Ponad dwa tysiące profesjonalistów wzięło udział w 1. edycji konkursu „Supermechanik AD 2016”. Po czterech etapach zaciętej rywalizacji tytuł ten zdobył Łukasz Szostakiewicz, reprezentujący serwis „Auto Naprawa” z Włodawy.
Konkurs organizowany przez AD Polska wystartował na początku kwietnia. Mogli w nim uczestniczyć pracownicy firm i warsztatów współpracujących z dystrybutorem. Pierwszy etap składał się z testów rozwiązywanych za pośrednictwem specjalnej platformy internetowej. W ten sposób wybranych zostało sto osób, które prawidłowo odpowiedziały na największą liczbę pytań.
Kolejny etap odbył się 3 września w „Starej Zajezdni” na krakowskim Kazimierzu. Rywalizację rozpoczął test, ale tym razem rozwiązywany w jednym miejscu i czasie. Skala trudności była większa, bo pod presją czasu trzeba było całkowicie polegać na własnej wiedzy i doświadczeniu. Do półfinału zakwalifikowało się 10 osób, które zdobyły najwięcej punktów za udzielenie poprawnych odpowiedzi.
Przedostatni etap konkursu „Supermechanik AD” oparty był na formule popularnego teleturnieju „Jeden z dziesięciu”. Każdy uczestnik miał prawo wskazać jedną złą odpowiedź, kolejny błąd był równoznaczny z odpadnięciem z gry o wejście do finału. Po ośmiu rundach pytań na placu boju pozostało dwóch mechaników: Ryszard Ćwiertnia z „Auto Alfa 1” (Sułkowice) i Łukasz Szostakiewicz z „Auto Naprawy” (Włodawa).
Finaliści musieli wykazać się wiedzą praktyczną oraz umiejętnością korzystania z oprogramowania urządzeń warsztatowych. Postawiono przed nimi dwa identyczne samochody, w których były po trzy te same usterki. Na ich zlokalizowanie i naprawienie było zaledwie 45 minut. Skala trudności była wysoka, bo wszystkie dotyczyły podzespołów elektronicznych, w dodatku odłączono zasilanie złącza do komputera diagnostycznego. Presję wywoływała też obecność widzów, wśród których większość stanowili koledzy po fachu.
Najlepiej z tym zadaniem poradził sobie Łukasz Szostakiewicz. Poza tytułem, pierwszego w historii konkursu, „Supermechanika AD 2016” otrzymał też kluczyki do nagrody głównej, którą był aktualny Samochód Roku Opel Astra.
Za zajęcie drugiego miejsca Ryszard Ćwiertnia otrzymał voucher na zakupy w sieci AD Polska o wartości 5 tysięcy złotych netto. Ponadto, każdy ze stu uczestników finału w Krakowie zatrzymał na własność tablet, na którym rozwiązywał testy. Konkurs zakończyła uroczysta kolacja, którą umilał występ Ani Karwan z autorskim projektem Women’s World.
Partnerami głównymi konkursu byli: Filtron, Castrol Edge i Gates, merytoryczne wsparcie zapewniły firmy BETiS i HaynesPro. Ponadto, akcję wspomogli kluczowi dostawcy AD Polska: Centra/Exide, Champion, Denso, Fram, Goodyear, K2, Magneti Marelli, Moje Auto, Nissens, Optimal, Philips, SWAG, Textar oraz Valeo.
(ik)
Źródło i fot. AD Polska