Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon w segmencie HP i UHP, zaprezentował nową wersję swojej strony internetowej, która ma wspierać klientów w świadomych decyzjach zakupowych.
Na odświeżonej stronie www.dunlop.pl internauci mogą w wygodny i intuicyjny sposób odnaleźć model i rozmiar opony odpowiedni do ich pojazdu. Dodatkowo, witryna marki została wzbogacona o oceny i testy czasopism motoryzacyjnych, informacje o wyposażeniu na pierwszy montaż, zalecane ceny detaliczne1, a także dane o najbliższym punkcie dystrybucji.
- Z naszych badań wynika, że prawie 70 proc. klientów marki Dunlop wymienia między sobą opinie na temat opon przed dokonaniem zakupu - powiedział Nieves Fuentes, dyrektor ds. marketingu cyfrowego Dunlop w regionie EMEA. - Dodatkowo aż 75 proc. jako główne źródło informacji wybiera wyszukiwarki i strony internetowe konkretnego producenta ogumienia2.
Nowa witryna posiada bardziej intuicyjny interfejs oraz zaawansowane narzędzia wzbogacone o informacje dotyczące poszczególnych modeli opon, znajdujących się w portfolio producenta, a także dane adresowe jego oficjalnych dystrybutorów. Portal jest również kompatybilny z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi instalowanymi na smartfonach i tabletach.
- Naszym celem było zapewnienie klientom dostępu do bardzo zróżnicowanych informacji - począwszy od pierwszego wyszukania w sieci, aż po decyzję o przybyciu do sklepu lub serwisu - wyjaśnił Nieves Fuentes. - Nowa strona internetowa doskonale wpisuje się w nowoczesny wizerunek marki, a naszym klientom pozwala pozostać na bieżąco z naszą ofertą. Szczególną uwagę warto zwrócić na wyszukiwarkę opon, która dostarcza najistotniejszych informacji o danym produkcie oraz pozwala konsumentom łatwiej zrozumieć, jakie ogumienie będzie najbardziej odpowiadało ich stylowi jazdy.
Testy nowej witryny
W 2015 r. Dunlop prowadził jednocześnie w Wielkiej Brytanii i w Niemczech dwa pilotażowe programy testujące proces wdrożenia nowej strony internetowej. Skierowane były one do klientów indywidualnych (Niemcy) oraz partnerów biznesowych (Wielka Brytania). W pierwszym przypadku odnotowano, że używanie wyszukiwarki opon na nowej stronie wzrosło aż o 903 proc., a zastosowanie nowego narzędzia służącego do lokalizowania miejsc dystrybucji pokazało wzrost o 243 proc3 . Natomiast w drugim programie zauważono wzrost o 763 proc. w ilości przekierowań na strony dystrybutorów z odświeżonej witrynie w stosunku do starej wersji strony4.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.dunlop.eu
1) Wszystkie ceny podane na stronie nie obejmują dodatkowych opłat, podatków, a także innych kosztów, w tym montażu. Są to wyłączanie sugerowane ceny detaliczne, które nie są wiążące dla detalistów, posiadających swobodę w ustalaniu swoich cen odsprzedaży.
2) Badanie przeprowadzone przez IPSOS w imieniu Goodyear Dunlop w 2014 r. na próbie siedmiu tysięcy osób pochodzących z siedmiu różnych krajów Europy.
3) Na podstawie danych Goodyear Dunlop zestawiających starą i nową wersję niemieckiej strony Dunlop w okresie: kwiecień 2015 - kwiecień 2016
4) Na podstawie danych Goodyear Dunlop pozyskanych z brytyjskiego serwisu HiQ, porównującego starą i nową wersję strony Dunlop w okresie: kwiecień 2015 - kwiecień 2016
(ik)
Źródło i fot. Goodyear