2016-09-09

Nowa Toyota Supra

 

Tak właśnie powinna wyglądać nowa Toyota Supra… I całkiem możliwe, że tak właśnie będzie. W tym tygodniu udało się fotoreporterom wyśledzić auto, które jest długo oczekiwanym następcą legendarnego modelu marki. Ma długą maskę jak klasyczna Supra, zaś kształt błotników przypomina FT-1 Concept, sensacyjny samochód sportowy pokazany w 2014 r. na targach w Detroit, który uważany jest za koncepcyjną zapowiedź największej sportowej Toyoty.

W 2012 r. Toyota i BMW ogłosiły współpracę nad nowymi bliźniaczymi modelami sportowymi. W ten sposób powstanie BMW Z5, kontynuacja produkowanego w latach 2002-2008 Z4 oraz następca Toyoty Supry. Cztery generacje Supry były produkowane w latach 1978-2002. Model odnosił sukcesy w motosporcie i wciąż cieszy się ogromnym sentymentem fanów sportowych aut japońskiej marki.

Obecnie koncern ma w sprzedaży jedno sportowe coupé - tylnonapędowe GT86 o mocy 200 KM. Ofertę producenta uzupełniają sportowe samochody Lexusa, takie jak RC, GS 450h, RC F, GS F i LFA. Jednak od dawna już wiadomo, że Toyota nie zamierza poprzestać na jednym modelu i że docelowo gama jej sportowych aut będzie się składała z małego, młodzieżowego SF-R, kompaktowego GT86 i największej Supry. Co prawda firma nie podała jeszcze oficjalnej nazwy przyszłego flagowego coupé, jednak wiadomo już, że ponownie zastrzegła nazwę Supra w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Premiery auta można się spodziewać w 2019 r. Na pewno będzie miało napęd na tylną oś - to rozwiązanie świetnie się sprawdza w aktualnym modelu GT86. Pod maską znajdą się prawdopodobnie dwa silniki do wyboru: cztero- i sześciocylindrowy. Możliwe też, że w Suprze wykorzystany zostanie również silnik V6 twin-turbo, który, według japońskiego magazynu Mag-X, opracowywany jest do nowych Lexusów GS i LS. Możemy się też spodziewać elektryfikacji napędu . Jeśli do tego dojdzie, na pewno twórcy modelu skorzystają z doświadczeń zespołu Toyota Motorsport GmbH, który stworzył hybrydowe bolidy TS040 Hybrid i TS050 Hybrid. Pierwszy z nich wywalczył w 2014 r. podwójne mistrzostwo świata w długodystansowych wyścigach FIA.

(ik)

Źródło i fot.: complexPR

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń