Oponiarskie wieści

Ze świata

• W 2015 r. spółka The Goodyear Tire & Rubber Company osiągnęła porozumienie z Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (SRI) w sprawie rozwiązania globalnego sojuszu pomiędzy tymi dwiema firmami. W związku z większą niezależnością SRI podjęło już działania, które mają zwiększyć sprzedaż opon na rynku Ameryki Północnej. Koncerny zawarły globalny sojusz w 1999 r. W ramach niego powstały cztery główne spółki typu joint venture, przy czym jedna prowadzi działalność w Ameryce Płn., druga w Europie, a pozostałe dwie w Japonii. Pod koniec 2015 r. nastąpiło rozwiązanie tego globalnego sojuszu, które dało SRI większą swobodę na rynku amerykańskim. Firma już rozpoczęła częściowe przenoszenie produkcji z Tajlandii do USA. Klientom z Ameryki Płn. koncern chce dostarczać m.in. wysokowydajne opony do aut typu SUV oraz paliwooszczędne i przyjazne środowisku ogumienie. (Źródło: Tire Technology International)

• Firma Hankook podpisała globalną umowę partnerską z klubem piłkarskim Real Madryt. Umowa weszła w życie w lipcu br. i została podpisana wstępnie na trzy sezony. Ze względu na skalę tej współpracy firma Hankook będzie miała szansę zwiększyć zainteresowanie swoją marką, dodając do grona swoich klientów 450 mln fanów Realu pochodzących z różnych stron świata, np. z obszaru Azji i Pacyfiku, a także z Chin, Ameryki Łacińskiej oraz oczywiście z Europy. Umowa stanowi odzwierciedlenie wspólnej dla obu stron wiary w zwycięstwo.(Źródło: Hankook Tire Europe GmbH)

• Opony Michelin zostały wybrane na wyposażenie nowych samolotów Bombardier CS100. Pierwszy komercyjny lot maszyny liniami Swiss Int’l Air Lines odbył się 15 lipca br. z Zurychu w Szwajcarii do Paryża we Francji. Z czasem samolot ma też lądować na lotnisku w Warszawie. Nowy Bombardier CS100 oferuje komfortową i ekonomiczną podróż za sprawą mniejszego zużycia paliwa oraz niższego poziomu hałasu. W zależności od modelu samolot może pomieścić od 100 do 150 osób. Na potrzeby maszyny francuski koncern dostarczył opony Michelin Air X tworzone w oparciu o technologię Near Zero Growth (NZG). Rozwiązanie to wydłuża żywotność opony dzięki zastosowaniu wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien aramidowych. Opony powstałe w tej technologii są bardziej odporne na uszkodzenia i lżejsze. Zwiększona pod względem ścieralności wytrzymałość bieżnika umożliwia rzadszą wymianę ogumienia, a tym samym pozwala operatorom maszyn zredukować koszty. (Źródło: Michelin)

• Fiński producent opon klasy premium - Nokian Tyres - 1 sierpnia br. rozpoczął współpracę z agencją MSLGROUP. Agencja jest odpowiedzialna za prowadzenie relacji z mediami, kompleksowe biuro prasowe, testy produktowe oraz organizację akcji specjalnych. Wybór agencji nastąpił na podstawie dotychczasowych, pozytywnych doświadczeń ze współpracy przy wielu różnych projektach. Dedykowanym zespołem po stronie MSLGROUP będzie zarządzał Grzegorz Kuźnik (Account Director), a kontaktem dla mediów będzie Marcin Niedzielski (Senior Account Executive). Główna siedziba firmy Nokian Tyres znajduje się w fińskim mieście Nokia, a regionalna centrala mieści się w czeskiej Pradze. (Źródło: Nokian Tyres)

Z kraju

• Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie Michelin przez TNS Polska pokazują, że jedna czwarta polskich kierowców w ogóle nie sprawdza poziomu ciśnienia w oponach. O tym, dlaczego jest to tak ważne, ma przypominać organizowana przez koncern ogólnopolska kampania edukacyjna „Ciśnienie pod kontrolą”. Najnowszy raport opracowany przez ośrodek badawczy TNS Polska pokazuje, że aż 25 proc. wszystkich kierowców w ogóle nie kontroluje ciśnienia w oponach, zaś 15 proc. sprawdza je najwyżej raz w roku. Tylko 9 proc. kierowców postępuje zgodnie z zaleceniami producentów opon i kontroluje ciśnienie minimum raz w miesiącu. Tegoroczna, 11. edycja akcji wystartowała 1 sierpnia. Więcej o tym na stronie: www.cisnieniepodkontola.michelin.pl oraz na http://przegladoponiarski.pl(Źródło: Weber Shandwick)

• Do 17 listopada zostało przedłużone śledztwo w sprawie wyłudzeń podatku VAT przez firmę handlującą oponami z Nowej Soli (woj. lubuskie). Pisaliśmy już o tej sprawie. Mechanizm polegał na tym, że firma deklarowała eksport do unijnych państw towaru kupionego za granicą, a w rzeczywistości wszystko sprzedawała w Polsce. Podejrzanych jest 12 osób, nie tylko z Nowej Soli, nikt z nich nie przebywa w areszcie. Organy skarbowe wyliczają teraz straty budżetu państwa, co będzie istotnym uzupełnieniem zarzutów. Śledztwo prowadzi Wielkopolski Wydział Zamiejscowy Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Poznaniu. (inf. własna)

• 57,4 proc. przedsiębiorców nie obawia się wpływu konsekwencji wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej na działalność własnej firmy - wynika z sondażu, który Business Centre Club przeprowadził wśród swoich członków. Przedsiębiorcy, którzy stwierdzili, że Brexit odbije się w przyszłości negatywnie na ich biznesie (42,6 proc.) wskazali przede wszystkim na takie zagrożenia, jak wprowadzenie procedur celnych, ograniczenia prawne we współpracy z brytyjskimi spółkami oraz niestabilność kursów walutowych przez co najmniej kilka miesięcy. Za tym kryje się utrudniony dostęp do rynku, wyższe koszty i wydłużenie czasu dostaw, a w konsekwencji zmniejszenie inwestycji i niższe zyski. (inf. BCC)

• W I półroczu br. Polacy kupili prawie 211 tys. nowych osobówek, czyli o 18,5 proc. więcej r/r. W grupie nabywców nowych aut nadal dominują firmy. Zakupy firmowe stanowiły 65,7 proc., natomiast klienci indywidualni to tylko 34,3 proc. Najchętniej kupowaną marką w segmencie osobówek w minionym roku w Polsce była Skoda. Drugą pozycję zajęła Toyota, wyprzedzając VW, który uplasował się na trzecim miejscu. W ogólnym rankingu modeli na 1. miejscu jest Skoda Octavia, na 2. Skoda Fabia, na 3. Opel Astra. Wzrosty utrzymują się także w Europie. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że w I poł. 2016 Europejczycy kupili ponad 7,8 mln osobówek, czyli o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Ożywienie w europejskich salonach trwa już 34 miesiące. (Źródło: Exact Systems)

• W Europejskim Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu (ELDC) odbywają się kolejne testy zainstalowanych systemów automatyki i systemów informatycznych. Tym razem pod lupę ekspertów trafiły przenośniki rozwożące towar w różne obszary składowania magazynu, jak i przewożące skompletowany towar na sortery i w obszar wysyłki. W nowym centrum w Zakroczymiu od kilku miesięcy trwają różne próby. W pierwszej kolejności testowane były poszczególne elementy systemów, a później ich połączenie w całość. Ważne przy tym jest, aby system zarządzania magazynem (WMS) i system komunikowania się urządzeń (WCS) współpracowały ze sobą w odpowiedni sposób. W ostatnim czasie testowana była cała ścieżka towaru po magazynie, pod różnymi obciążeniami jednostkowymi (od 5 kg do 35 kg). Próbom zostały poddane też ilościowe obciążenie systemów, poprzez rotację dużych ilości kontenerów i paczek. Badano również powtarzalność uzyskanych wyników. Testy będą kontynuowane dla poszczególnych scenariuszy pracy ECLiR wziętych z codziennej praktyki dystrybucyjnej. Następne próby zaplanowano na wrzesień 2016 r. (Źródło: Inter Cars)

• Związek Polskiego Leasingu (ZPL) podsumował półrocze i wyszło że ten sektor ma się bardzo dobrze. Wzrost w porównaniu z I półroczem 2015 wyniósł 17,7 proc. Łącznie od stycznia do czerwca br. finansowanie przez polskich leasingodawców osiągnęło 28,1 mld zł. Największy udział (41,2 proc.) przypadł na samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t dmc, oraz na transport ciężki (31,7 proc.). Zdecydowana większość tych pojazdów ma ogumienie, co jest dobrą informacją dla naszej branży. Reszta to maszyny i urządzenia, w tym IT (25,3 proc.), oraz nieruchomości. Prognozy przedstawiają się korzystanie, na koniec br. wzrost powinien wynosić  21,5 proc. ZPL reprezentuje ponad 90 proc. rynku, więc jego dane można uważać za miarodajne. (inf. własna)

• W Polsce kobiety zatrudnione w branży motoryzacyjnej stanowią prawie 35 proc. ogółu pracowników. To o 10 p.p. więcej niż wynosi średnia UE - wynika z danych Eurostatu podsumowujących 2015 rok. Dane pokazują, że w tej stereotypowo męskiej branży powoli, ale jednak przybywa kobiet. W CRS Polska, firmie kontrolującej samochody i części do ich produkcji, struktura zatrudnienia od kilku lat jest stała z podziałem pół na pół pod względem płci. Udział kobiet rośnie natomiast w rekrutacjach firmy - w 2012 roku damskie życiorysy stanowiły 30 proc. wszystkich aplikacji, podczas gdy w tym roku już ponad 40 proc. Więcej o tym na http://ec.europa.eu/eurostat/web/products-datasets/-/lfsa_egan22d (Źródło: Agencja CRS)

 

Przygotowali: (ik), JD, (pm), (seg)

fot. Sumitomo Rubber Industries,

Michelin, Inter Cars, Fiat

Zobacz cały numer PO 9/137 (Wrzesień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń