Goodyear zaprezentował nową odsłonę swojej strony internetowej. Działanie wpisujące się w nową strategię cyfrową firmy w regionie EMEA ma na celu wsparcie klientów w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych.
W witrynie www.goodyear.pl użytkownicy znajdą odpowiednią dla siebie oponę, oceny i testy czasopism motoryzacyjnych, informacje o wyposażeniu na pierwszy montaż, zalecane ceny detaliczne1, a także dane o najbliższym punkcie dystrybucji. Dodatkowo, odświeżona strona producenta jest kompatybilna z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi instalowanymi na smartfonach i tabletach.
- Wyniki badań pokazują, że internet staje się coraz ważniejszym źródłem informacji dla klientów decydujących się na zakup opon - powiedział Nieves Fuentes, dyrektor ds. marketingu cyfrowego Goodyear w regionie EMEA. - Blisko 63 proc. konsumentów z Europy szuka w sieci danych o ogumieniu przed jego zakupem. Natomiast 93 proc. z nich jako główne źródło informacji wybiera wyszukiwarki i strony internetowe konkretnego producenta opon. Badania wykazały ponadto, że użytkownicy poszukują w internecie również sugerowanych cen detalicznych danego produktu2.
Nowa strategia cyfrowa firmy jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i zachowania klientów. Odświeżona witryna ułatwi też dostęp do kanałów Goodyeara w mediach społecznościowych oraz pomoże zwiększyć ruch na stronach dystrybutorów ogumienia, co sprzyja w bezpośrednim kontakcie z klientem.
W 2015 r. koncern prowadził w regionie EMEA pilotażowe programy testujące proces wdrożenia nowej strony internetowej. Jeden z nich - skierowany do partnerów biznesowych - wykazał wzrost o 380 proc.3 w ruchu na stronie dystrybutorów pochodzący z przekierowań ze witryny Goodyeara. Jednocześnie program4 ukierunkowany na klienta indywidualnego pokazał, że nowa wyszukiwarka opon cieszyła się powodzeniem o 20 razy większym w stosunku do jej wcześniejszej wersji. Dodatkowo, zastosowanie narzędzia służącego do lokalizowania miejsc dystrybucji wzrosło na nowej witrynie aż sześciokrotnie w stosunku do jej starszego wydania.
1) Wszystkie ceny podane na stronie nie obejmują dodatkowych opłat, podatków, a także innych kosztów, w tym montażu. Są to wyłączanie sugerowane ceny detaliczne, które nie są wiążące dla detalistów, posiadających swobodę w ustalaniu swoich cen odsprzedaży.
2) Badanie przeprowadzone przez IPSOS w imieniu Goodyear Dunlop w 2014 roku na próbie siedmiu tysięcy osób pochodzących z siedmiu różnych krajów Europy.
3) Na podstawie danych Goodyear pozyskanych z brytyjskiego serwisu HiQ, porównującego starą i nową wersję strony Goodyear w okresie: kwiecień 2015 - kwiecień 2016
4) Na podstawie danych Goodyear, zestawiających połączone dane dotyczące starej i nowej wersji strony Goodyear, pochodzące z różnych krajów w okresie: kwiecień 2015 - kwiecień 2016
(ik)
Źródło i fot. Goodyear