2016-08-24

Najlepsze auto dla seniora

 

Kierowcy w podeszłym wieku zwracają uwagę na praktyczność, wygodę i łatwość użytkowania pojazdu, podczas gdy dla młodych kierowców kupujących samochód liczy się przede wszystkim jego wygląd i nowoczesne wyposażenie. Zapominanie o roli standardowych systemów bezpieczeństwa w nabywanych samochodach czyni starsze osoby jeszcze bardziej narażonymi na udział w wypadkach drogowych.

Z wiekiem czas reakcji na sytuację na drodze wydłuża się. Kierowcy po 65 roku życia jeżdżą statystycznie z dużo mniejszą prędkością niż młodsi kierowcy, a kiedy przyjdzie do stresującej sytuacji - ich reakcja jest zwykle bardzo nerwowa i zdarza się, że zapominają o istotnych elementach zachowania na drodze, jak na przykład sygnalizowaniu.

- Kierowca z wiekiem zmienia się. Stawia przede wszystkim na komfort, wygodę i łatwość prowadzenia pojazdu - powiedział Ken Scarratt, dyrektor generalny AAA Auto w Polsce.  -Nie chce by cokolwiek go rozpraszało w czasie prowadzenia pojazdu. Dlatego też wybiera samochody proste w obsłudze, nie stanowiące technologicznej „fanaberii”.

Potwierdzają to statystyki wspomnianej firmy, według których od początku 2015 r. seniorzy najczęściej wybierali Skodę w modelu hatchback, z manualną skrzynią biegów oraz małą pojemnością silnika. Ponad 70 proc. klientów firmy powyżej 65 roku życia wybrało ten model samochodu. Ulubionymi kolorami aut dla seniorów są: srebrny (24,35 proc.), czarny (15,36 proc.) i niebieski (13,33 proc.).

Najlepiej sprzedające się samochody w AAA Auto wśród kierowców po 65 roku życia:

TOP 10 AUT

1

Škoda Fabia

4.93 proc.

2

Ford Focus

4.64 proc.

3

Škoda Octavia

4.06 proc.

4

Opel Astra

4.06 proc.

5

Fiat Panda

3.77 proc.

6

Volkswagen Golf

3.19 proc.

7

Renault Clio

2.90 proc.

8

Toyota Yaris

2.90 proc.

9

Mercedes-Benz A

2.32 proc.

10

Ford Mondeo

1.74 proc.

 

- Większość kierowców po 65 roku życia kupuje nieco starsze auta używane, około dziesięcioletnich, z czego mniej niż 42 proc. jest wyposażone w ESP - dodał Ken Scarratt. - Podczas gdy brak dobrego systemu audio czy innych elementów z ponadpodstawowego wyposażenia nie jest tragedią, posiadanie samochodu bez podstawowych systemów bezpieczeństwa może mieć bezpośrednie przełożenie na ryzyko uczestnictwa w wypadkach drogowych. Teraz, gdy bez żadnych kłopotów można kupić w pełni wyposażony samochód na kredyt, zalecałbym nie oszczędzanie na tych elementach wyposażenia.

Od 1 lipca 2006 r. wszystkie nowe samochody osobowe oferowane w Polsce muszą mieć w wyposażeniu standardowym układ ABS. Poduszki powietrzne stają się także nieodłącznym elementem wyposażenia samochodu w świadomości kupujących. Niemniej jednak już ESP (elektroniczny program stabilizacji) nie jest aż tak oczywistą częścią wyposażenia pojazdów w Polsce. Jak wynika z danych Komendy Głównej Policji, w 2015 roku śmierć w wypadkach drogowych poniosło 835 osób powyżej 60-tego roku życia, a 7033 odniosło obrażenia. Ze statystyki wynika również, że aż 28,4 proc. ofiar śmiertelnych wypadków to osoby starsze.

(ik)

Źródło i fot. AAA Auto

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń