Pod skrótem DCC, Grupa Volkswagen oferuje adaptacyjny system zawieszenia. Firma Bilstein wprowadza właśnie nie tylko zamienniki dla tych amortyzatorów, ale też i zestawy pozwalające na dalsze modyfikacje.
Dzięki układowi DCC kierowca może dostosować tłumienie zawieszenia albo do warunków panujących na drodze albo do własnych preferencji. Obecnie system ten pozwala wybrać jeden z pięciu profili jazdy - komfort, normal, sport, eco i individual. Z tego rozwiązania mogą korzystać właściciele najnowszych generacji Volkswagena Golfa (VII), Passata (B8), Tourana (II) i Tiguana (II) oraz pokrewnych konstrukcji, jak Seat Leon (III), Skoda Octavia (III) i Superb (III).
Adaptacyjny system zawieszenia DCC wymaga również zastosowania specjalnie opracowanych pod tym kątem amortyzatorów. W ofercie firmy odpowiada im gama DampTronic, która została właśnie uzupełniona o referencje do tych modeli z Grupy Volkswagena.
Do wymiany montowanych fabrycznie amortyzatorów w układzie DCC przeznaczony jest typ Bilstein B4 DampTronic z czarnej serii Replacement. Dodatkowo inżynierowie firmy opracowali amortyzatory z żółtej serii Performance pozwalające na dalszą modyfikację zawieszenia opartego na układzie DCC. Bilstein B6 to udoskonalona wersja seryjnie montowanych amortyzatorów, których wybór powinni rozważyć przede wszystkim kierowcy często podróżujący z kompletem pasażerów bądź ładunku, jak i z podpiętą do samochodu przyczepą.
Z kolei gwintowany zestaw B16 DampTronic pozwala jeszcze bardziej zestroić zawieszenie pod kątem sportowych osiągów. Jest to możliwe m.in. poprzez obniżenie zawieszenia w zakresie 30-50 mm oraz regulację faz dobicia i odbicia.
W ofercie firmy znajduje się także pełna gama amortyzatorów z serii Replacement i Performance do wymienionych modeli z Grupy Volkswagen, w których nie ma adaptacyjnego systemu zawieszenia DCC.
(ik)
Źródło i fot. Bilstein