2016-08-18

Warsztat przyszłości wg Boscha

 

Podczas targów Automechanika 2016 Bosch zaprezentuje własną wizję warsztatu przyszłości. Według przedstawicieli firmy w nowoczesnym serwisie urządzenia diagnostyczne będą się komunikowały ze sobą tworząc połączenia sieciowe, również z dostępem do internetu. To pozwoli na podniesienie efektywności serwisowania pojazdów, zwiększenie stopnia wykorzystania urządzeń i wyznaczenie nowych standardów obsługi klienta.

Wystawa we Frankfurcie nad Menem odbędzie się od 13 do 15 września. W hali targowej numer 9 na stosiku koncernu o powierzchni 2400 m2 odwiedzający będą mogli na żywo zobaczyć funkcjonowanie tzw. „Connected Workshop” czyli warsztatu, w którym urządzenia komunikują się ze sobą, są połączone w wewnętrzną sieć, jak również mają dostęp do internetu. A wszystko to będzie się odbywało w ramach tzw. rozszerzonej rzeczywistości (z ang. Augmented Reality), w której świat realny łączy się z wirtualnym.

Inteligentne przetwarzanie danych, internet rzeczy (IoT) oraz rosnąca liczba urządzeń będących w sieci i łączących się z otoczeniem kryją ogromny potencjał dla serwisów samochodowych. Pozwalają łatwiej planować wizyty klientów i poprawić poszczególne etapy pracy. Dane pojazdu i historia napraw są dostępne już w chwili przybycia klienta do warsztatu. Następnie są one automatycznie wymieniane między urządzeniami diagnostycznymi, dzięki czemu mechanik ma dostęp do informacji producenta samochodu w czasie rzeczywistym.

Na targach Automechanika firma po raz pierwszy zaprezentuje oprogramowanie Connected Repair, które umożliwia łączenie ze sobą urządzeń diagnostycznych w warsztacie. Wystarczy podanie numeru rejestracyjnego lub numeru VIN, aby na każdym stanowisku uzyskać od razu dostęp do pełnej historii pojazdu z uwzględnieniem wszystkich wyników badań. Ponadto, oprogramowanie wykorzystuje nowatorską identyfikację auta, którą mogą uzupełniać określone parametry uzyskane z poszczególnych urządzeń. Przy następnej naprawie parametry te zostają ponownie wykorzystane do identyfikacji. Oszczędza to czas przygotowania miejsca pracy, upraszcza procesy naprawy i serwisowania oraz zapobiega niepotrzebnemu powielaniu czynności.

Więcej na ten temat we wrześniowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.

 

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń