Dzięki innowacyjnym technologiom opracowanym do pojazdów użytkowych, Continental zapowiada oszczędności rzędu 6 litrów paliwa na 100 kilometrów. Wartość ta jest celem dostawcy rozwiązań motoryzacyjnych i ma być wynikiem systematycznego wprowadzania nowych usług oraz systemów. Cześć z nich zostanie zaprezentowana podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze.
Na stoiskach A06 i B11 w hali numer 17, koncern zaprezentuje swoje trzy najnowsze rozwiązania - resory pneumatyczne zmniejszające obciążenie, kompaktowy katalizator utleniający oraz opony obniżające zużycie paliwa. Będzie je można oglądać na terenie Fairgrounds of Deutsche Messe w dniach od 22 do 29 września.
Nowe resory pneumatyczne Continental zmniejszające obciążenie pomagają wykorzystać maksimum potencjału nowoczesnych samochodów ciężarowych. Dzięki temu rozwiązaniu spedytorzy mogą zwiększyć ładowność od 12 do 15 kg na oś, z uwzględnieniem limitów ustawowych. Zmniejszenie obciążenia wiąże się nie tylko z wyższą wydajnością pojazdów użytkowych i niższym spalaniem, ale także ograniczeniem emisji spalin, które w przypadku auta z przebiegiem 400 tys. kilometrów, mogą wynosić około 200 kg.
Kolejny produkt prezentowany podczas targów - kompaktowy katalizator utleniający do silników wysokoprężnych (Diesel Oxidation Catalyst) - wykorzystuje innowacyjną metodę oczyszczania spalin close-coupled. Dzięki możliwości umieszczenia katalizatora utleniającego blisko silnika, jego objętość została zmniejszona średnio o 30 proc. Ponadto, projektanci i konstruktorzy firmy do wyprodukowania urządzenia wykorzystali o 20 proc. mniej materiałów, zmniejszając jednocześnie jego wagę. Dzięki innowacyjnej strukturze komórkowej (Crossversal Structure) ograniczono także utraty ciepła, a to wiąże się z wyższą wydajnością i skutecznością urządzenia. Ponadto kompaktowy katalizator utleniający zapewnia pożądany poziom emisji tlenków azotu, zgodny z takimi standardami jak CARB 2023 w USA (California Air Resources Board).
Oprócz kompaktowego katalizatora utleniającego, prezentowane na IAA rozwiązania obejmą system dozowania mocznika zintegrowany ze zbiornikiem, sterownik układu selektywnej redukcji katalitycznej (Selective Catalytic Reduction) oraz nośnik katalizatora metalicznego zapewniający 100 proc. parowanie roztworu mocznika.
Kolejną nowością na IAA w Hanowerze będzie nowa rodzina opon na oś kierowaną i napędową - Conti EfficientPro. Ogumienie charakteryzujące się zoptymalizowanym oporem toczenia, zostało stworzone specjalnie na potrzeby transportu na długich dystansach na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Podczas opracowywania tej linii, wykorzystano sprawdzone technologie zastosowane w oponach EcoPlus. Dzięki specjalnej mieszance gumy użytej w wielowarstwowej strukturze bieżnika oraz zoptymalizowanym właściwościom tocznym opon, zespołowi badawczemu koncernu udało się zmniejszyć opór toczenia. Przeprowadzone testy pokazały, że wyposażenie 40-tonowej ciężarówki w opony Conti EfficientPro na osi kierowanej i napędowej wpływa na obniżenie zużycia paliwa do 0,64 litra na 100 kilometrów. Nowe opony przyczyniają się także do ograniczenia emisji spalin do atmosfery - podczas 120 tys. kilometrów pokonanych w ciągu roku, zmniejszają wagę emisji CO2 aż o 2 tony. Conti EfficientPro otrzymały unijną etykietę klasy A. Oznacza to, że opony zapewniają oszczędność paliwa oraz minimalizują utratę energii wskutek tarcia i emisji ciepła.
(ik)
Źródło i fot. Contrust