Bandag wprowadza nowy bieżnik do opon na oś napędową. Model BDR-WXT jest przystosowany do jazdy w ekstremalnych warunkach zimowych w pojazdach wykorzystywanych w przewozach regionalnych.
Jak przekonuje producent, nowy bieżnik klasy BDR-WXT umożliwi optymalizację cyklu eksploatacji opon w kolejnych grupach pojazdów, nawet w ekstremalnych warunkach skandynawskiej zimy. Dzięki temu menedżerowie i operatorzy flot samochodowych będą mogli obniżyć całkowite koszty ogumienia przypadające na kilometr na wszystkich rynkach, w zastosowaniach szosowych i terenowych.
Doskonałe na śnieg i lód
Bieżnik Bandag BDR-WXT zapewnia znakomitą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych, a nawet oblodzonych drogach. Posiadając oznaczenie M+S oraz symbol alpejski, sprawdzi się nawet podczas ekstremalnej, skandynawskiej zimy. Ponadto najnowsze technologie wykorzystywane w produkcji bieżników oraz mieszanek Bandag gwarantują doskonałą przyczepność i krótką drogę hamowania na błocie, świeżym lub roztopionym śniegu, a nawet na warstwie lodu.
Zoptymalizowany przebieg
Nowość marki Bandag charakteryzuje się też długą żywotnością. Innowacyjne wzmocnienia między rowkami, opracowane przez firmę Bridgestone, zwiększają sztywność bloków, minimalizując asymetryczne zużywanie się bieżnika. Ogranicza to nie tylko częstotliwość wymiany, ale także przekładania opon. Zmniejszają się koszty zakupu ogumienia i jego bieżącego utrzymania, a co za tym idzie całkowity koszt eksploatacji przypadający na każdy kilometr. Dodatkowo bieżnik BDR-WXT zmniejsza hałas generowany przez oponę, co poprawia komfort jazdy.
Odpowiednie właściwości na mokrej nawierzchni
Znakomita charakterystyka na mokrej jezdni, stabilność oraz elastyczność nowego bieżnika do opon wykorzystywanych w przewozach regionalnych to zasługa jego zaawansowanego, kierunkowego wzoru. Głębokie, ułożone pod ostrym kątem lamele rozpraszają warstwę wody między oponą a nawierzchnią, poprawiając przyczepność na mokrym asfalcie i szybko odprowadzając wodę z płaszczyzny kontaktu. Kierowca może liczyć na poprawę właściwości jezdnych, skuteczności hamowania i komfortu jazdy. Zastosowana rzeźba bieżnika ogranicza także odkształcenia ogumienia i związane z nimi opory toczenia, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Bieżnik Bandag BDR-WXT można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 315/70R22.5, 315/80R22.5, 305/70R22.5, 295/60R22.5 i 315/60R22.5.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone