2016-07-18

Układ hamulcowy Continentala

 

Alfa Romeo Giulia to jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów w tym roku. Zachęca nie tylko wyglądem, ale także innowacyjnymi i zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami. Zastosowany w aucie zintegrowany układ hamulcowy MK C1 firmy Continental zapewnia kierowcy bezpieczeństwo oraz najwyższy komfort prowadzenia. Rozwiązanie koncernu z Hanoweru, wraz z zastosowaniem w Alfa Romeo Giulia, po raz pierwszy weszło do produkcji seryjnej.

Opracowany przez Continental układ hamulcowy MK C1 (Integrated Breaking System, IBS) jest zintegrowany z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa - wspomaganiem awaryjnego hamowania, układem aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Cotrol, ACC) oraz systemami ochrony pieszych. Dostarczając im informacji pozwala razem efektywnie współpracować i skutecznie działać w momencie zagrożenia. Istotne jest także to, że w porównaniu z tradycyjnymi układami hamulcowymi, MK C1 jest dużo bardziej kompaktowy i lżejszy.

Dzięki integracji systemów, optymalizacji obciążeń oraz zredukowaniu drgań pedału hamulca, elektrohydrauliczny MK C1 może wytworzyć ciśnienie hamowania znacznie szybciej niż konwencjonalne układy hydrauliczne. Ciśnienie zwiększa się za pomocą pompy napędzanej elektrycznie, która  pracuje tylko w momencie skrętu kół, oszczędzając w ten sposób paliwo podczas jazdy na wprost. Dzięki temu MK C1 spełnia wymogi nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w zakresie zwiększonej dynamiki zmian ciśnienia, co ma na celu zapobieganie wypadkom i ochronę pieszych. Dodatkowo, układ ten może spełniać wymogi stawiane rekuperacyjnym układom hamulcowym bez konieczności stosowania jakichkolwiek dodatkowych rozwiązań, jednocześnie zapewniając wysoki poziom komfortu.

Zintegrowany układ hamulcowy MK C1 to istotny wkład firmy w zapewnienie bezpiecznej i dynamicznej jazdy, jak również w zwiększenie efektywności energetycznej. Rozwiązanie to zostało docenione przez specjalistów z branży. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) wyróżniło je w marcu br. tytułem Innovation Award.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń