów w Europie. Do grupy należą rozpoznawalne marki ATS, Rial, Alutec i Anzio. Koncern posiada obecnie cztery zakłady produkcyjne - trzy w Polsce (w Stalowej Woli) oraz jeden w Niemczech (w Werdohl).
Strategia 2022
Hasłem przewodnim strategii Uniwheels jest „Technology Leadership” („Lider Technologii”). Program obejmuje pięć kluczowych obszarów, których celem jest zapewnienie wzrostu biznesu poprzez koncentrację na innowacjach technologicznych i ekspansji rynkowej, w połączeniu z rozważnym zarządzaniem kosztami, przepływami pieniężnymi oraz nakładami inwestycyjnymi. Te obszary to:
- wzrost skali biznesu i zyskowności: zwiększenie mocy produkcyjnych do ponad 14 milionów felg rocznie dzięki rozwojowi zakładów produkcyjnych; poszerzenie bazy klientów oraz zwiększenie udziałów rynkowych w Europie o 5 proc. (w segmencie OEM); koncentracja na: klientach premium z dużym udziałem globalnych rynków eksportowych oraz na zwiększaniu udziałów rynkowych w Europie, wraz z rozwojem bazy produkcyjnej umożliwiającym dotarcie do klientów na świecie;
- doskonała jakość oraz innowacyjność produktów: koncentracja prac badawczo-rozwojowych na rozwiązaniach umożliwiających stałe obniżanie wagi felg, utrzymywanie pozycji technologicznego lidera, który wykorzystuje innowacyjne i alternatywne materiały; rozwiązania pozwalające zwiększać udział w sprzedaży felg z bardziej skomplikowanymi strukturami i wzorami, felg kutych oraz felg przeznaczonych do sportów motorowych; coraz większy stopień dopasowywania się do potrzeb klientów; stała współpraca z dostawcami, klientami oraz placówkami naukowymi, proaktywne monitorowanie i badanie rynku;
- doskonałość operacyjna oraz innowacyjność procesów: stałe poprawianie efektywności, jakości i zyskowności we wszystkich zakładach produkcyjnych, poprzez ciągłe zwiększanie stopnia automatyzacji, ulepszanie procesów wymiany informacji oraz standaryzacji; wdrażanie najwyższych standardów procesów produkcyjnych dzięki poprawianiu stopnia wykorzystania materiałów i automatyce w celu zwiększania efektywności i zyskowności;
- kultura korporacyjna zorientowana na pracę zespołową wspierająca innowacyjność: awanse i rozwój zawodowy zespołu pracowników, ulepszanie procesów wewnętrznych, cyfryzacja wydziałów, programy motywacyjne oraz szkolenia; łączenie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) ze zrównoważonym rozwojem na każdym etapie działań operacyjnych; wspieranie działań zgodnych z obowiązującymi regulacjami i dążenie do zachowań etycznych, zgodnych z przepisami oraz fair we wszystkich transakcjach biznesowych;
- efektywność kosztowa oraz mocna pozycja finansowa: efektywność kosztowa w połączeniu z wysoką jakością produktów, upraszczaniem struktur pozaprodukcyjnych (lean management) i strukturą kierowniczą; zdrowa struktura bilansu oraz odpowiedni poziom zadłużenia są podstawami do dalszego rozwoju biznesu i ekspansji; stabilne przepływy pieniężne oraz polityka dywidendowa odpowiadająca na potrzeby inwestorów; spółka zorientowana na rynek kapitałowy z przejrzystą i proaktywną komunikacją z inwestorami.
Strategia 2022 Unwheels zawiera również następujące kluczowe cele finansowe:
- roczny poziom przychodów zwiększy się do ponad 700 mln EUR
- Rentowność EBIT powyżej 10 proc.
- Rentowność EBITDA powyżej 15 proc.
- ROCE (zwrot na kapitale zaangażowanym) powyżej 20 proc.
- Wskaźnik dług netto/EBITDA poniżej 2.0x
W 2015 r. Grupa Uniwheels wyprodukowała ponad 8 milionów felg w swoich czterech zakładach produkcyjnych. Nowy, zaawansowany technologicznie zakład w Stalowej Woli rozpoczął produkcję w czerwcu 2016. Docelowe moce produkcyjne tego zakładu wynoszą 2 mln felg rocznie, co od 2017 przełoży się roku na łączne moce Grupy na poziomie 10 mln sztuk rocznie.
(ik)
Źródło i fot. Uniwheels