Niemiecki producent reflektorów samochodowych jest partnerem kampanii społecznej Bezpieczny Warsztat. W ramach niej Hella wraz z Adamem Klimkiem doradza i edukuje kierowców w ich prawach dotyczących serwisowania samochodów.
Akcja Bezpieczny Warsztat to kampania organizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych mająca na celu pomoc i doradztwo w serwisowaniu samochodów, tak by robić to mądrze i ograniczać konieczne wydatki. Dodatkowym celem akcji jest również poinformowanie o możliwości naprawiania i serwisowania auta poza autoryzowanymi serwisami bez utraty gwarancji. Wszystko dzięki rozporządzeniu Komisji Europejskiej z 2011 r. - GVO (Gruppen Freistellungs Ver Ordnung) / MV BER (Motor Vehicle Block Exemption Regulation).
- Na naszym rynku zauważalne jest lobby koncernów samochodowych dotyczące konieczności używania produktów danego producenta, powodujące straty w portfelach kierowców - powiedziała Monika Maciejewska dyrektor Działu Zarządzania Produktem i Marketingu Hella Polska. - Hella jako producent i dostawca części z przyjemnością wzięła udział w akcji, która wpisuje się w naszą misję. Od wielu lat wspomagany pracowników niezależnych warsztatów oraz serwisów organizując dla nich szkolenia, oraz jesteśmy organizatorami akcji dla kierowców dotyczących bezpieczeństwa na drogach.
Rozporządzenie umożliwia kierowcom, nawet w okresie obowiązywania gwarancji, stosowanie części zamiennych innych producentów oraz serwisować pojazdy w niezależnych warsztatach, bez utraty jej ważności.
Dla zachowania gwarancji ważne jest:
Gwarancja udzielana przez producentów samochodów:
(ik)
Źródło i fot. Hella