2016-08-17

Podwójne święto Toyoty

W tym roku mija 25 lat istnienia firmy Toyota Motor Poland. Wszystko zaczęło się w grudniu 1990 r., kiedy spółka została zarejestrowana w naszym kraju. W 2016 r. koncern świętuje jeszcze jeden istotny jubileusz. Otóż 50 lat temu w salonach Toyoty zadebiutowała Corolla - samochód, który zmotoryzował klasę średnią w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Rozwój marki w Polsce

Lata 90. XX w. w Polsce to czas wielkich zmian i ogromnych szans. Wtedy rodził się w Polsce kapitalizm, a wraz z nim rynek samochodowy, którego jednym z pionierów była Toyota. Kluczowa dla rozwoju firmy była decyzja 13 autoryzowanych serwisów Toyoty o rozstaniu z państwowym monopolistą Polmozbytem i wyłącznej współpracy z Toyota Motor Poland. Pierwszy prawdziwy salon samochodowy w kraju powstał w Radości, a jego otwarcie połączono z przekazaniem nowej Corolli laureatce konkursu Miss Polonia.

Mimo to w 1992 r. o Toyocie nadal niewiele się mówiło. Aby przekonać dziennikarzy do marki, firma zorganizowała jazdy próbne Corollą i Cariną II na torze w Miedzianej Górze. Po pełnej emocji, unikalnej wówczas imprezie Toyota na stałe zagościła na łamach prasy motoryzacyjnej.

25-letnia działalność przyniosła koncernowi ogromny sukces. Udział w rynku wzrósł w tym czasie z poniżej 1 do 10 proc. i jest obecnie jednym z najwyższych w Europie. Toyota od lat utrzymuje się w pierwszej trójce najpopularniejszych marek w kraju. Polskiemu zespołowi udało się także stworzyć od podstaw rynek hybryd, na którym japońska marka od początku zajmuje pozycję lidera.

Bardzo dobre wyniki Toyota Motor Poland zyskały uznanie zarządu europejskiej centrali. W 2012 r. dr Jacek Pawlak został prezydentem polskiego oddziału jako pierwszy Polak na tym stanowisku, zaś cztery lata później objął równoległe stanowisko prezydenta Toyota Central Europe, przedstawicielstwa działającego na terenie Czech, Słowacji i Węgier.

Obszerna historia Toyoty w Polsce wraz ze zdjęciami i filmem są dostępne na stronie 25lat.toyotanews.pl.

Corolla od 50 lat

1966 to był wyjątkowy rok. Po raz pierwszy amerykańska telewizja transmitowała ceremonię rozdania Oskarów w kolorze, w polskiej telewizji zadebiutował serial „Czterej pancerni i pies”, a Czerwone Gitary wydały swoją pierwszą płytę. W tym samym roku w salonach Toyoty zadebiutowała Corolla.

Z czasem ten samochód osobowy japońskiej marki zyskiwał na popularności, uzyskując pierwszy milion, potem 10 milionów, a wreszcie 44 miliony sprzedanych egzemplarzy. Pojawiły się różne typy nadwozia i szeroka oferta silników. Wersje sportowe o wyczynowych motorach zdobywały trofea i rzesze fanów, zarażając miłością do motorsportu młode pokolenia.

Dziś Corolla to najpopularniejszy samochód w historii - japoński kompakt utrzymuje tę pozycję nieprzerwanie od 19 lat. Na całym świecie miliony ludzi mogą liczyć na jego komfort, funkcjonalność i legendarną niezawodność, bez względu na wiek pojazdu. Corolla jest obecnie sprzedawana w 150 krajach świata i od lat sprzedaje się w liczbie ponad miliona egzemplarzy rocznie.

Z okazji 50-lecia Toyoty Corolli powstała strona poświęcona historii tego najpopularniejszego modelu wszech czasów. Pod adresem corolla50lat.toyotanews.pl można poznać najważniejsze fakty i ciekawostki o kompaktowym aucie, zapoznać się z dokonaniami Corolli w motorsporcie oraz dowiedzieć się więcej o modelu 2016 po face liftingu. W zakładce Dodatki do pobrania na użytkowników czekają archiwalne zdjęcia oraz specjalnie przygotowany z tej okazji album.

(ik)

Źródło i fot. Toyota

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń