15 lipca br. w Los Angeles Pirelli zainaugurowało P Zero World - pierwszy na świecie sklep z oponami skupiający się na produktach luksusowych. W światowej stolicy kina, a także mieście mody oraz nowinek technologicznych odbyła się gala z udziałem osób ze świata biznesu i rozrywki.
P Zero World, położony na bulwarze w Santa Monica w pobliżu Beverly Hills, wyznacza nowy etap strategii Pirelli Prestige skoncentrowanej na perspektywicznym rynku samochodów sportowych, luksusowych i klasy premium, który rozwija się szybciej niż reszta rynku na całym świecie (szczególnie w USA z przewidywanym na rok 2016 wzrostem o 11 procent w segmencie luksusowym). Strategia ta zapewniła firmie dominację w segmencie oryginalnego wyposażenia do wysokiej i bardzo wysokiej klasy samochodów, z udziałem w rynku około 50 proc. Przyczyniła się do tego filozofia „idealnego dopasowania”, czyli opony „szyte na miarę” do konkretnego modelu opracowane przez zespół włoskich techników we współpracy z producentami aut.
Na P Zero World składa się serwis, specjalistyczne doradztwo i wsparcie klienta oraz komfortowe otoczenie inspirowane światem sportów motorowych. Obiekt zajmuje osiem tysięcy metrów kw. powierzchni. W środku znajduje się ekspozycja gamy produktów high performance i ultra high performance marki Pirelli, wystawa sztuki projektowej, trzy stanowiska serwisowe do zmiany opon, bar espresso, a także luksusowa poczekalnia. Goście mogą też bliżej poznać włoską markę za sprawą magazynu ukazującego historię Pirelli w sportach motorowych, współpracy w ramach oryginalnego wyposażenia, słynnego kalendarza The Cal i reklam w stylu vintage - ukazujących modę LA.
Koncepcja nowego sklepu będzie wzorem dla następnych prestiżowych centrów oponiarskich Pirelli w pozostałych częściach świata, wraz z przyszłymi lokalizacjami wybranymi przy zastosowaniu najbardziej wyszukanych narzędzi geomarketingowych, jak w przypadku Los Angeles.
- P Zero World zmieni zasady gry w detalicznym przemyśle opon, podobnie jak jego imienniczka, kultowa opona P Zero, która jest także ekskluzywnym produktem dla samochodów Formuły 1 - królowej sportów motorowych - powiedział Paul Hembery, dyrektor światowego motorsportu oraz dyrektor ds. prestiżowych projektów. - Lokalizacja ma zapewnić unikalne doświadczenie zakupowe adresowane bezpośrednio do entuzjastów wysokiej klasy samochodów.
Nowy sklep oznacza kolejny krok dla włoskiej luksusowej marki, z Los Angeles wybranym jako inauguracyjną lokalizację dla uruchomienia koncepcji P Zero World, która jest częścią nowej globalnej strategii marki Pirelli „perfect fit”, opartej na doskonałym dopasowaniu produktów i usług motoryzacyjnych w segmencie premium.
(ik)
Źródło i fot. PR Kwadrat