2016-09-15

Bosch na Automechanice

 

Na targach Automechanika na stoisku B06 w hali nr 9 Bosch prezentuje technikę, oprogramowanie i usługi dla warsztatów przyszłości połączonych z siecią. Poniżej zamieszczamy opis wybranych rozwiązań koncernu, które można zobaczyć na niemieckiej wystawie.

Diagnoza sterowników

Najnowsza generacja testerów diagnostycznych Bosch KTS obsługuje nie tylko dotychczas stosowane interfejsy pojazdów, ale również przyszłe, oparte na standardzie Ethernet. Ponadto gama jest wyposażona w „PassThru-Interface”, który umożliwia korzystanie z portali internetowych producentów aut podczas programowania sterowników zgodnie z normą Euro 5/6. Znacznie poprawiono moc obliczeniową testerów KTS, istotnie zwiększono pamięć i umożliwiono równoległą pracę kilku interfejsów.

Program warsztatowy ESI[tronic] 2.0 firmy Bosch jest ciągle udoskonalany i rozwijany. Jeżeli urządzenie diagnostyczne jest podłączone do internetu, to od pierwszego kwartału 2017 r. wszystkie aktualizacje będą pobierane w tle on-line. Ponadto dzięki ESI[tronic] Web użytkownik ma teraz dostęp także do portalu internetowego z informacjami na temat diagnozowania i napraw. Będzie on umożliwiał otrzymywanie na przykład brakującej informacji dotyczącej danej naprawy, bez konieczności instalowania oprogramowania na urządzeniu warsztatowym. Kolejną nowością w ESI[tronic] jest nowy program „EBR - Experienced Based Repair”. Jeżeli podczas diagnozy zostanie wykryta znana usterka to ESI[tronic] podpowiada mechanikowi rozwiązanie, które wcześniej już się sprawdziło.

Stanowisko do różnych zadań

LTB 300 to specjalne, wypoziomowane stanowisko warsztatowe dostosowane do wykonywania różnych zadań diagnostycznych. Umożliwia ono za pomocą przyrządu do kontroli i regulacji świateł HTD 815 precyzyjne sprawdzenie i ustawienie reflektorów, zgodnie z aktualnymi przepisami. Ponadto LTB 300 jest wyposażone w obrotnice dla przednich kół. Korzystając z FWA 4630/50 - przyrządu do badania geometrii kół typu 3D, warsztaty mogą na stanowisku przeprowadzać pomiary ustawienia osi oraz określać geometryczną oś jazdy.

Serwis opon

Bosch prezentuje też nową elektroniczną wyważarkę do kół WBE 4120 D, która jest przeznaczona szczególnie do warsztatów o ograniczonej powierzchni stanowiska. Urządzenie umożliwia wyważanie kół rożnych typów pojazdów - od motocykli aż do samochodów dostawczych. Pracę z urządzeniem ułatwiają wewnętrzne, elektroniczne ramię pomiarowe "Alueasy" oraz pakiet oprogramowania, który uwzględnia wszystkie statystyczne oraz dynamiczne programy wyważania.

Kolejną nowością jest montażownica opon TCE 4400-22 z innowacyjną koncepcją korpusu tzw. G-frame dla uzyskania większej sztywności konstrukcji. Urządzenie jest wyposażone w stół obrotowy do zewnętrznego mocowania obręczy 22-calowych oraz w głowicę montażową, pneumatycznie pozycjonowaną i blokowaną, jak również w łatwą w obsłudze łopatę do odrywania oraz w pomocniczą kolumnę TCE 330. Pozwala to na łatwe i bezpieczne mocowanie obręczy wszystkich standardów, w tym z oponami typu UHP.

Pomiar głębokości bieżnika opon TTM

Nowy system TTM (Tire Tread Measurement) do pomiaru głębokości bieżnika uruchamia się automatycznie, gdy pojazd przejeżdża po elemencie pomiarowym z maksymalną prędkością 8 km/h. Kilka sekund później jest wyświetlana dokładna głębokość bieżnika we wszystkich czterech kołach. W systemie zastosowano metodę opartą na kodowaniu kolorami oraz kamery HD. W przypadku układów laserowych, nie wymaga ona żadnych ruchomych części. To sprawia, że urządzenie jest bardzo odporne na działanie czynników zewnętrznych takich jak kurz, wibracje, wilgoć i zmiany temperatury. W celu wyświetlenia zmierzonych wartości, są dostępne trzy różne opcje. Dobrą widoczność wyników, również dla klientów, zapewnia ekran telewizora Smart, ustawiony obok urządzenia. Wyniki mogą być również wyświetlane na monitorze wózka warsztatowego lub na tablecie np. podczas pomiarów mobilnych. System jest dostępny w dwóch wersjach montażowych: w wersji do montażu na posadzce (wystaje na wysokość zaledwie 80 milimetrów) lub w wersji wpuszczonej w posadzkę.

Badanie spalin za pomocą BEA 750

Stacja do badania spalin BEA 750 to następca urządzeń serii BEA 150/250/350, która uzupełnia gamę produktów przystosowanych do badania spalin w pojazdach spełniających normę Euro 6, zgodnie z wytycznymi obowiązującymi od 1 lipca 2015. Nowe urządzenie BEA 750 w wersji kombi jest wyposażone w 4-gazowy analizator spalin i dymomierz BEA 070, a pomiar prędkości obrotowej i temperatury wykonuje przystawka BEA 030. Urządzenie może być doposażone w moduł KTS 515 do diagnozy OBD i jest fabrycznie skonfigurowane, co pozwala na jego użycie w warsztacie bez dodatkowego, czasochłonnego pierwszego uruchomienia.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń