Niemiecki koncern wprowadza w Berlinie nową usługę udostępniania skuterów pod nazwą Coup. Spółka zależna firmy Bosch zapewnia teraz mieszkańcom Berlina nową opcję mobilności z prostym modelem opłat. Użytkownicy mogą w dowolnym momencie zlokalizować znajdujące się najbliżej nich skutery elektryczne, zarezerwować je i od razu z nich korzystać. Po dotarciu do celu mogą po prostu zostawić skuter w dowolnym miejscu w centrum miasta.
Na początek użytkownicy będą mieli do dyspozycji dwieście połączonych z internetem skuterów elektrycznych marki Gogoro, zlokalizowanych w dzielnicach Berlin Mitte, Prenzlauer Berg, Friedrichshain i Kreuzberg. Jednoślady rozwijają maksymalną prędkość 45 kilometrów na godzinę, co pozwala korzystać z nich przez osoby w wieku powyżej 21 lat z prawem jazdy na samochód lub motocykl. Schowek pod siedzeniem mieści jeden kask i dwa wymienne akumulatory. W przyszłości będzie oferowany także drugi kask. Skutery mają zasięg około 100 kilometrów. Klienci nie będą musieli się martwić o ładowanie - Coup zajmie się tym za nich. Model opłat jest oparty na prostej taryfie ryczałtowej, która wynosi 3 euro za 30 minut lub 20 euro za cały dzień. Usługa jest dostępna za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji, której intuicyjny interfejs pozwala łatwo znaleźć, zarezerwować i opłacić skuter. Również otwieranie schowka z kaskiem i uruchamianie skutera odbywają się za pomocą smartfona, który łączy się ze skuterem poprzez Bluetooth.
- Dzięki Coup firma Bosch wchodzi po raz pierwszy na rynek ukierunkowany całkowicie na użytkownika końcowego oraz operatora działającego w sektorze mobilności i tworzy nową, niezależną markę - powiedział dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za ten projekt.
Coup ściśle współpracuje z Gogoro, azjatyckim start-upem, który powstał w 2011 r. i szybko stał się światowym liderem w produkcji zasilanych elektrycznie skuterów połączonych z internetem. Dzięki nowej usłudze są one obecnie dostępne na europejskich drogach.
Konfigurowanie i użytkowanie platformy udostępniania odbywa się w ścisłej współpracy z BCG Digital Ventures, spółką zależną grupy Boston Consulting Group. W przypadku Coup prace opierały się na zasadzie MVP (Minimum Viable Product) - pojęcie oznaczające produkt o minimalnej koniecznej funkcjonalności. Obecnie projekt udostępniony jest w wersji podstawowej, jednak usługa będzie dalej rozwijana w oparciu o metodę „test and learn” (zbiór praktyk stosowanych w celu przetestowania projektu w małej liczbie miejsc lub na niewielu klientach, aby przewidzieć jego skutki).
(ik)
Źródło i fot. Bosch