Firma Alliance Tire Group produkuje nie tylko opony do maszyn rolniczych. Koncern oferuje także ogumienie przeznaczone m.in. do wózków widłowych. Z myślą o nich powstała gama Galaxy Yardmaster SDS.
Wspomniane wyżej opony zostały opracowane i zaprojektowane do długotrwałej pracy prowadzonej w warunkach magazynowych. Seria Yardmaster SDS przeznaczona jest do maszyn pracujących podczas załadunków i rozładunków na terenach zakładów oraz w portach i stoczniach.
Jak przekonuje producent, opony te można stosować na posadzkach betonowych gładkich oraz uszkodzonych, o niejednolitej powierzchni, jak również na powierzchniach smołowanych. Firma podkreśla znaczenie wzmocnionych boków ogumienia, które dzięki takiej budowie może być wykorzystywane w ciasnych pomieszczeniach, wąskich korytarzach, bez obaw o uszkodzenie boków.
Skrót SDS w nazwie nowej gamy pochodzi od słów Severe Duty Solid. Rozwiązanie to umożliwia całkowite wyeliminowanie przestojów spowodowanych przebiciem opony. Profil ogumienia zapewnia wysoką nośność przy obciążeniu bocznym oraz stabilność i przyczepność opony, a gładki, płaski bieżnik zapewnia równomierne zużycie na twardych powierzchniach. Specjalny wzór bieżnika z blokowymi wzmocnieniami zapewnia większą trwałość i przyczepność, a pręt zamocowany w centralnej części opony stabilizuje bloki bieżnika w ekstremalnych warunkach roboczych. Formuła mieszanki zapewnia większą odporność na przecięcie i wykruszanie się, a także minimalne nagromadzenie ciepła, co przekłada się na dłuższą żywotność.
Do produkcji opon z gamy SDS wykorzystano trzy rodzaje wysokiej jakości mieszanki: w przypadku bieżnika - zwiększającą żywotność opony, w środkowej części - do amortyzacji i komfortowego poruszania się oraz mieszankę bazy, która zapewnia stabilność. Zgrubienia mocujące z drutu stalowego przechodzące przez całą oponę zapewniają niezbędną wytrzymałość przy wysokim momencie obrotowym, jednocześnie zapobiegając zsunięciu się opony z obręczy.
Modele z serii Galaxy Yardmaster SDS przeznaczone są do wózków widłowych o małym i średnim tonażu. Opony są wprowadzane na rynek od kwietnia i proces ten będzie kontynuowany do września 2016 r. Ogumienie będzie dostępne w różnych rozmiarach do wózków widłowych od 1 do 5,5 tony.
(ik)
Źródło i fot. ATG