NOWOŚCI RYNKOWE

Opony rolnicze

ALLIANCE

A-378 Agristar XL

Moc i efektywność to istota innowacyjnej linii Alliance 378 Agristar XL, teraz dostępnej w Europie w rozmiarze 900/60 R42. Ta seria opon o dużej nośności opracowana została do ciągników o mocy silnika 180 KM i większej. Gwarantuje doskonałą przyczepność w trakcie prac polowych, a także komfortową, płynną jazdę po nawierzchniach utwardzonych. Bieżnik opony Agristar XL zaprojektowano z myślą o uzyskaniu nadzwyczajnych właściwości pod względem samoczynnego czyszczenia. Mocna osłona tekstylna z taśmami wzmacniającymi gwarantuje stabilność, dużą odporność na przebicie, dużą powierzchnię kontaktu opony z gruntem i jednorodny rozkład nacisku. Trwałe i elastyczne ściany boczne wykonane ze specjalnej, nowoczesnej masy kauczukowej są kolejnym elementem mającym znaczenie dla uzyskania długiego okresu trwałości. Opony serii Agristar XL przeznaczone są nie tylko do ciągników dużej mocy, ale także do kombajnów i żniwiarek, dużych wozów, roztrząsaczy i spryskiwaczy, tj. do wszystkich zastosowań, w których konieczny jest skuteczny przewóz dużych ciężarów przy jednoczesnej maksymalnej ochronie gleby. Więcej na www.atgtire.com

 

MAGNA

AG01

Opony radialne Magna AG01 przeznaczone są do ciągników. Posiadają one specjalną elastyczną konstrukcję i mogą pracować przy niższym ciśnieniu (1,6 bara), dzięki czemu zapewniają lepszą ochronę gleby. Bieżnik AG01 został zaprojektowany tak, aby zapewnić doskonałą przyczepność, dobre samooczyszczenie i mniejsze zużycie paliwa. Szerokie klocki bieżnika mają m.in. zwiększyć stabilność i zwrotność maszyny na różnego rodzaju powierzchniach miękkich i błotnistych. Opona jest już dostępna w głównym magazynie firmy w Waalwijk (Holandia) w 21 rozmiarach, a niedługo pojawi się także w Polsce. Model oferowany jest w trzech seriach: 85, 70 i 65. Więcej na www.magnatyres.com

 

 

MITAS

EMR-01

Mitas, członek grupy Trelleborg, wprowadza na rynek światowy nową oponę EMR-01 w rozmiarze 20,5 R25, która była opracowana specjalnie do ładowaczy kołowych wykorzystywanych w rolnictwie. Ma kierunkowy wzór bieżnika, podobny do opon traktorów. Cechuje ją świetna trakcja i właściwości samoczyszczące. Niewątpliwą zaletą używania EMR-01 w rozmiarze 25“ jest fakt, że rolnicy nie muszą nakładać większych obręczy, jeśli chcą używać ładowaczy kołowych do prac w gospodarstwie. EMR-01 najlepiej nadaje się do prac, które wymagają wielkiej trakcji i dobrych właściwości samoczyszczących bieżnika. Zalety nowej opony widoczne będą przede wszystkim na trudnym, śliskim podłożu np. w czasie magazynowania czy nawożenia biopaliw, kiszonki czy kampanii buraczanej, gdzie zwykłe przemysłowe wzory bieżnika w kategoriach L2 i L-3 są mało efektywne. Dzięki swojej wzmocnionej konstrukcji Mitas EMR-01 jest idealny także do lżejszych prac w budownictwie.

 

Opony osobowe - zimowe

AEOLUS

AW09 SnowAce2 HP

To opona premium marki Aeolus drugiej generacji. Oferuje optymalne właściwości podczas jazdy na drogach zimą, nawet przy dużych prędkościach. Charakteryzuje się bieżnikiem kierunkowym w kształcie litery V, który zapewnia doskonałą przyczepność w każdych warunkach. Opona oferuje doskonałe prowadzenie na śniegu i lodzie, bardzo dobre zabezpieczenie przed aquaplaningiem, zwiększoną stabilność (w szczególności na zakrętach), doskonałą precyzję prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni, a także optymalne prowadzenie i skróconą drogę hamowania w każdych warunkach. AW09 SnowAce2 HP została specjalnie opracowana z myślą o kierowcach samochodów sportowych. Wykazuje nadzwyczajne właściwości jezdne na drogach suchych, mokrych i pokrytych śniegiem. Wysoki poziom bezpieczeństwa idzie w parze z komfortem jazdy dzięki niskiemu poziomowi hałasu. Bieżnik SnowAce2 HP został opracowany do samochodów klasy średniej oraz premium. Więcej na www.latexopony.pl

FULDA

Kristall Control HP2

Fulda opracowała nową zimową oponę do pojazdów o wysokich osiągach. Zastosowano w niej szereg nowoczesnych technologii, tworzących produkt, na którym kierowcy mogą polegać w zimowych warunkach. W oponie Kristall Control HP2 zastosowano technologię Snow Catcher, która opiera się na założeniu, że nic tak dobrze nie przywiera do śniegu, jak sam śnieg. Środkowe rowki bieżnika tworzą połączoną sieć w centralnej części bieżnika, która wgryza się w śnieg podczas jazdy. W rezultacie opona posiada lepszą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni. Z kolei technologia trójwymiarowych lameli Bubble Blades zapewnia dobrą równowagę między przyczepnością a trakcją na śniegu i lodzie oraz niezbędną stabilność prowadzenia. Dzięki temu ogumienie pozwala zachować maksymalną kontrolę nad pojazdem i sprawnym hamowaniem. Nowe zimowe opony Fulda wyróżniają się dużą liczbą lameli wykazujących się działaniem samoblokującym, które dodatkowo generują wiele krawędzi tnących, poprawiających przyczepność na śniegu. Lamele typu Bubble Blades posiadają w części środkowej zaokrąglony występ. Dzięki takiej konstrukcji podpierają się one wzajemnie pod działaniem dużych sił, np. podczas hamowania czy pokonywania zakrętów na suchej nawierzchni. W rezultacie bloki bieżnika zyskują niezbędną stabilność dla zapewnienia doskonałych parametrów hamowania i precyzyjnego kierowania. Kristall Control HP2 posiada krzemionkową mieszankę bieżnika, która zapewnia oponie przyczepność w niższych temperaturach, co ma bezpośrednie przełożenie na lepszą kontrolę nad pojazdem w warunkach zimowych. Opona wyróżnia się nie tylko doskonałym prowadzeniem zimą, lecz także imponującymi przebiegami. Dzięki płaskiej i szerokiej powierzchni styku więcej gumy ma kontakt z nawierzchnią drogi. Oznacza to bardziej równomierne rozłożenie siły nacisku, co wydłuża żywotność opony. Kristall Control HP2 będzie dostępna od jesieni 2016 roku w 35 rozmiarach, o szerokości od 195 do 245 milimetrów, na obręcze o średnicy od 15 do 18 cali i profilu od 40 do 65. Więcej o firmie i jej produktach można znaleźć na stronie: www.fulda.com

SAVA

Eskimo HP2

To zaawansowana technologicznie opona o wysokich osiągach. Zapewnia zwiększoną kontrolę nad pojazdem na śniegu i lodzie. Aby zwiększyć kontrolę nad pojazdem na zimowych nawierzchniach, opona Eskimo HP2 wykorzystuje dwie główne właściwości. Pierwszą z nich są klocki w kształcie haczyka, które „wgryzają się” w śnieg, zapewniając dobre przyspieszenie i trakcję. Drugą właściwością jest wielokątowy kształt bieżnika zapewniający większą powierzchnię styku opony z podłożem oraz równomierny rozkład ciśnienia, co z kolei przekłada się na lepszą kontrolę nad pojazdem. Oponę cechuje lepsze prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach. Inżynierowie marki Sava skupili się również na poprawie ogólnych osiągów opony, wzmacniając zewnętrzne bloki bieżnika. Zwiększają one potencjał przenoszenia sił pomiędzy oponą a podłożem i zapewniają wyjątkowe prowadzenie i hamowanie na suchej nawierzchni. Ponadto, obwodowe rowki zostały rozmieszczone tak, by szybko absorbować i usuwać wodę oraz błoto pośniegowe spod czoła opony, co zwiększa jej odporność na zjawisko aquaplaningu. 23 pozycje asortymentowe zostały wprowadzone do sprzedaży wiosną i latem 2016 roku. Poniżej prezentujemy listę rozmiarów opony i daty ich wprowadzenia na rynek: 195/55 R16 87H, 225/45 R17 91H, 205/60 R16 96 H XL, 225/45 R17 94 V XL, 215/65 R16 98H, 195/50 R15 82H, 225/55 R16 95H, 205/55 R16 91H, 225/55 R17 101V XL, 205/55 R16 94H XL, 205/65 R15 94H, 195/65 R15 91H, 215/50 R17 95V XL, 215/60 R16 99H XL, 215/55 R16 93H, 215/65 R15 96H, 215/55 R17 98 V XL, 255/50 R17 98V XL, 195/55 R16 87T, 195/55 R15 85H, 205/60 R16 92H, 225/40 R18 92 V XL, 205/65 R15 94T. Więcej na www.sava-tires.com

Opony osobowe - całoroczne

FULDA

MultiControl

Fulda wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę całoroczną MultiControl. Niezależnie od tego, czy drogi są suche, mokre, pokryte śniegiem czy nawet oblodzone, nowy produkt zapewnia długie przebiegi i znakomitą charakterystykę prowadzenia. Wpływają na to technologia trójwymiarowych lameli Bubble Blades (patrz powyżej), rowki MultiControl, zaawansowana mieszanka gumowa oraz szeroki i płaski obszar styku opony z nawierzchnią. Aby uzyskać optymalną równowagę prowadzenia auta latem i zimą, w oponie Fulda MultiControl zastosowano technologię Bubble Blades. Zapewnia ona równie dobrą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i lodem, oraz na mokrym asfalcie, jednocześnie oferując stabilną jazdę na suchej nawierzchni. W rezultacie opona zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały rok. Specjalne rowki MultiControl skutecznie usuwają wodę, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Opona posiada dodatkowe łączniki wzmacniające, w tym lamele między rowkami MultiControl, dzięki którym wykazuje ona dobrą trakcję na bardzo śliskich nawierzchniach. Jednym z największych wyzwań podczas konstruowania opony całorocznej jest zastosowanie odpowiedniego składu mieszanki gumowej, która musi sprawdzać się dobrze zarówno w niskich temperaturach zimą, jak i w wysokich latem. W oponie MultiControl wykorzystano zaawansowaną mieszankę z bardzo dobrze rozproszonymi krzemionkowymi wypełniaczami. Dzięki nim właściwości adhezyjne powierzchni bieżnika pozostają niezmienne w szerokim zakresie temperatur, a opona oferuje dobrą przyczepność niezależnie od warunków atmosferycznych. Opona MultiControl to nie tylko wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także długa żywotność. Szeroka i płaska powierzchnia styku sprawia, że opona osiąga długie przebiegi. Jest to możliwe, ponieważ większa część gumy pozostaje w kontakcie z nawierzchnią drogi, a siła nacisku rozkłada się optymalnie. Opona MultiControl będzie dostępna w sprzedaży od jesieni 2016 roku w 18 rozmiarach - o szerokości do 155 do 225 milimetrów, na obręcze o średnicy od 13 do 17 cali i wysokości od 45 do 70. Więcej na www.fulda.com

Opony osobowe - letnie

KENDA

KR20 Kaiser

Opona klasy UHP, stworzona dla entuzjastów sportów motorowych. Przystosowana do dużych prędkości. Posiada zaawansowany, kierunkowy, sportowy bieżnik z centralnym żebrem, dwoma obwodowymi rowkami i szeregiem mniejszych rowków i szczelin po obu stronach żebra, służących lepszemu odprowadzaniu wody. Nowoczesna, sportowa mieszanka gumowa i zaawansowana konstrukcja z nylonem o wysokiej gęstości stabilizują oponę przy dużych prędkościach i dodatkowo zwiększają kontrolę nad pojazdem. Kenda KR20 Kaiser to świetne parametry trakcyjne, przewidywalność i kontrola. To także dodatkowa ochrona felgi dzięki zastosowanemu ochraniaczowi tzw. rim protector. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon www.nowegumy.pl

MICHELIN

CrossClimate

Z myślą o kierowcach różnych modeli aut Michelin poszerza gamę Michelin CrossClimate. Opona jest już dostępna w rozmiarach od 14’’ do 18’’, a od września - także w wersji do najpopularniejszych aut SUV w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów. Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center oraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi - zarówno letnie, jak i zimowe - oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat Michelin CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni. Osiągi uzyskiwane przez CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii. 1. Innowacyjna mieszanka bieżnika - powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach: na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. Opona ma niskie opory toczenia. 2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D - lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt “pazura” i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie  trakcji. Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu, a pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. 3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu. Michelin CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. To opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe. Więcej na www.michelin.pl

 

Opony do SUV - letnie

KENDA

KR50 KLEVER H/T

Opona ta to świetny wybór do samochodów SUV. Nowoczesny bieżnik z centralnym żebrem bardzo dobrze wpływa na ekonomikę jazdy i zwiększa komfort prowadzenia. Cztery obwodowe rowki i szereg mniejszych rowków i szczelin o zmiennym ułożeniu na powierzchni bieżnika, sprawnie odprowadzają wodę poza powierzchnię styku opony z podłożem i zmniejszają hałas. Zaawansowana konstrukcja i użyta mieszanka gumowa stabilizują parametry trakcyjne opony w czasie jazdy w zmiennych warunkach, zmniejszają także opory toczenia. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon www.nowegumy.pl

 

POWERTRAC

Cityrover

Wysokiej jakości opona letnia klasy UHP przeznaczona do pojazdów typu SUV. Przystosowana do komfortowego pokonywania dłuższych tras. Zapewnia cichą jazdę oraz doskonałe prowadzenie przy większych prędkościach. Cityrover posiada nowoczesny, żebrowy bieżnik, z czterema obwodowymi rowkami i szeregiem gęstych, poprzecznych rowków i szczelin, sprawnie usuwających wodę poza powierzchnię styku opony z podłożem i zwiększających odporność na aquaplanning. Elementy bieżnika zachodzące na krawędź (bark) opony stabilizują jej właściwości trakcyjne na zakrętach. Zmienny wzór bieżnika i zaawansowana mieszanka gumowa redukują hałas i poprawiają komfort prowadzenia pojazdu. Nowoczesna mieszanka gumowa zwiększa ponadto trwałość i wydłuża czas użytkowania. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon www.nowegumy.pl

 

Opony do SUV - zimowe

DUNLOP

Winter Sport 5 SUV

Jest to opona zimowa przeznaczona do pojazdów klasy SUV o wysokich osiągach. W warunkach zimowych kierowcy takich aut wymagają od opon określonych cech. SUV-y mają wyżej położony środek ciężkości i są cięższe, dlatego na opony oddziałują większe siły, a hamowanie i prowadzenie jest trudniejszym wyzwaniem. Opony te muszą mieć specjalne właściwości, aby utrzymać kontrolę nad pojazdem na drodze. Opona Winter Sport 5 SUV odpowiada na najważniejsze wymagania kierowców. Wykazuje doskonałą przyczepność na mokrych drogach i odporność na aquaplaning dzięki pogłębionym rowkom, które usuwają większe ilości wody. Doskonale zachowuje się w zakrętach na mokrych drogach, oferując najwyższą przyczepność boczną na śliskich nawierzchniach dzięki zakrzywionym lamelom w centralnej części bieżnika, które są równoległe do krawędzi klocków. Równie istotną właściwością opony jest doskonała przyczepność na drogach pokrytych śniegiem. Winter Sport 5 SUV zapewnia lepsze osiągi na nawierzchniach pokrytych śniegiem dzięki zoptymalizowanej liczbie i geometrii bloków, co przekłada się na większą sztywność, a tym samym równomierny rozkład ciśnienia. Linia opon Dunlop Winter Sport jest już montowana na najbardziej ekskluzywnych samochodach wielu wymagających producentów. Opona, która wchodzi na rynek od lipca do września 2016 roku dostępna będzie w 14 rozmiarach: 215/70 R16 100T, 235/55 R17 103V XL, 235/55 R19 105V XL, 255/55 R19 111V XL, 235/65 R17 108H XL, 275/40 R20 106V XL, 235/65 R17 104H, 235/65 R17 108V XL, 235/60 R18 107H XL, 235/60 R18 107V XL, 215/60 R17 96H, 255/50 R19 107V XL, 255/55 R18 109V XL, 225/65 R17 102H. Więcej na www.dunlop.eu

Opony sportowe

MICHELIN

Pilot Sport FW2

To nowa, deszczowa opona sportowa typu Full Wet do jazdy po nawierzchni pokrytej znaczną ilością wody. Premiera Michelin Pilot Sport FW2 odbyła się 19 sierpnia podczas rajdu WRC w Niemczech. Opona Pilot Sport FW2 (FW2, czyli Full Wet 2) dzięki specyficznej rzeźbie bieżnika podwaja obszar kontaktu z nawierzchnią oraz lepiej trzyma się drogi, poprawiając w ten sposób bezpieczeństwo jazdy w intensywnym deszczu. Przeznaczona jest do pokonywania asfaltowych tras podczas rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2016 (FIA World Rally Championship). Opracowanie nowej opony to wynik specjalnego zlecenia Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Pod koniec 2015 r. złożyła ona formalny wniosek stworzenia oryginalnego ogumienia dostosowanego do jazdy po nawierzchni pokrytej znaczną ilością wody w celu zwalczania niezwykle groźnego zjawiska aquaplaningu. Wytyczne do zlecenia powstały na podstawie szczegółowych rozmów z kierowcami, zespołami i producentami. Pilot Sport FW2 posiada bieżnik z bardzo głębokimi rowkami oraz kanałami odprowadzającymi wodę na boki, co minimalizuje zjawisko aquaplaningu, zapewnia przyczepność wzdłużną związaną z przyspieszaniem i hamowaniem oraz poprzeczną związaną ze zmianą kierunku jazdy. Zapewnia w ten sposób doskonałą przyczepność zarówno w linii prostej, jak i podczas pokonywania zakrętów. Zdolność do samooczyszczania wyróżnia Michelin Pilot Sport FW2 na na tle poprzedniego modelu opon sportowych Pilot Sport H5/S5. Dzięki węższemu bieżnikowi (175 mm zamiast 202 mm), głębszym rowkom (7 mm zamiast 6 mm) oraz relacji powierzchni kontaktu do kanałów odpompowujących i gromadzących wodę wyższej niż wymagane przepisami 27,5 proc. powierzchnia styku nowej opony Michelin z nawierzchnią została dwukrotnie zwiększona w warunkach silnego deszczu. Przeznaczenie: nawierzchnie ze stojącą wodą, przelotny i ulewny deszcz na rundach asfaltowych Rajdowych Mistrzostw Świata WRC (2016: Rajd Niemiec, Rajd Chin, Rajd Francji, Rajd Hiszpanii). www.michelin.pl

 

Opony terenowe

MAXXIS

Razr MT 772

Światowa nowość w ofercie, portalu nowegumy.pl, dystrybutora opon Maxxis w Polsce. Samochodowy Razr MT 772 został zaprojektowany, aby zapewnić fantastyczną jazdę w terenie. To zupełnie nowy poziom równowagi pomiędzy wymagającą przeprawą i dającą mnóstwo radości szybką jazdą np. po szutrach. Agresywny, kostkowy bieżnik opony, zachodzący aż na jej ścianę gwarantuje świetną trakcję, kontrolę i dużą siłę napędową. Specjalnie zaprojektowana ściana opony ze wzmocnieniami (tzw. dual-cordem) zwiększa znakomicie jej odporność na rozdarcia i uszkodzenia. Zaawansowana mieszanka gumowa wydłuża znacznie żywotność bieżnika.

Opony dostawcze

PAXARO

Van Winter

To opona zimowa, idealna do samochodów dostawczych, ekonomiczna, bezpieczna, z bieżnikiem w drobną kostkę. Posiada ścieralne żebro z dodatkową warstwą gumy na ścianie bocznej, która chroni przed uszkodzeniem. Taki zabieg przedłuża żywotność opony. Kolejną ważną cechą jest pręt mocujący na krawędzi, jak i szerokie wzdłużne rowki odwadniające. Dzięki nim mamy pewność, że wzór zachowa optymalną sztywność, a rowki pomogą oponie w rozpraszaniu śniegu oraz błota pośniegowego. W centralnej części bieżnika znajdują się lamele sinusoidalne oraz klinowe wyżłobienia na bieżniku. Odpowiadają one za zwiększoną przyczepność na śniegu, gwarantują krótszą drogę hamowania. Klinowe wyżłobienia dodatkowo optymalizują rozmieszczenie krawędzi przyczepnych. Więcej na www.handlopex.pl

 

POWERTRAC

Vanstar

To najwyższej jakości opona przeznaczona do samochodów dostawczych i pikapów. Posiada unikalny, nowoczesny tzw. motylkowy wzór bieżnika, z trzema wyrazistymi rowkami obwodowymi i szeregiem mniejszych, poprzecznych i skośnych rowków oraz wąskich szczelin - lameli. Bieżnik bardzo sprawnie odprowadza wodę poza powierzchnię styku opony z podłożem, efektywnie przenosi siłę napędową i posiada doskonałe parametry trakcyjne, zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Wytrzymała konstrukcja opony zapewnia bezpieczną jazdę nawet przy dużym obciążeniu. Zaawansowana mieszanka gumowa pozwala na redukcję hałasu i oporów toczenia. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon www.nowegumy.pl

Opony ciężarowe

HANKOOK

AL10+ e-cube MAX, DL10+ e-cube MAX, TL10+

Ta nowa niskoprofilowa opona na oś kierowaną dzięki swym wymiarom 355/50 R22.5 doskonale spełnia wymagania transportu objętościowego. AL10+ e-cube MAX ma indeks nośności 156, co oznacza, że oś można obciążyć ładunkiem do 8 ton. Dzięki mniejszej średnicy opony, łączna wysokość pojazdu jest niższa, co skutkuje możliwością zwiększenia wysokości ładunku i pełnego wykorzystania trzymetrowej platformy ładunkowej. Profil opony e-cube MAX do pojazdów użytkowych zapewnia maksymalną wydajność kosztów i energii oraz korzyści dla środowiska: ze względu na wzdłużne rowki bieżnika o strukturze falistej model AL10+ e-cube MAX na oś kierowaną zapobiega niepotrzebnemu zużyciu. W związku z tym opona ma dłuższy okres eksploatacji. Lepszy bieżnik oraz wyższy indeks nośności modelu AL10+ e-cube MAX zmniejsza zużycie paliwa, oferując jednocześnie większą ładowność. Liniowa struktura rowków wzmacnia stabilność kierunku oraz poprawia precyzję sterowania, a także lepiej odprowadza wodę. Te specjalistyczne opony na oś kierowaną wspomagają opony na oś napędową - model DL10+ e-cube MAX. Ze względu na trójwymiarowe lamele mają wyjątkowe właściwości trakcyjne, natomiast dodatkowo poszerzony blok i głębokie rowki gwarantują dłuższy przebieg. Stabilizatory blokowe modelu DL10+ e-cube MAX również wydłużają okres eksploatacji opony oraz zmniejszają opór toczenia. Serie e-cube MAX uzupełnia opona do naczep TL10+ charakteryzująca się maksymalną stabilnością prowadzenia oraz niskim oporem toczenia.

SmartFlex AH35, DH35

To całoroczne opony klasy premium do transportu regionalnego. AH35 przeznaczona jest na oś prowadzącą, DH35 to opona na oś napędową. Odznaczają się wyjątkowymi właściwościami trakcyjnymi dzięki specjalnym lamelom multi 3D. Dodatkowo sztywne bloki bieżnika wspomagają oszczędną jazdę, zapewniając niski poziom ruchów klocków bieżnika. Dzięki SmartFlex AH35 i SmartFlex DH35 operatorzy flotowi i firmy przewozowe mogą czerpać korzyści z oszczędności paliwa, wysokich przebiegów i świetnych właściwości trakcyjnych tych całorocznych opon. Istnieje również możliwość stosowania SmartFlex AH35 na wszystkich osiach. Opona stanowi najnowszy produkt w linii opon SmartFlex. Podczas, gdy SmartFlex AH31 i SmartFlex DH31 przeznaczone są przede wszystkim do większych rozmiarów obręczy, np. 22.5 cala, SmartFlex AH35 - wraz z siostrzaną oponą na oś napędową SmartFlex DH35 - są przystosowane do mniejszych rozmiarów - 17.5 i 19,5 cala. Lamele multi 3D w bieżniku SmartFlex AH35 gwarantują wyjątkowe właściwości trakcyjne. Połączenie prostych i falistych rowków usprawnia odprowadzanie wody i trwale zapobiega powstawaniu zjawiska akwaplanacji. Symbole M+S oraz płatka śniegu 3-PMSF oznaczają, że opona na oś prowadzącą jest optymalnie przystosowana do różnorodnych warunków zimowych, takich jak błoto, lód i śnieg, nie tracąc przy tym właściwości koniecznych w okresie letnim. Sztywność bloków bieżnika wspomaga wyjątkowo oszczędną jazdę. Specjalny wzór bieżnika dodatkowo zapewnia równomierne zużycie opony, zauważalnie ograniczając koszty eksploatacji dzięki poprawie trwałości opon. Zwiększona powierzchnia styku gwarantuje duże przebiegi i wysoką wydajność. SmartFlex DH35 na oś napędową opatrzona jest również symbolami M+S oraz płatka śniegu. Ponadto ta opona również charakteryzuje się szeroką powierzchnią styku z czterema zygzakowatymi rowkami przebiegającymi przez całą powierzchnię bieżnika, co oznacza większy przebieg i świetną przyczepność na różnych nawierzchniach i w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo lamele multi 3D zapewniają solidne właściwości trakcyjne i niskie opory toczenia. Innowacyjny układ lamel na powierzchni bieżnika pozwala ograniczyć opór toczenia i wspomaga właściwości trakcyjne opony na oś napędową. Opona SmartFlex AH35 jest już dostępna, a DH35 będzie dostępna wkrótce. www.hankooktire-eu.com

MATADOR

F HR4, D HR4

Matador poszerzył swoją ofertę o opony F HR4 na oś kierowaną oraz D HR4 na oś napędową w rozmiarze 315/70 R22.5. Obie opony przeznaczone są do pojazdów ciężarowych i autobusów. Charakteryzują się obniżonymi oporami toczenia oraz wydłużonym okresem eksploatacji. Nowość na oś kierowaną i napędową w rozmiarze 315/70 R22.5 to uzupełnienie gamy opon Matador serii F HR4 i D HR4 wprowadzonych na rynek w 2015 roku. Dzięki nowej, zoptymalizowanej mieszance bieżnika oraz specjalnej technologii lameli, opony wyróżniają się znakomitą trakcją i doskonałym prowadzeniem na mokrej nawierzchni, co gwarantuje bezpieczeństwo jazdy i wpływa na przedłużenie okresu użytkowania opon. Zarówno opona F HR4 na oś kierowaną, jak i model D HR4 odznaczają się homologacją M+S, natomiast opona D HR4 posiada także symbol 3MPSF, czyli uzyskuje lepsze osiągi na błocie i śniegu. Wykorzystanie specjalnie opracowanej geometrii bieżnika w serii Matador HR4 znacznie wydłuża okres eksploatacji opon i ogranicza zużycie paliwa. Ponadto, dzięki wzmocnionemu kordowi opasania opony, nowe Matadory cechuje wysoka wytrzymałość, co wpływa na efektywność kosztową floty pojazdów. Więcej na www.matador.sk oraz www.continental-truck-tires.pl

                  SAVA

Cargo 4                                       

Sava Tires wprowadza nowe rozmiary opon Cargo 4 przeznaczonych do meganaczep, aby zaspokoić potrzeby rosnącego rynku tego rodzaju pojazdów. Mała wysokość naczepy, osiągana dzięki oponie o rozmiarze 435/50 R19.5, umożliwia flotom eksploatację naczep o pojemności 100 m sześc. Sava Cargo 4 w rozmiarze 435/50 R19.5 jest oponą naczepową o europejskiej jakości, która oferuje bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Ogumienie wyróżnia się dużą wszechstronnością i dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni. Zachowuje solidną trwałość i możliwość bieżnikowania. Nowa opona stanowi uzupełnienie wprowadzonej niedawno opony na oś kierowaną Avant 4Plus i opony na oś napędową Orjak 4Plus. Dopełnienie kompleksowej oferty ogumienia do pojazdów ciężarowych Sava o nową, niskoprofilową oponę 435/50 R19.5 do naczep daje jeszcze większy wybór operatorom samochodów użytkowych, którzy poszukują bardzo dobrej jakości w przystępnej cenie. Na europejskiej etykiecie nowa opona Cargo 4 435/50 R19.5 uzyskuje kategorię B w zakresie oporu toczenia, kategorię C pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz 70 dbA i symbol jednej fali pod względem zewnętrznego hałasu. Opony są już dostępne w sprzedaży i nadają się do nacinania i bieżnikowania. Więcej na www.sava-tires.com

Opony bieżnikowane

BANDAG

BDR-WXT

To nowy wzór bieżnika o wydłużonej żywotności. Przeznaczony jest do opon na oś napędową i przystosowany do jazdy w warunkach zimowych w pojazdach wykorzystywanych w przewozach regionalnych. Nowy bieżnik umożliwia optymalizację cyklu eksploatacji opon w kolejnych grupach pojazdów, nawet w ekstremalnych warunkach skandynawskiej zimy. Dzięki temu menedżerowie i operatorzy flot samochodowych będą mogli obniżyć całkowite koszty ogumienia przypadające na kilometr na wszystkich rynkach, w zastosowaniach szosowych i terenowych. Bieżnik Bandag BDR-WXT zapewnia znakomitą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych, a nawet oblodzonych drogach. Posiadając oznaczenie M+S oraz symbol alpejski, sprawdzi się nawet podczas ekstremalnej, skandynawskiej zimy. Ponadto najnowsze technologie wykorzystywane w produkcji bieżników oraz mieszanek Bandag gwarantują doskonałą przyczepność i najkrótszą drogę hamowania na błocie, świeżym lub roztopionym śniegu, a nawet na warstwie lodu. Bandag BDR-WXT charakteryzuje się nie tylko znakomitymi parametrami eksploatacyjnymi, ale także długą żywotnością. Innowacyjne wzmocnienia między rowkami, opracowane przez firmę Bridgestone, zwiększają sztywność bloków, minimalizując asymetryczne zużywanie się bieżnika. Ogranicza to częstotliwość wymiany oraz przekładania opon. W związku z tym zmniejszają się koszty zakupu ogumienia i jego bieżącego utrzymania. Nowy bieżnik zmniejsza też hałas generowany przez oponę, co poprawia komfort jazdy. Znakomita charakterystyka jazdy na mokrej jezdni, stabilność oraz elastyczność nowego bieżnika do opon wykorzystywanych w przewozach regionalnych to zasługa jego zaawansowanego, kierunkowego wzoru. Głębokie, ułożone pod ostrym kątem lamele rozpraszają warstwę wody między oponą a nawierzchnią, poprawiając przyczepność na mokrym asfalcie i szybko odprowadzając wodę z płaszczyzny kontaktu. Kierowca może liczyć na poprawę właściwości jezdnych, skuteczności hamowania i komfortu jazdy. Zastosowana rzeźba bieżnika ogranicza także odkształcenia opony i związane z nimi opory toczenia, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa. Bieżnik Bandag BDR-WXT można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 315/70 R22.5, 315/80 R22.5, 305/70 R22.5, 295/60 R22.5 i 315/60 R22.5.

 

LGT

Bandag przygotował nowe rozmiary wytrzymałego bieżnika terenowego. Wzór LGT jest powszechnie ceniony za trwałość niezależnie od terenu, na jakim jest eksploatowany. Teraz, dzięki nowym rozmiarom, będzie dostępny dla kolejnych grup pojazdów użytkowanych w kopalniach, kamieniołomach, na placach budowy oraz w innych trudnych warunkach terenowych. Główne korzyści jego użytkowania to: wyjątkowa przyczepność, bardzo długie przebiegi, wysoka odporność na uszkodzenia oraz skuteczne samooczyszczanie. Bieżnik Bandag LGT można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 10.00 R20, 11.00 R20, 12.00 R20, 11 R22.5, 12 R22.5, 13 R22.5, 315/80 R22.5, 12.00 R24 oraz 325/95 R24.

 

 

BDR-HG

Jest to zimowy bieżnik o podwyższonej przyczepności. Dzięki nowym rozmiarom flagowego produktu Bandaga do opon do pojazdów obsługujących przewozy regionalne, bezpieczeństwo oraz spójna i niezawodna charakterystyka zimowego bieżnika BDR-HG, staną się dostępne dla jeszcze większej grupy użytkowników. Operatorzy eksploatujący opony z tym bieżnikiem mogą liczyć na wydłużenie cyklu eksploatacji i poprawę rentowności transportu autostradowego w kolejnych sezonach. Korzyści użytkowania tego modelu to: głęboka przyczepność i jednolita charakterystyka hamowania, bardzo długa żywotność mierzona przebiegiem, najnowsze rozwiązania techniczne zapewniające przyczepność w warunkach zimowych oraz parametry zoptymalizowane pod kątem eksploatacji zarówno zimą, jak i na suchej nawierzchni. Bieżnik Bandag BDR-HG można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 12.00 R20, 13.00 R20, 12 R22.5, 13 R22.5, 275/80 R22.5, 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 275/70 R22.5, 295/70 R22.5, 305/70 R22.5 i 315/70 R22.5.

 

 

 

M729 Evo

Ten wieloblokowy wzór bieżnika do opon wykorzystywanych w regionalnym transporcie autostradowym jest przeznaczony do szerokiej grupy pojazdów szosowych. Cechuje go bardzo w cykl eksploatacji i wysokie przebiegi. Główne korzyści z jego użytkowania to: długa żywotność, bezpieczeństwo o każdej porze roku oraz wysoka odporność na nieregularne zużycie. Bieżnik Bandag M729 Evo można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w szerokim zakresie rozmiarów: 215/75 R17.5, 225/75 R17.5, 245/70 R19.5, 265/70 R19.5, 285/70 R19.5, 12 R22.5, 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 275/70 R22.5, 305/70 R22.5, 315/70 R22.5, 295/60 R22.5 i 315/60 R22.5. Więcej informacji na stronie: www.bridgestone.pl

 

Opony przemysłowe

GALAXY

Yardmaster SDS

Są to opony do wózków widłowych o małym i średnim tonażu. Zostały opracowane i zaprojektowane do długotrwałych i wymagających prac magazynowych, wszelkiego rodzaju prac przy załadunku i rozładunku towarów na terenach zakładowych oraz w portach i stoczniach. Yardmaster SDS przeznaczony jest na powierzchnie betonowe wymagające maksymalnej stabilności, uszkodzone posadzki betonowe lub wybrukowane powierzchnie z metalowymi rampami załadunkowymi wymagającymi doskonałej przyczepności, ścierne powierzchnie smołowane wymagające opon o wysokiej odporności na zużycie oraz ciasne rzędy w magazynach, które stanowią wyzwanie dla boków opony. Rozwiązanie Severe Duty Solid (SDS) zastosowane w Yardmasterze umożliwia praktycznie całkowite wyeliminowanie przestojów spowodowanych przebiciem opony, zapewniając maksymalny czas sprawności sprzętu. Profil opony zapewnia wysoką nośność przy obciążeniu bocznym oraz stabilność i przyczepność, a gładki, płaski bieżnik gwarantuje równomierne zużycie na twardych powierzchniach. Przemysłowy, blokowy wzór bieżnika z blokowymi wzmocnieniami zapewnia większą trwałość i przyczepność, a pręt zamocowany w centralnej części opony stabilizuje bloki bieżnika w ekstremalnych warunkach roboczych. Odpowiednia formuła mieszanki oferuje większą odporność na przecięcie, wykruszanie się i zużycie, a także minimalne nagromadzenie ciepła w porównaniu z oponami konkurencji, co przekłada się na niezwykle długą żywotność opony. Do jej produkcji wykorzystano trzy rodzaje wysokiej jakości mieszanki: mieszanka bieżnika zwiększa żywotność opony, mieszanka środkowej części opony zapewnia komfortową jazdę i amortyzację, a mieszanka bazy zapewnia stabilność i pozwala na efektywne pokonywanie drogi. Zgrubienia mocujące z drutu stalowego przechodzące przez całą oponę zapewniają niezbędną wytrzymałość przy wysokim momencie obrotowym, jednocześnie zapobiegając zsunięciu się opony z obręczy. Opony Galaxy Yardmaster SDS są dostępne na rynku od kwietnia 2016. Można je nabyć w różnych rozmiarach odpowiednich do wózków widłowych od 1 do 5,5 tony. Producent zapewnia, że żywotność opon jest od trzech do czterech razy większa w porównaniu z oponami pneumatycznymi. Więcej na www.atgtire.com

 

 

Opony do quadów

KENDA

K299 Bearclaw

Agresywna opona terenowa K299 Bearclaw o szerokim zastosowaniu. Świetnie przenosi siłę napędową w zmiennych warunkach. Mocny, kierunkowy bieżnik z szerokimi łopatami i dużymi klockami w centralnej i bocznej części pewnie wgryza się w podłoże, zwiększa kontrolę i siłę napędową w błocie, piachu, czy śniegu. K299 Bearclaw posiada system rim protection, dodatkowej zwiększonej ochrony felgi przed uszkodzeniem, wgnieceniem lub otarciem. Opony dostępne są w szerokiej gamie popularnych rozmiarów. Doskonały stosunek jakości do ceny. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon www.nowegumy.pl

 

Opony motocyklowe

KENDA

K711 i K711F

K711 (tylna) i K771F (przednia) to nowoczesne opony letnie, zaprojektowane przy współudziale Japończyków i przeznaczone do mocniejszych skuterów i motocykli (o pojemności silnika powyżej 150 ccm i wadze powyżej 200 kg). Z zaawansowanym bieżnikiem typu „sport” są przystosowane do większych prędkości i dynamicznej jazdy. Bieżnik opony przedniej wykonany w tzw. inwersie, z obwodowym rowkiem w części centralnej, doskonale sprawdza się przy pokonywaniu szybkich zakrętów. Bieżnik opony tylnej to typowy bieżnik napędowy, pewnie przenoszący siłę na podłoże, przy zachowaniu maksymalnej kontroli nad pojazdem. Zastosowana wzmocniona konstrukcja opony i nowoczesna mieszanka gumowa zwiększają i stabilizują parametry trakcyjne, poprawiają komfort jazdy i wydłużają czas eksploatacji. Opony K711 i K711F są dostępne w popularnych rozmiarach skuterowych i motocyklowych.

 

 

K674 i K674F

To wysokiej jakości szosowa opona motocyklowa. Produkowana jest w wersji na przód (K674F) i na tył (K674), jako opona dętkowa lub bezdętkowa. Głębokie, zewnętrzne rowki kierunkowego bieżnika opony sprawiają, że zachowuje ona doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych. Opona przednia posiada specjalny, dodatkowy, obwodowy rowek stabilizujący. Specjalnie dobrana mieszanka gumy wpływa na zmniejszenie zużycia bieżnika opony i tym samym wydłużenie okresu eksploatacji. Opona jest dostępna w popularnych rozmiarach. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon www.nowegumy.pl

 

Felgi

CARBONADO

Model 5126

Jest to wzór felg przeznaczonych do Audi. Dziesięć ramion w charakterystycznym skrętnym ułożeniu będzie można nabyć w kolorze: czarny polerowany mat oraz grafitowy polerowany mat. Felgi nadadzą niepowtarzalności modelom aut marki Audi, VW, Skoda czy Seat.

Model 5182

Model tej felgi po raz pierwszy został zamontowany do VW. Dostępny w ofercie Global Traders w rozmiarach 16, 17 i 18 cali w malowaniu hyper czarny. Klasyczny wzór dziesięciu ramion sprawdzi się przy wielu modelach aut Volkswagen, Seat, Skoda i Audi.

Model 5212

Felgi pierwszego montażu Toyoty. Czarne polerowane ramiona ułożone w kształty litery V wkomponują się w marki aut Toyota, Kia, Mazda, Hyundai czy Mitsubishi. W ofercie Global Traders dostępne w rozmiarze 16” i 17”. Więcej nowości na stronie www.felgeo.pl

Kompletne koła

Global Traders dołączył do swojej oferty kompletne koła. Aluminiowa felga Carbonado oraz opona marki Syron to połączenie oryginalnego wzornictwa oraz innowacyjnej technologii opon. Różnorodność kształtu i ustawienia ramion, znanej już bardzo dobrze i sprawdzonej marki Carbonado, pozwoli każdemu zainteresowanemu na wybranie idealnego modelu dla siebie. Natomiast opony Syron zapewnią świetną przyczepność oraz zmniejszone opory toczenia. Dla preferujących w okresie zimowym felgi stalowe zamiast  aluminiowych, Global Traders proponuje felgi Stahlmann Räder. Produkt o doskonałej jakości, idealny do każdego auta na zimowe warunki panujące w Europie. Nowoczesna stylistyka, niemiecka myśl techniczna, zdobyte certyfikaty oraz precyzja wykonania dały w efekcie kompletne koło gotowe do montażu w samochodzie. Pozwoli to oszczędzić nie tylko materiały do wyważania, ale także bezcenny czas. Serwis, zamawiając zmontowane obręcze, przykręca gotowe koło klientowi, pobiera marże, bez dodatkowej pracy. Kompletne, zmontowane, wyważone, gotowe do przykręcenia koła, dostępne w wersji Carbonado 13”-20” z zimową oponą Syron lub Stahlmann Räder 15”-16” z zimową oponą Syron. Wszystkie dostępne kombinacje w opcji z zaprogramowanymi czujnikami TPMS pod każdy model auta. Pełna oferta dostępna na stronie www.felgeo.pl

Stahlmann Räder

Marka Stahlmann Räder należąca do Global Traders, wraz z nadchodzącą jesienią, poszerza swój asortyment. Pokrywając prawie cały rynek aut osobowych, felgi stalowe prezentują niezwykłą jakość w połączeniu z atrakcyjną ceną. Stahlmann Räder to idealne rozwiązanie do każdego auta na zimowe warunki panujące w Europie. Wieloletnie doświadczenie na rynku sprzedaży felg oraz zastosowanie najnowocześniejszych technologii do ich produkcji i lakierowania, pozwoliło firmie stworzyć produkt o doskonałej jakości. Wszystkie felgi Stahlmann Räder posiadają gwarancję na okres 24 miesięcy. Do już zasobnego asortymentu marki własnej, Stahlmann Räder trafiają kolejne modele: Rozmiar 15’’: - SR43 - Audi, VW, Seat, Skoda - SR118 - Dacia, Nissan, Renault. Rozmiar 16’’: - SR163 - Citroen, Peugot - SR78 - Opel, Chevrolet - SR205 - VW - SR212 - Audi, VW, Seat, Skoda. Więcej informacji na stronie www.felgeo.pl

Maszyny, urządzenia i akcesoria

APEX

Sprężyny zawieszenia

                            

Fachowcom z dziedziny tuningu, marka sprężyn zawieszenia Apex, znana jest od połowy lat 80-tych. Holenderski producent, którego pierwszy właściciel Fred Staal był zapalonym kierowcą rajdowym, rozpoczął przygodę ze sprężynami zawieszenia od produkowania sprężyn z serii performance, wykorzystywanych do obniżania zawieszenia samochodów wyścigowych. Z upływem lat, dzięki znakomitym kontaktom w branży motoryzacyjnej, firma rozpoczęła produkcję sprężyn zawieszenia z serii „replacement”. Na skutek ostatnio przeprowadzonych zmian własnościowych (firma Pewag aktualnie posiada 100 proc. udziałów) oraz zmiany strategii sprzedaży, firma rozpoczęła w 2015 roku dystrybucję sprężyn zawieszenia pod marką własną Apex. Od lutego 2016 roku sprężyny zawieszenia dostępne są również na polskim rynku. Więcej na stronie: www.facebook.com/SprezynyZawieszeniaAPEX

BLACK&DECKER™

Odkurzacze do aut

                  

Nowe odkurzacze samochodowe pomogą posprzątać każdy zakamarek auta. Niewielka masa i kompaktowa obudowa ułatwiają ich przenoszenie, a zasilanie z gniazdka samochodowego umożliwi sprzątanie na parkingu pod domem lub w podróży. W tym roku na rynku pojawiły się nowe modele odkurzaczy samochodowych tej marki. Wyposażono je w 5-metrowy kabel podłączany do gniazda zapalniczki, końcówki docierające do każdego zakamarka i przezroczysty zbiornik na zabrudzenia. Siłę ssącą zapewniają im 12,5W silniki z nowoczesną technologią Cyclonic™ chroniącą przed dostaniem się do mechanizmu kurzu i pyłu. Odkurzacze ważą tylko od 1 do 2 kg i dają duże pole do manewru i „akrobacji” w środku pojazdu. Nowe modele to Flexi PD1200AV, Pivot PV1200AV, Dustbuster ADV1200, Dustbuster NV1200AV/NV1210AV.

 

 

COLMEC

Podnośnik PRO S2,5T

Jednokolumnowy, hydrauliczny podnośnik przeznaczony do samochodów osobowych. Ramię urządzenia jest regulowane i przenośne, idealne dla małych warsztatów. Posiada mechaniczny zawór bezpieczeństwa oraz ręczny system zwalniania dla zapewnienia bezpieczeństwa. Dane techniczne: udźwig 2500 kg, wysokość podnoszenia 1800 mm, min. wysokość 110 mm, czas podnoszenia 50 sek., czas opuszczania 30 sek., moc silnika 2,2 kW, zasilanie 220V 1 ph/ 380V 3ph. www.colmec.pl

 

 

 

DELTA

Urządzenie do badania szczelności kół

Model d.ubsk - 700 (do częściowego zanurzenia koła) wyposażony w windę, która napędzana jest siłownikiem pneumatycznym. Kosz windy posiada rolki ułatwiające obrót koła, co pozwala na szybkie zlokalizowanie nieszczelności. Urządzenie przystosowane jest do obsługi kół samochodów osobowych, dostawczych SUV. Zbiornik na ciecz w kształcie trapezu. Zbiornik został zaprojektowany i wyprodukowany zgodnie z obowiązującą dyrektywą UE 2006/42/WE oraz z normami zharmonizowanymi PN-EN. Gwarancja producenta - 12 miesięcy

Transporter kół

Model d.tk-4 przeznaczony jest do transportu pojedynczego koła ciężkiego sprzętu budowlanego, rolniczego oraz sprzętu górniczego. Ułatwia montaż i demontaż koła z pojazdu, jak również z pojazdu stojącego na kanale naprawczym. Ułatwia transport po nierównym terenie. Transporter kół został zaprojektowany i wyprodukowany zgodnie z obowiązującą dyrektywą UE 2006/42/WE oraz z normami zharmonizowanymi PN-EN. Do urządzenia dołączona jest instrukcja obsługi i konserwacji wraz z Deklaracją Zgodności EC i gwarancja na dwa lata. Więcej informacji na stronie producenta www.deltabrzeg.pl

 

HOFMANN

Geodyna 7340

Zaprojektowana dla profesjonalistów, precyzyjna i komfortowa w obsłudze. Zastosowano w niej opatentowane technologie firmy Hofmann, które nie tylko przyśpieszają pracę, ale także zapewniają precyzję i bezpieczeństwo. Technologia geoTOUCH zapewnia komfortową obsługę poprzez dotykowy, panoramiczny wyświetlacz o wysokim kontraście, duże cyfry oraz wyraźne i czytelne komunikaty wyświetlane na 10-calowym ekranie. Szybkość pracy zapewniają technologie 2D Sape (ramię pomiarowe do wprowadzania odległości felga - maszyna oraz średnicy felgi), Smart Sonar (pomiar szerokości felgi i auto start po zamknięciu osłony), easyALU (ramię pomiarowe do wstępnego rozlokowania ciężarków korekcyjnych, umożliwiające ukrycie ich za ramionami felgi), easyWEIGHT (precyzyjny, laserowy wskaźnik umiejscowienia ciężarka korekcyjnego), a także VPM (czyli wirtualny pomiar płaszczyzn korekcyjnych), czy wreszcie Power Clamp (zacisk elektromechaniczny). Ważną funkcją jest możliwość włączenia urządzenia do sieci internetowej poprzez WiFi. Nie bez znaczenia jest kompaktowa budowa i mały rozmiar wyważarki, przy zachowaniu precyzji wyważania kół nawet o rozmiarze 42”. Więcej na stronie oficjalnego dystrybutora www.sosnowski.pl

MEWA

Bio-Circle - ekologiczna myjka do wynajęcia

Urządzenie do mycia części maszyn stanowi rozszerzenie oferty usług firmy Mewa w zakresie tekstylnych czyściw przemysłowych wielokrotnego użytku. Urządzenie Bio-Circle jest zintegrowane z systemem tzw. pełnej obsługi, oferowanej przez firmę, a więc obejmuje także profesjonalną konserwację urządzenia. Serwis ten obejmuje dostawę urządzenia i instruktaż, uzupełnianie płynu czyszczącego, wymianę zintegrowanych filtrów, bezpłatną wymianę szybko zużywających się części, wymianę uszkodzonych części w ciągu 24 godzin. Urządzenie Bio-Circle przeznaczone jest do czyszczenia obrabianych przedmiotów lub części maszyn wykonanych ze stali, stali szlachetnej i metali kolorowych, ale także z „wrażliwego” aluminium. Dzięki zastosowaniu inhibitora korozji, w trakcie czyszczenia aluminium nie pokrywa się nalotem, jak to ma miejsce w przypadku stosowania standardowych urządzeń i mycia metodą na zimno. Bio-Circle Maxi jest w zasadzie urządzeniem stacjonarnym o nośności do 220 kg, ale na życzenie klienta może być także zaopatrzone w kółka. Tym samym można w nim czyścić duże i nieporęczne elementy, umożliwia to duża powierzchnia stołu roboczego wynosząca 880x580 mm (szer. x głęb.). Puste urządzenie waży 60 kg i mieści 100 l płynu czyszczącego. Jego temperatura pracy wynosi 15-48oC. Urządzenie Bio-Circle Maxi jest wydajne, trwałe i łatwe w obsłudze. Mniejsza, mobilna wersja (Bio-Circle Mini) standardowo zaopatrzona jest w kółka, co sprawia, iż puste urządzenie waży tylko 40 kg, można szybko ustawić tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne. Dysponuje powierzchnią roboczą o wymiarach 610x500 mm (szer. x głęb.). Wykorzystywany w urządzeniu płyn czyszczący w ogóle nie zawiera rozpuszczalników i lotnych związków organicznych, tym samym nie stanowi on zagrożenia dla ludzkiej skóry. Zawiera natomiast naturalne mikroorganizmy, które powodują rozkład biologiczny resztek tłuszczy i olejów, przyczyniając się do długotrwałego efektu czyszczenia. Więcej informacji na temat działania urządzenia na stronie www.mewa-service.pl

SKF

Łożyska samochodowe HBU 1

Jeszcze zaledwie 20 lat temu popularnym sposobem łożyskowania koła był układ dwóch stożkowych łożysk zabudowanych w piaście koła. Wymiana polegała na zdjęciu zużytych łożysk i zamontowaniu nowych, wcześniej aplikując odpowiednią ilość smaru i regulując luz. Niestety, takie rozwiązanie charakteryzowało się niską sztywnością, co przekładało się na małą trwałość przy jednocześnie pracochłonnym montażu. Dlatego inżynierowie firmy SKF zaprojektowali dwurzędowe łożysko kulkowe HBU 1, które od razu jest napełnione smarem i uszczelnione tak, by wystarczyło tego smaru na cały okres eksploatacji. W idealnych warunkach łożysko HBU 1 powinno zachować sprawność nawet po kilkuset tysiącach kilometrów. Łożyska HBU 1 są przystosowane do współpracy z aktywnymi czujnikami prędkości obrotowej koła wykorzystywanymi przez m.in. ABS i ESP. Na pierścieniu uszczelniającym tak przystosowanego łożyska znajdują się segmenty magnetyczne i dlatego ważne jest, by nie zamontować takiego łożyska odwrotnie. Różnicę widać gołym okiem: strona z segmentami jest czarna, a druga - srebrna. Dla uniknięcia pomyłek warto korzystać z dedykowanego testera SKF, który umożliwia sprawdzenie sprawności łożyska oraz jego segmentów magnetycznych i wyklucza uszkodzenie w transporcie czy podczas magazynowania.

 

HBU 2.1

Jest to łożysko HBU 1 z zamontowaną na stałe piastą. Dzięki temu przy montażu i demontażu nie trzeba już wprasowywać oddzielnie piasty. Jednak do prawidłowego montażu zintegrowanej piasty HBU 2.1 trzeba użyć dedykowanego narzędzia SKF (VKN 600, VKN 601 i VKN 602-1), ponieważ piasta zasłania dostęp do zewnętrznego pierścienia łożyska. Przyłożenie siły do piasty koła powoduje uszkodzenie łożyska.

 

 

HBU 3

To najbardziej zaawansowane rozwiązanie SKF, stosowane w najnowszych samochodach. Na pierścieniu zewnętrznym łożyska tej zintegrowanej piasty znajduje się obudowa, którą wystarczy przykręcić do zwrotnicy. Dzięki temu proces montażu jest znacznie uproszczony i nie tylko nie trzeba używać prasy, ale często także nie trzeba demontować zwrotnicy.  Montaż polega więc na przykręceniu śrub mocujących do zwrotnicy i podłączeniu wtyczki czujnika ABS. Więcej na www.skf.com

TEXA

IDC4 CAR - zestaw kalibracji kamer

Wśród systemów elektronicznych stosowanych w nowoczesnych pojazdach coraz większe znaczenie zyskują systemy wspomagania kierowcy, asysty parkowania, utrzymania pasa ruchu czy pomocy w hamowaniu awaryjnym. Dlatego Texa opracowała „Zestaw kalibracji kamer” złożony z licznych paneli przeznaczonych do poszczególnych marek samochodów. Umożliwiają one prawidłową kalibrację czujników wchodzących w skład systemu pomocy kierowcy, takich jak kamera czy radar o bliskim lub dalekim zasięgu. Dzięki dostępności licznych modułów, rozwiązanie to pozwala stworzyć optymalny zestaw paneli do kalibracji, dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego warsztatu. Oprogramowanie zawiera pełną instrukcję stosowania paneli, przygotowaną do każdej marki i modelu. Podaje ona takie informacje, jak wysokość ustawienia panelu, odległość od pojazdu, zbieżność itp., wskazując krok po kroku, wszystkie etapy kalibracji. Zobacz film prezentujący nowość firmy na: https://youtu.be/hYJeIm1nYKs

Opony lotnicze

MICHELIN

Air X NZG

Firma Michelin została wybrana na jedynego dostawcę ogumienia do nowo wyprodukowanych samolotów Bombardier CS100. Maszyny będą wyposażone w opony Michelin Air X z technologią NZG (Near Zero Growth). Michelin jest ponadto wyłącznym dostawcą opon do całej rodziny samolotów dwusilnikowych Bombardier z serii C. Bombardier zaprojektował serię C z myślą o tych odbiorcach na rynku, którzy poszukują maszyn ze 100-150 miejscami na pokładzie. Samoloty wyznaczają nowy standard efektywności, dzięki zużyciu paliwa mniejszemu o 10 proc. Maszyny Bombardiera wyróżniają się również niższą emisją spalin i poziomu hałasu, będąc tym samym najbardziej ekologicznymi samolotami w swojej klasie. Opony Michelin Air X NZG (Near Zero Growth) w porównaniu z konkurencyjnym ogumieniem diagonalnym wyróżniają się: niższą nawet o 25 proc. wagą, która przekłada się na mniejsze zużycie paliwa; znacznie dłuższym okresem użytkowania, który nawet dwukrotnie zwiększa liczbę lądowań; wyższą jakość i większą odporność na uszkodzenia spowodowane przez przedmioty, przypadkowo znajdujące się na pasie startowym. Połączenie tych cech przekłada się na mniejszą liczbę nieplanowanych napraw i wyższą efektywność biznesową linii lotniczych wykorzystujących samoloty Bombardier z serii C. www.michelin.pl

Opisy produktów zamieszczane w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów.

Opracowali: (dg), (ik), (pm), (seg)

Zobacz cały numer PO 9/137 (Wrzesień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń