Wraz z początkiem roku szkolnego ruszyła siódma edycja kampanii Odblaskowi.pl. Przez trzy miesiące w największych miastach Polski odbędą się wydarzenia, podczas których Odblaskowy Patrol będzie uczyć dzieci, jak w bezpieczny sposób poruczać się po drogach. Organizatorzy zamierzają rozdać ponad 60 tys. odblaskowych opasek oraz 50 tys. broszur informacyjnych. Do akcji włączyli się znani artyści i sportowcy, m.in. Kasia Kowalska, Marcin Daniec, Krzysztof Ignaczak i Kamil Stoch.
Jak wynika ze statystyk, około 43,5 proc. wszystkich ofiar wypadków drogowych w Polsce stanowią „niechronieni” uczestnicy ruchu drogowego - piesi, rowerzyści, motocykliści. Celem kampanii jest poprawa ich bezpieczeństwa poprzez promowanie pozytywnych nawyków, czyli noszenia opasek odblaskowych, które będą rozdawane za darmo podczas wydarzeń organizowanych w 22 największych miastach Polski.
Uczniowie w szkołach otrzymają również materiały edukacyjne przygotowane przez specjalistów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najmłodsi zdobytą podczas spotkań wiedzę, będą mogli utrwalać i zgłębiać w Akademii Odblaskowych - specjalnej platformie edukacyjnej zamieszczonej na stronie internetowej Odblaskowi.pl. Ponadto w 22 miastach w Polsce zostaną rozstawione specjalne stoiska, na których dzieci, wcielając się w odblaskowego bohatera, który posiada siłę bezpieczeństwa, będą zdobywać kolejne poziomy umiejętności. Przygotowane z myślą o najmłodszych gry edukacyjne pozwolą z łatwością przyswoić wiedzę z zakresu bezpiecznego poruszania się po drogach.
To już siódma edycja akcji Odblaskowi.pl. W tym roku odblaskowe opaski i broszury informacyjne będą rozdawane m.in. w Warszawie, Gdańsku, Szczecinie, Częstochowie, Płocku, Poznaniu, Sosnowcu, Katowicach i Bielsku-Białej. Po raz kolejny głównym partnerem akcji została firma Carefleet S.A., specjalizująca się w długoterminowym wynajmie samochodów.
Więcej informacji na temat kampanii oraz kalendarz poszczególnych wydarzeń na stronie internetowej www.odblaskowi.pl
(ik)
Źródło i fot. Manhattan