NOWI W BRANŻY: Na wzór zachodni

Serwis ogumienia jako dodatkowa działalność Okoń Company z Orzysza

 

- Chcieliśmy na wzór zachodni mieć serwis ogumienia przy stacji paliw - mówi Robert Okuniewski z Okoń Company w Orzyszu (woj. warmińsko-mazurskie). - Serwis, który zajmowałby się również naprawami mechanicznymi, żeby klienci z trasy potrzebujący pomocy mogli znaleźć ją tutaj, bez odsyłania do innych warsztatów. W wakacje często przyjeżdżają turyści. Uszkodzenia ogumienia przytrafiają się na przykład podczas przejażdżek po leśnych drogach. 

Firma Okoń Company powstała w 2001 roku, jej właścicielem jest Tadeusz Okuniewski, ojciec Roberta. Jest znana w swoim regionie przede wszystkim z trzech stacji paliw Okoń - w Orzyszu przy ul. Olsztyńskiej 1, w Mikołajkach przy ul. Mrągowskiej 19 oraz w Nowogrodzie (woj. podlaskie),  Łomżyńska 20 a. Poza tym prowadzi w Orzyszu, niedaleko stacji paliw, market budowlany i sklep mięsno-spożywczy. Serwis ogumienia i mechaniczny znajduje się na stacji w Orzyszu z motelem i barem, znakomicie położonej przy skrzyżowaniach tras na Mrągowo i Olsztyn, na Giżycko oraz na Ełk i Augustów.

Serwis działa od czterech lat, mieści się z prawej strony obiektu (patrząc od ul. Olsztyńskiej), ma trzy stanowiska z podnośnikami. Stanowiska są uniwersalne, wykonuje się na nich prace i oponiarskie, i mechaniczne. Zatrudnienie to dwóch mężczyzn plus pan Robert kierujący częścią rodzinnego przedsiębiorstwa. Serwis przyjmuje samochody osobowe, dostawcze i busy, również te ponad 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej. Większe ciężarówki trafiają się sporadycznie. Nie chodzi o miejsce, bo Okoń przy Olszyńskiej w Orzyszu dysponuje dużym parkingiem, ale o brak sprzętu przystosowanego do tego rodzaju pojazdów.

Od godz. 7 do godz. 16 (w soboty do 15) jest czynny serwis ogumienia i mechaniczny, ale jeśli trzeba skończyć pracę przy samochodzie, nie ma problemu z niewielkim przedłużeniem czasu otwarcia. W sezonie wymiany opon R. Okuniewski stosuje system mieszany. Jest kolejka, ale jest też stanowisko dla umówionych klientów. Kierowcy mogą czekać w biurze, a także w dużym barze po drugiej stronie budynku stacji.

Marki przeróżne

R. Okuniewski nie wymienia żadnej dominującej w sprzedaży marki opon. Rozrzut panuje duży, a decyzje klientów zależą w dużej mierze od stanu portfela. Są więc kierowcy wybierający segment ekonomiczny, ale są i kupujący towar premium.

- Opony segmentu budżetowego nie są złym wyborem, można na nich z powodzeniem jeździć wiele lat - argumentuje R. Okuniewski. - Ważne jest też do jakiego mają być pojazdu. Moim zdaniem do 10-letniego i starszego auta nie ma sensu kupować opon premium. Na zimowe nie trzeba raczej nikogo namawiać. Bardziej na to, żeby przy wymianie nie zakładał łysego ogumienia, niezależnie od tego, czy chodzi o zimowe, czy letnie. Część klientów jeszcze myśli, że nowe ogumienie jest drogie, a to już dawno się zmieniło.

Opony plus usługa

Okoń Company współpracuje z dwiema hurtowniami, potrzebne opony - jeśli nie ma ich akurat na magazynie - są dostępne na drugi dzień. Która hurtownia tańsza, od tej bierze towar. A co z wyszczególnianiem kwoty za usługę?

- Kiedyś usługa była w cenie opon - potwierdza R. Okuniewski. - Wyszliśmy z tego, teraz podajmy cenę samego ogumienia. To łatwiejsze dla klienta, który porównuje ceny opon. Przy wliczonej wymianie komplet opon wychodzi drożej, a kupujący może nie brać pod uwagę, że ma w tym również usługę.

Standardowa przekładka kosztuje od 40 zł netto w przypadku stalowych obręczy i od 60 zł netto w przypadku aluminiowych. Naprawy zaczynają się od 10-20 zł netto, materiały różne, ale głównie Tip-Top. Pompowania azotem i przechowalni Okoń Company nie oferuje. Orzysz to niewielkie, 10-tysięczne miasto, a w takich miejscowościach ludzie mają piwnice, komórki itp. miejsca na opony i wiele innych rzeczy.

Więcej używanych

Okoń Company sprzedaje również używane opony, od dostawcy przywożącego je z zagranicy. R. Okuniewski widzi w nich potencjał, zresztą sami klienci pytają o używane. Zamierza w najbliższym czasie poszerzyć ofertę, musi to jednak być opłacalny biznes. Z kolei bieżnikowane ogumienie pochodzi z firmy Profil. Są na rynku tańsze, za to Profil gwarantuje dobrą jakość, nie ma reklamacji - podkreśla R. Okuniewski.

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Zobacz cały numer PO 9/137 (Wrzesień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń