2016-07-19

Bosch do pojazdów użytkowych

 

Bosch umacnia segment samochodów użytkowych i pojazdów off-road tworząc odrębną jednostkę organizacyjną. Koncern powołał dział Commercial Vehicle & Off-Road (CVO) obejmujący samochody ciężarowe, maszyny budowlane o mocy 4000 KM, wózki widłowe, a nawet żniwiarki.

Według przedstawicieli firmy nowy segment działalności ma dobre perspektywy wzrostu. Jednak do tej pory Bosch nie mógł w pełni wykorzystać istniejącego potencjału rynkowego ze względu na swoją strukturę organizacyjną. Działy branżowe, mające swoje cele i zadania, w większości nie były w stanie przygotować dla klientów CVO oferty w pełni dostosowanej do ich potrzeb. Dlatego na początku tego roku utworzono nową jednostkę organizacyjną dedykowaną segmentowi Commercial Vehicle & Off-Road.

Uwaga pracowników tej jednostki jest skoncentrowana nie tylko na dużych klientach, lecz na tym by objąć zasięgiem prowadzonej działalności wszystkich klientów danego obszaru, z uwzględnieniem małych firm.

- Jako nowa jednostka sektora Mobility Solutions, tylko częściowo jesteśmy związani z dotychczasowymi strukturami - powiedział Johannes-Jörg Rüger, prezes działu. - Stanowimy raczej organizację handlową ze zintegrowanym obszarem rozwoju systemów, która ściśle współpracuje ze wszystkimi działami branżowymi.

Jeden partner kontaktowy dla każdego klienta

Nie wystarczy już dostarczać producentom maszyn rolniczych samych wtryskiwaczy do diesla, ponieważ potrzebują oni także kolorowych wyświetlaczy lub czujników na potrzeby układów wspomagających. W przyszłości każdy klient będzie mógł zwrócić się do jednego partnera kontaktowego, który przedstawi kompletną paletę produktów Bosch. W segmencie samochodów osobowych nie jest to żadna nowość. Tacy producenci jak Daimler czy VW mają własnych pełnomocników ds. sprzedaży.

CVO nie jest jednak typową organizacją handlową, ponieważ w jej ramach prowadzone są także prace nad rozwojem systemów. Może to być nowy lub znany już produkt z segmentu samochodów osobowych, np. kamera stereowizyjna, którą CVO adaptuje we współpracy z innymi działami branżowymi na potrzeby rynku samochodów użytkowych. Szczególnie obszary rozwoju związane z tematami integracji samochodów z internetem i zautomatyzowanej jazdy dają szansę na synergię z segmentem samochodów osobowych, a w konsekwencji spory wzrost obrotów.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń