Premio Opony - Autoserwis, należąca do Grupy Goodyear sieć serwisów samochodowych typu fast fit, obchodzi w tym roku okrągły jubileusz - 10 lat istnienia na polskim rynku. Właściciele serwisów współpracujący z siecią od początku jej obecności w Polsce, opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z prowadzeniem działalności i o tym co zmieniło się w ich branży na przestrzeni dekady.
Gotowi na zmianę
Pierwsze firmy, które przystąpiły do sieci zaczynały działalność w latach 90., czyli czasach, które choć dawały perspektywy rozwoju, były też obarczone sporym ryzykiem biznesowej porażki. Dla Piotra Tobora (właściciela Premio Tob-Gum z Radzionkowa), z wykształcenia mechanika prowadzenie serwisu samochodowego było oczywiste. Ryszard Kozłowski (właściciel serwisów Premio Auto Centrum Jacex z Kołobrzegu i Koszalina) oraz Krzysztof Rasch (Premio Ring z Gdańska), pasjonaci wszystkiego co jeździ na czterech kołach, wiedzieli że prędzej czy później los sprowadzi ich na motoryzacyjny szlak. Maria i Anatol Kisielewiczowie z Wrocławia, którzy dziś nie wyobrażają sobie innej pracy niż prowadzenie autoserwisu Premio Autopon, 20 lat temu szukali pomysłu na biznes rodzinny.
Kiedy sieć Premio Opony-Autoserwis zadebiutowała w Polsce w 2006 r., postanowili do niej dołączyć. Premio Tob-Gum z Radzionkowa był pierwszym serwisem w Polsce który oficjalnie zainaugurował swoją obecność pod nowym szyldem. Jak przyznaje jego właściciel, Piotr Tobor, wcześniejsza działalność ograniczała się głównie do serwisu opon. W pewnym momencie - podobnie jak właściciele innych punktów - zaczął poszukiwać możliwości poszerzenia zakresu świadczonych usług. Po kilku latach współpracy z Goodyearem w ramach działalności indywidualnej, przystąpienie do sieci Premio było dla nich kolejnym krokiem w rozwoju firmy.
Obecnie Premio Opony-Autoserwis to ponad 130 punktów serwisowych na terenie całej Polski. W pierwszym roku obecności na rynku sieć zrzeszała 31 serwisów, a 12 miesięcy później liczba ta przekroczyła 70 placówek. Z biegiem kolejnych lat liczba partnerów zwiększała się, aby w styczniu 2011 r. osiągnąć okrągłą setkę. W skład sieci wchodzą dwa rodzaje serwisów. W punktach Premio kierowcy mogą serwisować ogumienie, wydechy, układy hamulcowe lub wymieniać olej, a także skorygować geometrię, zrobić przegląd, kupić oraz zamontować opony. Natomiast serwisy Premio Express specjalizują się głównie w usługach oponiarskich.
Więcej o jubileuszu Premio Opony-Autoserwis we wrześniowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear