2016-07-14

Innowacyjny bój o światła

 

Firmy ProfiAuto i Philips zainicjowały wspólny projekt. Jego celem było opracowanie rozwiązania, które będzie w stanie przewidzieć kłopoty z oświetleniem samochodowym, powiadomi o nich kierowcę i zaproponuje odpowiednią usługę. W efekcie powstał prototyp produktu, który wykorzystuje chmurę obliczeniową oraz technologię IoT (ang. Internet of Things - internet rzeczy), a po dopracowaniu może zrewolucjonizować rynek oświetlenia samochodowego.

Maraton tworzenia innowacyjnego rozwiązania, pod nazwą Light Side, odbył się 11 lipca w Krakowskim Parku Technologicznym. Problemem, jaki postawiono przed jego uczestnikami była - pojawiająca się w przypadku większości modeli samochodów - niemożność automatycznej weryfikacji stanu żarówek, utrudniająca reakcję w czasie rzeczywistym.

- Współczesne samochody wyposażone są w coraz większą liczbę udogodnień dla kierowców - powiedział Ilirjan Osmanaj z ProfiAuto. - Użytkownicy coraz bardziej świadomie z nich korzystają. Tymczasem wymianą żarówek najczęściej wciąż rządzi przypadek. Wyruszamy w dłuższą trasę i dopiero podczas postoju orientujemy się, że doszło do przepalenia żarówki. Jeśli nie byliśmy wystarczająco zapobiegliwi, kupujemy na stacji przypadkowy produkt, nie mając wiedzy o jego żywotności. W dobie connected cars postanowiliśmy poszukać nowoczesnego rozwiązania tego problemu.

 

Na udział w projekcie Light Side zdecydowali się młodzi naukowcy i pasjonaci technologii. Miał on formułę hackathonu, czyli intensywnego, trwającego kilkadziesiąt godzin spotkania projektowego, w ramach którego powstaje prototyp. Rozwiązanie jest następnie skrupulatnie dopracowywane, a po przejściu szeregu testów ma szanse wejść do produkcji.

Prototyp, który powstał w projekcie Light Side, jest w stanie monitorować stan oświetlenia i wysyłać związane z nim dane do serwera w chmurze. Pozwala to na analizę danych z urządzenia, a w razie pojawienia się problemu - powiadomienie kierowcy. Kolejny krok to dostarczenie kompletu żarówek, dopasowanego do potrzeb i oczekiwań kierowcy bądź wskazanie miejsca, w którym można taki komplet odebrać.

Prototyp, który powstał w Krakowie, będzie rozwijany pod okiem specjalistów ProfiAuto i Philips.

(ik)

Źródło i fot. Imago PR

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń