Flagowe ogumienie japońskiego koncernu zdobyło wysokie oceny w teście ogumienia magazynu Evo. Opony Yokohama Advan Sport V105, przeznaczone do samochodów osobowych o dużej mocy, uzyskały bardzo dobre wyniki w konkurencjach na mokrej nawierzchni. Model ten po raz kolejny zajął drugie miejsce w ostatecznym podsumowaniu, ze stratą zaledwie 0,2 punkta procentowego do zwycięzcy.
Przedstawiciele brytyjskiego magazynu wybrali dziewięć modeli ogumienia w rozmiarze 235/35 R19. Oprócz Yokohamy przetestowali też produkty marek, takich jak Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Bridgestone, Hankook, Vredestein i Falken Do testu posłużył im Ford Focus ST. Opony został poddane kilkunastu próbom, w których model Yokohamy wykazał się nie tylko znakomitymi właściwościami na mokrej nawierzchni, ale także wszechstronnością i dobrymi osiągami w różnych warunkach. Łącznie opona Advan Sport V105 zdobyła 95 punktów - w stosunku do 95,2 zwycięskiego modelu marki Continental.
Ze względu na swoją kompleksowość, test brytyjskiego czasopisma jest jednym z najważniejszych na rynku. Właściwości opon sprawdzane są w różnych warunkach, a wyniki ustalane są zarówno w oparciu o mierzalne testy, jak i subiektywne odczucia testujących.
Przeznaczony do aut klasy premium model Advan Sport V105 oferuje zrównoważone osiągi na suchej i mokrej nawierzchni, komfort jazdy, niskie opory toczenia oraz niski poziom emitowanego hałasu. Ogumienie dostępne jest w szerokiej gamie rozmiarów od 16 do 21 cali Opony zyskały też uznanie producentów samochodów i stanowią oryginalne wyposażenie wybranych modeli marek, takich jak Porsche, Audi oraz Mercedes-Benz.
(ik)
Źródło i fot. Effective Public Relations