Opony ciężarowe
AUFINE
ADL2
Koncern Aufine za pośrednictwem krakowskiej hurtowni Auto-Gum wprowadza na polski rynek nową gamę opon ciężarowych Energy - na oś napędową ADL2, ADR3 oraz na oś naczepową ATR2. Opony dostępne są w rozmiarach 295/80/22.5 315/70/22.5 315/80/22.5 385/65/22.5 i 385/55/22.5. ADL2 cechuje się bogatą mieszanką gumy gwarantującą dłuższy okres eksploatacji, bardzo dobrą trakcją na mokrej nawierzchni oraz mniejszym zużyciem paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu. Opona idealnie sprawdza się w transporcie dalekobieżnym. Posiada oznaczenie M+S i 3pmsf.
ADR3
To opona, której czoło bieżnika jest o 20 proc. szersze niż w poprzednim modelu. Do jej produkcji została zastosowana specjalna mieszanka krzemionki, co spowodowało, że podczas jazdy opona lepiej odprowadza ciepło. Konstrukcja opasania jest bardziej odporna na przecięcia i gwarantuje wysokie przebiegi. Wzór ten idealnie sprawdza się w transporcie lokalnym. Opona posiada oznaczenie M+S i trzy szczytygórskie.
ATR2
Opona naczepowa z czterożebrowym wzorem bieżnika Energy. Innowacyjna mieszanka bieżnika zapewnia doskonałą odporność na zużycie. Zmieniona rzeźba bieżnika zapewnia mniejszy hałas. Zamknięta konstrukcja barku opony zapewnia lepszą przyczepność do podłoża. Specjalna konstrukcja rowków w kształcie fali poprawia wydajność odprowadzania wody oraz zapobiega wbijaniu się kamieni podczas jazdy. Opona posiada oznaczenie M+S. Na polskim rynku hurtownia Auto-Gum posiada największą paletę rozmiarów opon Aufine. W ciągłej sprzedaży jest kilka tysięcy opon w rozmiarach 17.5” 19.5” oraz 22.5”. www.autogum.com http://zam.autogum.com.pl/szi/
BARUM
BF 200 R, BD 200 R
Gama opon Barum 200R została poszerzona o modele BF 200 R na oś prowadzącą i BD 200 R na oś napędową w rozmiarze 315/70 R22.5. Obydwa modele gwarantują długie przebiegi i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki zastosowaniu udoskonalonej mieszanki gumowej i nowej rzeźby bieżnika opony zapewniają długą eksploatację na długich trasach oraz w transporcie regionalnym. Zarówno w oponie BF 200 R przeznaczonej na oś prowadzącą, jak i w modelu BD 200 R na oś napędową, zastosowano nową geometrię bieżnika. Pozwoliło to na ograniczenie zużycia paliwa oraz zachowanie pełnych właściwości jezdnych, nawet podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych. Nowa mieszanka bieżnika pozwala na bezpieczne prowadzenie na mokrej nawierzchni przy zachowaniu optymalnej trakcji. Ponadto model BF 200 R posiada oznaczenie M+S, natomiast opona BD 200 R oprócz oznaczenia M+S posiada symbol 3PMSF. Oznacza to, że może uzyskać lepsze osiągi na błocie czy śniegu. Warto dodać, że cała gama Barum 200 R, dzięki wzmocnieniu stalowego opasania, odznacza się wyjątkową wytrzymałością. Natomiast karkas nadający się do bieżnikowania pozwala na wydłużenie okresu eksploatacji opon, co wpływa na efektywność kosztową floty pojazdów.
CONTINENTAL
Conti Hybrid HT3 385/55 R22.5.
Continental uzupełnił gamę opon przeznaczonych do regionalnego transportu dystrybucyjnego o nową Conti Hybrid HT3 385/55 R22.5. Opona ta przeznaczona do naczep jest uzupełnieniem serii ogumienia Conti Hybrid. Została zaprojektowana specjalnie pod kątem użytkowania zarówno na drogach regionalnych, jak i na trasach szybkiego ruchu. Oprócz wydłużonych przebiegów i bardzo niskiego zużycia paliwa, charakterystycznych dla opon z tej serii, model Conti Hybrid HT3 385/55 R22.5 oferuje również optymalne właściwości jezdne po mokrej nawierzchni. Dzięki przewidywalnemu zachowaniu podczas hamowania na mokrej drodze oraz uzyskaniu oszczędności na paliwie, opona została zakwalifikowana do unijnej kategorii „B” zużycia paliwa. Udoskonalona mieszanka bieżnika opony zapewnia wyższe o 20 proc. przebiegi. Co więcej, dzięki optymalnej kombinacji mieszanki gumowej bieżnika i ściany bocznej oraz udoskonalonej geometrii rowków, uzyskano sześcioprocentową redukcję zużycia paliwa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji. Podobnie jak pozostałe opony w serii, opona Conti Hybrid HT3 385/55 R22.5 nadaje się do ponownego bieżnikowania. Wprowadzone po raz pierwszy w tym modelu specjalne wskaźniki umieszczone w profilu bieżnika dodatkowo ułatwiają właściwe przeprowadzenie procesu bieżnikowania, zapewniając osiąganie wysokich przebiegów i minimalnych oporów toczenia.
DAYTON
D500S
Opona D500S na oś kierującą ułatwia manewrowanie, jest cicha i odporna na nieregularne zużycie. Zostały w nią wbudowane ewakuatory kamieni, które ograniczają możliwość uszkodzeń, a dzięki opcji ponownego bieżnikowania karkas opony może być użytkowany dłużej.
D600D
Oponę napędową D600D zaprojektowano tak, aby zapewnić dobre właściwości jezdne w deszczu, przyczepność oraz bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy. Oznaczenia M+S oraz 3pmsf stanowią gwarancję, że opony sprawdzą się przez cały rok, nawet w zimowych warunkach.
D400T
Opona do przyczep D400T marki Dayton ma zdecydowaną przewagę nad konkurencją w tym segmencie - zapewniają dużą wytrzymałość, odporność na nieregularne zużycie. Ponadto można je z powodzeniem poddawać ponownemu bieżnikowaniu. Opony Dayton są produkowane w Europie i podlegają gwarancji jakości grupy Bridgestone. Produkty tej marki przeznaczone do użytkowania na osi kierującej, napędowej i do naczep można poddać ponownemu bieżnikowaniu. Opony Dayton D500S i D600D dostępne są w rozmiarach: 315/80 R22.5, 295/80 R22.5 i 315/70 R22.5, a opony do przyczep D400T w rozmiarze 385/65 R22.5.
DUNLOP
SP346
Dunlop wprowadza całkowicie nową linię opon ciężarowych: na oś kierowaną - SP346, oś napędową - SP446 oraz naczepy - SP246. Nowe ogumienie oferuje nie tylko przebiegi dłuższe nawet o 10 proc. oraz poprawioną efektywność paliwową w stosunku do poprzedników, lecz także wysoką sprawność w zimowych warunkach. Nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedniczka SP344, a także doskonałą trakcję i kontrolę w każdych warunkach. Innowacyjna konstrukcja bieżnika oferuje osiągi, za sprawą których ogumienie spełnia surowe regulacje dla unijnej homologacji opon zimowych dla pojazdów ciężarowych, jak również wymagania oznaczenia M+S. Lamele, pogłębione w stosunku do modelu SP344, są tutaj kluczowym elementem, ponieważ zwiększają elastyczność bloków bieżnika i umożliwiają wydajniejsze zbijanie śniegu. Konstrukcja lameli i ich gęstość zostały dobrane w taki sposób, aby zapewniać jednocześnie wolne zużycie opony, sprawność zimą i wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni. Charakterystyka zużycia utrzymuje właściwości bieżnika przez cały okres eksploatacji, aż do chwili, gdy opona będzie gotowa do nacinania. Aby pomóc w utrzymaniu wydajności operacyjnej pojazdów, od których wymaga się zwiększonej nośności, nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną jest w niektórych rozmiarach dostępna w wersji High Load. Ogumienie na oś kierowaną pomaga kompensować zwiększone obciążenia osi przedniej, na przykład dodatkowym osprzętem wymaganym przez normę Euro VI.
SP446
Podobnie jak nowa opona na oś kierowaną, wersja Dunlop SP446 na oś napędową oferuje dłuższe przebiegi przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem SP444. Ogumienie charakteryzuje się również doskonałą trakcją w każdych warunkach. Jednym z najważniejszych elementów dających przewagę pod względem osiągów jest podstawa lameli, która kształtem przypomina kroplę deszczu. Specjalna konstrukcja pomaga spełnić wymogi oznaczeń M+S i 3PMSF, jednocześnie zmniejszając obciążenie spodniej części lameli. Kolejną zaletą lameli jest trwałość w warunkach przewozów regionalnych. Rozmiar bloków bieżnika i szerokość rowków równomiernie rozkłada sztywność bieżnika, co wydłuża przebiegi i zwiększa przyczepność w mokrych warunkach drogowych. Dodatkową właściwością jest nowa technologia dwuwarstwowa. Zewnętrzna warstwa bieżnika jest wysoce odporna na ścieranie, natomiast wewnętrzna zmniejsza opór toczenia dzięki niskiej histerezie. Rozwiązania te wydłużają przebiegi oraz poprawiają efektywność paliwową, utrzymując niskie opory toczenia przez cały okres eksploatacji opony. Wzór bieżnika w kształcie litery V zmniejsza poziom hałasu i dodatkowo wydłuża przebiegi. Dzięki temu bloki wchodzą w strefę styku stopniowo, co ogranicza hałas. Taka konstrukcja przyczynia się również do wydłużenia żywotności opony dzięki poszerzeniu bieżnika i wyższej wartości wskaźnika netto-brutto. Dzięki tym właściwościom opona ma większą objętość gumy przy niezmienionym rozkładzie sztywności w blokach bieżnika. Łączniki poprzeczne zwiększają sztywność bieżnika i ograniczają uślizg bloków w momencie przechodzenia przez strefę styku. Podobnie jak produkty na oś kierowaną SP346, nowa SP446 zapewnia wysoki poziom przyczepności przez cały okres eksploatacji, aż do chwili bieżnikowania.
SP246
Nowe ogumienie do naczep Dunlop SP246 z oznaczeniem M+S, które uzupełnia ofertę nowych opon SP346 i SP446 będzie dostępne w drugiej połowie roku w rozmiarach 385/55 R22.5 160 (158) i wersji 385/65 R22.5 164 (158) HL (High Load) umożliwiającej obciążenie osi przedniej do 10 ton, co pozwoli zwiększyć ładowność użytkową, a tym samym zwiększy wydajność operatorów flot.
FIRESTONE
FS422
Opierając się na wypracowanej pozycji, nowy asortyment opon Firestone, wykonany z wykorzystaniem najnowszych technologii - w tym zaawansowanej konstrukcji rowków bieżnika i karkasu - oferuje przewoźnikom wszechstronną wydajność i długą żywotność opon przy niskich kosztach serwisu. Nowe opony wyposażone są w wytrzymałe karkasy, które zapewniają dłuższą żywotność i większy potencjał bieżnikowania. Pozwala to zmniejszać koszty związane z oponami w przeliczeniu na kilometr przez cały okres użytkowania. Nowe produkty Firestone wykorzystują także technologię Slim Bead, która redukuje objętość wypełniaczy, a przez to wagę własną opony, ograniczając tym samym zużycie paliwa. Opona FS422 (na oś kierowaną) charakteryzuje się długą żywotnością i doskonałą przyczepnością. Zapewnia także doskonałe prowadzenie zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni oraz wysoką odporność na nieregularne zużycie. Dzięki innowacyjnej konstrukcji wykorzystującej technologię Groove Fence, wzór bieżnika skutecznie tłumi hałas i zapewnia komfort jazdy. Opony z serii FS422 są dostępne w rozmiarach: 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 315/70 R22.5;
FD622
Ten model opony na oś napędową posiada jednokierunkowy wzór bieżnika, który szybciej rozprasza wodę i usuwa ją spod opony, usprawniając hamowanie i przyczepność podczas deszczowej pogody. Opona posiada oznaczenie M+S i nadaje się do użytkowania w trudnych warunkach na błocie lub świeżym śniegu oraz symbol 3PMSF, który zgodnie z rozporządzeniem UE R117.02 oznacza przystosowanie do warunków zimowych. Opony FD622 są dostępne w rozmiarach: 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 315/70 R22.5.
FT522
To opona na oś naczepową. Została zaprojektowana z myślą o długim okresie użytkowania i zapewnianiu doskonałych parametrów na mokrej nawierzchni, a także odporności na nieregularne zużycie. Na razie jest dostępna w rozmiarze 385/65 R22.5.
GOODYEAR
Kmax S
Nowe wersje długodystansowych opon ciężarowych Kmax S na oś kierowaną w rozmiarze 375/45 R22.5 oraz Kmax D na oś napędową w rozmiarze 315/45 R22.5 odgrywają kluczową rolę w optymalizacji wydajności flot, ponieważ pozwalają na zwiększenie pojemności naczep do ponad 100 m sześc. Innowacyjny produkt Goodyeara jest efektem współpracy z wiodącym producentem pojazdów ciężarowych DAF nad specjalnym obniżonym ciągnikiem Low Deck i początkowo będzie dostępny wyłącznie jako ogumienie fabryczne ciągników DAF CF i XF Low Deck. Dwie nowe niskoprofilowe opony ciężarowe Goodyear są ważnym krokiem w rozwoju sektora transportu drogowego, w którym nieustannie poszukuje się możliwości zwiększenia tonażu na kilometr przy zachowaniu zgodności z ograniczeniami wysokości pojazdów. Do tej pory wielu operatorów flot, aby zwiększyć pojemność przewozową do ponad 100 m sześc., wykorzystuje meganaczepy o wysokości wewnętrznej 3 m. Nowe opony rozwiązują problemy, które często utrudniają lub uniemożliwiają taką optymalizację. Ponadto warto zauważyć, że rozmiar 375/45 R22.5 jest nowością w branży i został dodany przez Europejską Organizację Techniczną ds. Opon i Obręczy (ETRTO) do listy standardowych rozmiarów.
Kmax D
Nowe ogumienie na oś napędową Kmax D zmniejsza wysokość platformy załadunku, obniżając piąte koło o 5-6 cm, do wysokości 91 cm, natomiast Kmax S obniża przednią oś o około 2 do 3 cm. Umożliwia to utrzymanie wystarczającego odstępu między ciągnikiem a naczepą podczas manewrowania. W praktyce oznacza to, że przy maksymalnej wysokości pojazdu wynoszącej 4 m możliwe jest podłączanie naczepy o wewnętrznej wysokości 3 m, co pozwala uzyskać ponad 100 m sześc. pojemności załadunku. Opony umożliwiają także obciążenie osi ciężarem odpowiednio 8 i 11,6 t i stanowią alternatywę dla opon 355/50 R22.5 na oś kierowaną i 295/55 R22.5 na oś napędową. W oponie na oś kierowaną dostosowano między innymi szerokość żeber barkowych opony, jak również geometrię i kolejność ułożenia lameli. Zastosowano konstrukcję składającą się z sześciu żeber i dopasowano układ IntelliMax Ribs (żeber obwodowych łączonych poprzecznie). Z kolei w produkcie Kmax D na oś napędową zoptymalizowano V-kształtną rzeźbę bieżnika. Ponadto w obu oponach zastosowano technologię Interlaced Strip - innowacyjne, opatentowane przez Goodyeara wzmocnienie opasania w części szczytowej opony. Dzięki niemu ogumienie może przenosić większy ciężar, a przy tym osiąga lepszą charakterystykę zużycia, co wydłuża potencjalne przebiegi.
PIRELLI
FR: 01
W celu zapewnienia maksymalnej wszechstronności, bezpieczeństwa oraz obniżenia oporów toczenia, inżynierowie Pirelli opracowali unikalne wzory bieżnika zarówno dla opon na oś sterującą, jak i napędową, charakteryzujące się specyficzną konstrukcją bloku, która gwarantuje trakcję i przyczepność również na śniegu, przy jednoczesnej poprawie i tak imponującej przyczepności na mokrej nawierzchni. Kierunkowe opony FR: 01 Triathlon mają cztery zygzakowate kanały z dużymi podłużnymi blokami, które redukują drogę hamowania oraz zwiększają odprowadzanie wody, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu trzymania się drogi i precyzji prowadzenia. Ponadto barki opony zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie zwiększyć powierzchnię styku, zapewnić równomierne zużycie i przedłużyć żywotność opony. Projekt został opatentowany przez Pirelli. Głębokie bloki bieżnika są zaprojektowane tak, aby poprawić trakcję w każdych warunkach, w tym podczas jazdy zimą, natomiast dna rowków zostały specjalnie ukształtowane tak, aby zapobiec zatrzymywaniu kamieni w bieżniku.
R:01 Triathlon
Opony te na oś kierującą jak i napędową charakteryzują się zupełnie nową konstrukcją. Cechuje je zoptymalizowana geometria bloków bieżnika z poprzecznymi rowkami, aby zapewnić dłuższą żywotność opony, zmniejszyć opory toczenia, lepszą trakcję, równomierne zużycie i bardziej efektywne usuwanie kamieni. Lamele 3D zapewniają stałą przyczepność i trakcję nawet w śnieżnych warunkach, przy jednoczesnej poprawie przyczepności zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Lamele 3D działają na zasadzie otwierania się i łapania śniegu, co zapewnienia wysoki poziom adhezji (przylegania) typu śnieg-śnieg, dzięki czemu samochód ciężarowy jest bardziej sterowny nawet w najbardziej skrajnych warunkach. Jednak podczas normalnego użytkowania, konstrukcja właściwie ogranicza ruch bloku i usztywnia bieżnik, zapewniając większą trwałość opony i bardziej równomierne zużycie. Konstrukcja ta zapewnia również komfort akustyczny, a także przyczynia się do zmniejszenia oporów toczenia. Ponadto Pirelli Industrial pracowało nad powierzchnią styku opony z nawierzchnią, aby zmaksymalizować powierzchnię kontaktu z drogą, co pomaga przedłużyć jej żywotność i zwiększyć trwałość.
SAVA
Avant 4Plus
Jest to opona na oś kierowaną dostępna w siedmiu rozmiarach. Profil bieżnika zapewnia optymalną powierzchnię styku z nawierzchnią, a tym samym równomierne zużycie i długie przebiegi. Ta cecha, w połączeniu z geometrią lameli, pomaga odkształcać bieżnik, co poprawia zachowanie opony zimą na mokrych i oblodzonych drogach. Między innymi dzięki tym właściwościom nowe opony kwalifikują się do oznaczenia symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) przyznawanego oponom zimowym, a jednocześnie spełnia wymogi oznaczenia M+S. Ponadto produkty oferowane w rozmiarze o największej szerokości - 385/55 R22.5 i 385/65 R22.5 - posiadają teraz sześć żeber, co daje większą elastyczność niż poprzednia konstrukcja, która wyposażona była w pięć żeber. To dodatkowo poprawia sprawność zimą, a także polepsza charakterystykę zużycia. Nowe opony na oś kierowaną Sava Avant 4Plus są trwalsze i oferują przebiegi dłuższe nawet o 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem. Sava Avant 4Plus na oś kierowaną: 315/80 R22.5, 295/80 R22.5, 315/70 R22.5, 385/55 R22.5 (nowy rozmiar), 315/60 R22.5, 295/60 R22.5 i 385/65 R22.5.
Orjak 4Plus
Nowa linia opon Orjak 4Plus na oś napędową obejmuje pięć rozmiarów i wyróżnia się głębszym bieżnikiem, co przekłada się na dłuższe przebiegi. Zmodyfikowana część barkowa poprawia trakcję i zwiększa stabilność, co dodatkowo pozytywnie przekłada się na zachowanie opony zimą. Oznaczenia M+S i 3PMSF potwierdzają, że opony Orjak 4Plus również spełniają wymogi typowych europejskich warunków zimowych. Podobnie jak Avant4 Plus, opona Orjak 4Plus oferuje przebiegi dłuższe nawet o 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem. Nowe opony ciężarowe Sava będą stopniowo wprowadzane do oferty do września 2016 w następujących rozmiarach. Sava Orjak 4Plus na oś napędową: 315/80 R22.5, 295/80 R22.5, 315/60 R22.5, 315/70 R22.5 i 295/60 R22.5.
Nowe opony na oś kierowaną Sava Avant 4Plus i Orjak 4Plus na oś napędową są kompatybilne z ogumieniem Sava Cargo 4 w rozmiarze 385/65 R22.5 i 385/55 R22.5. Ta opona na osie wleczone naczepy zapewnia wszechstronność, dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, trwałość oraz wysoką podatność na bieżnikowanie.
SEMPERIT
Runner F2, Runner D2, Runner T2
Firma wprowadziła do gamy opon Runner dwie nowości w rozmiarze 315/70 R22.5. Oferta została wzbogacona o oponę na oś prowadzącą Runner F2 oraz na oś napędową Runner D2 - obie przeznaczone są do użytku w łączonym transporcie regionalnym i dalekobieżnym. Nowości Semperit doskonale uzupełniają ofertę wysokiej klasy opon Runner wykorzystywanych w łączonym transporcie regionalnym i dalekobieżnym. Nowe produkty zapewniają dłuższy okres eksploatacji i znaczną oszczędność paliwa, a także gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, nawet na mokrej nawierzchni. Ogumienie Runner zostało zaprojektowane do użytku w samochodach ciężarowych i autobusach. Nowe opony wyróżniają się kompaktowym wzorem bieżników ze zoptymalizowanymi rowkami. Ponadto specjalnie opracowane mieszanki gumowe zapewniają uzyskanie wyjątkowo wysokich przebiegów. Opony dzięki odpowiedniej geometrii lameli, gwarantują bezpieczną jazdę nawet po mokrej nawierzchni. Nowość Run-ner D2 315/70 R22.5 wyróżnia zarówno homologacja M+S, jak i symbol 3PMSF. Natomiast Semperit Runner F2 315/70 R22.5, oprócz oznaczenia M+S, charakteryzuje się także wysokim indeksem nośności spełniającym wymogi normy Euro 6. Wzmocniona w obu oponach stopka pozwala skutecznie znosić zróżnicowane obciążenia.
Seria opon Semperit została uzupełniona także o oponę naczepową Runner T2 385/65 R 22.5, która została zaprezentowana na kwietniowych targach pojazdów użytkowych Commercial Vehicle Show 2016 w Birmingham, a wprowadzona będzie na rynek latem tego roku. Dzięki wykorzystaniu ulepszonej mieszanki gumowej oraz nowej rzeźbie bieżnika, opona pozwala na długie przebiegi i gwarantuje większą odporność na przecięcia. Karkasy Semperit serii Runner w pełni nadają się do bieżnikowania zarówno w technologii „na zimno”, jak i „na gorąco”. Wzornictwo i wysoka jakość konstrukcji opon Semperit zostały nagrodzone w konkursie Red Dot Design Award 2016. Opona Runner D2 w rozmiarze 315/80 R 22.5 zwyciężyła w kategorii „projekt”.
Opony ciężarowe - bieżnikowane
BANDAG
R-Drive 001
To bieżnik na osie napędowe do przewozów regionalnych, autostradowych i lekkiego transportu terenowego. Oponę charakteryzuje wysoka wydajność (do 25 proc. więcej niż BDE2) oraz odporność na nieregularne zużycie możliwa dzięki zastosowaniu technologii Bridgestone. Wielosezonowy wzór bieżnika oraz oznaczenie M+S zapewnia dobrą przyczepność w warunkach zimowych. Samochody ciężarowe przeznaczone do transportu regionalnego muszą radzić sobie na zróżnicowanej nawierzchni (począwszy od autostrad aż po lekkie przewozy terenowe) oraz w zmiennych warunkach pogodowych. Dodatkowym czynnikiem utrudniającym transport jest przeładowanie. Bieżnik Bandag R-Drive 001 wykonany jest w technologii Tie Bar, która wyrównuje rozkład ciśnienia, a tym samym minimalizuje tzw. ząbkowanie. Dzięki temu opony mają dłuższą żywotność, są bardziej ciche oraz finalnie niższy jest ich koszt utrzymania. R-Drive 001 jest bieżnikiem jednokierunkowym, co wpływa na wzrost przyczepności na mokrych nawierzchniach i sprawność hamowania. Z powodzeniem może być bieżnikowany, co przedłuża jego żywotność. Opona jest dostępna w rozmiarach: 13R22.5, 12R22.5, 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 275/70 R22.5, 305/70 R22.5, 315/70 R22.5, 295/60 R22.5, 305/60 R22.5 oraz 315/60 R22.5.
Bandag R168+
Dzięki modelowi R168+ do naczep ciężarowych Bridgestone przesunął granice osiągów i żywotności opon, oferując dużo wyższą odporność na zużycie, niższy opór toczenia i dłuższą eksploatację. Model ma dokładnie to, czego najbardziej potrzebują floty regionalne: bardzo trwały karkas i doskonały potencjał przebiegu, który ogranicza ogólny koszt eksploatacji opon. Dodatkowo charakteryzuje się niższym oporem toczenia, co ma znaczy wpływ na zużycie paliwa. Dzięki solidnej budowie karkasu i wykorzystaniu wysokowydajnej mieszanki opony R168+ są niezwykle trwałe, odpowiadając na potrzebę niższego kosztu użytkowania w przeliczeniu na kilometr jazdy. Oprócz wzmocnionej mieszanki gumowej, która gwarantuje lepsze osiągi i wyższą odporność na zużycie, w modelu R168+ zastosowano także szerszy pas górny, zapewniający lepszą ochronę przed przebiciem oraz specjalny wzór bieżnika, który pomaga zapobiegać zatrzymywaniu kamieni między klockami i odrywaniu się kawałków opony. Model R168+ posiada solidnie zbudowany karkas, który idealnie nadaje się do wykorzystania w koncepcji wielokrotnego życia opony. Opony na osiach wleczonych są poddawane dużym obciążeniom. Często pracują pod zmiennym obciążeniem i są narażone na trudne warunki pracy. Samochody ciężarowe przeznaczone do transportu regionalnego muszą być przystosowane do różnorodnej nawierzchni - od autostrad aż po lekkie przewozy terenowe. Bieżniki R168+(E) zostały zaprojektowane z myślą o idealnym przyleganiu do osnów Bridgestone i innych znanych marek. Dostępne są w rozmiarach 285, 295, 305, 320 i 330, co umożliwia stosowanie ich wraz z osnowami o rozmiarach powszechnie spotykanych w tym segmencie rynku. Opony R168+ są dostępne w rozmiarze 385/65 R22.5.
DUNLOP
TreadMax
Wszystkie nowe opony Dunlop - SP 446, SP 346, SP 246 - można bieżnikować i nacinać, co pomaga flotom zmniejszać koszty operacyjne. Jednocześnie z wprowadzeniem nowych produktów, Dunlop udostępnia również bieżnikowane na gorąco opony Dunlop TreadMax SP446, a bieżnikowane Dunlop TreadMax SP246 będą dostępne w drugiej połowie roku. Nowe ciężarowe opony drogowe Dunlop oraz bieżnikowane wersje TreadMax są doskonałym rozwiązaniem dla chcących zoptymalizować całkowity koszt posiadania firm transportowych, których pojazdy wykonują przejazdy długodystansowe i regionalne. Dzięki zaletom ekonomicznym i operacyjnym, jak również wszechstronności oraz zimowej sprawności, z nowymi oponami Dunlop SP346, SP446 i SP246 floty będą gotowe do podjęcia każdego wyzwania.
PIRELLI
TR: 01 Triathlon Novateck
W tym samym czasie, gdy nowa opona ma swoją premierę, Pirelli prezentuje również pierścień TR:01 Triathlon, który powiększa zakres bieżnikowania „na zimno” Novateck. Pierścień ten stanowi najbardziej zaawansowane rozwiązanie techniczne, jeśli chodzi o bieżnikowanie „na zimno” i zostało opracowane w zgodzie z podobnymi rozwiązaniami dostępnymi dla serii R: 01 Triathlon, zapewniając najlepszą kombinację opon nowych i bieżnikowanych, aby zminimalizować koszty eksploatacji floty. W ten sposób identyczny poziom jakości jest gwarantowany dla każdego życia opony. Novateck TR:01 Triathlon oferuje również możliwość bieżnikowania pierścienia, a R:01 Triathlon również bieżnikowania z opasaniem. Pierścień TR:01 Triathlon rozszerza zakres Novateck - opon bieżnikowanych „na zimno”, opracowany przez Pirelli we współpracy z Marangoni, obok Novatread - bieżnikowanych „na gorąco”. Do końca roku Pirelli ma objąć większość potrzeb rynku i zapewnia, że wszystkie opony Pirelli do pojazdów komercyjnych mogą być bieżnikowane.
Opony przemysłowe
GOODYEAR
TL-4A Off-The-Road
Współpraca Volvo z Goodyearem zaowocowała zleceniem na ogumienie Off-The-Road, dostosowane do wywrotek przegubowych o wysokiej ładowności. W rezultacie powstała zupełnie nowa opona Goodyear TL-4A w rozmiarze 33.25R29. Bazą dla nowego produktu była odnosząca sukcesy opona TL-3A+. Inżynierowie Goodyeara zadbali o to, by TL-4A oferowała zoptymalizowaną trakcję przednią i boczną, a także najwyższy komfort jazdy. Niekierunkowy bieżnik wyróżnia się szerokim obszarem styku zapewniającym maksymalny kontakt z nawierzchnią, jak również doskonałą stabilność i właściwości samoczyszczące. Najważniejszymi cechami wyróżniającymi nową oponę OTR są: zoptymalizowany koszt w przeliczeniu na godzinę pracy, dostosowanie do nowej 60-tonowej wywrotki przegubowej o ładowności 55 ton oraz odporność na poślizg na poziomie E-4. Opracowanie ogumienia TL-4A w rozmiarze 33.25R29 dla nowej wywrotki przegubowej Volvo A60H jest doskonałym przykładem innowacyjnej współpracy, której rezultatem jest osiągnięcie wspólnego celu: zaspokojenia potrzeb klientów w branży OTR i wsparcie dla redukcji kosztów operacyjnych. Nowa opona Off-The-Road (OTR) TL-4A w rozmiarze 33.25R29 jest teraz dostępna jako wyposażenie fabryczne, nowej wywrotki przegubowej Volvo.
MICHELIN
XSM D2+ LC L5S**
Nowy model opony Michelin XSM D2+ LC L5S** pozwala operatorom maszyn pracujących w kopalniach i w innych trudnych warunkach osiągać większą prędkość, a tym samym wyższą wydajność pracy. Podczas tworzenia opony inżynierowie uwzględnili fakt, że często operatorzy ładowarek używają ich również do innych prac, takich jak transport materiału. Ma to na celu zwiększenie wydajności, ale jednocześnie prowadzi do przekroczenia maksymalnego cyklu przewidzianego dla tego typu ogumienia. W odpowiedzi na te potrzeby powstała właśnie nowa opona umożliwiająca uzyskanie wyższych przebiegów na godzinę pracy. Możliwości modelu XSM D2+ LC L5S** pozwalają na przejechanie nawet do sześciu kilometrów w ciągu godziny, co jest istotną poprawą w porównaniu do ogumienia poprzedniej generacji (Michelin XSM D2+), gdzie limit ten wynosił cztery kilometry. Oznaczenie LC w nazwie nowej opony Michelin to skrót od Long Cycle, czyli właśnie od dłuższych przebiegów. Zwiększenie osiągów było możliwe dzięki ulepszonemu opasaniu oraz nowej mieszance bieżnika, które pozwalają na obniżenie temperatury pracy opony. Dodatkowo model XSM D2+ LC L5S** jest bardzo odporny na przecięcia i inne uszkodzenia dzięki zastosowanej mieszance bieżnika oraz wytrzymałym bokom i barkom opony. Opona jest już produkowana na pierwsze wyposażenie pojazdów. Na rynku wymiany opona będzie dostępna od lipca 2016 r.
Opony letnie - osobowe, sportowe, SUV
NANKANG
AR-1 Ultra Semi-Slick
Opona AR-1 posiada homologację drogową E4, a zatem można jej używać na KJS, classic cup i innych zawodach z wymaganą homologacją drogową. To zdecydowanie bezkompromisowy i jeden z najszybszych semi-slicków na suchą nawierzchnię. Szybko nagrzewająca się mieszanka świetnie sprawuje się podczas krótszych odcinków. Twardy karkas powoduje rewelacyjną precyzję kierowania. Asymetryczny wzór bieżnika i masywne barki zapewniają bardzo dobrą trakcję na zakrętach. Dzięki małej ilości nacięć na bieżniku opona przylega jeszcze większą powierzchnią do drogi. Więcej informacji na stronie www.racingtires.pl
POWERTRAC
Citytour
Wysokiej jakości, letnia opona do samochodów osobowych. Zapewnia cichą, komfortową i ekonomiczną jazdę, a także doskonałe prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni oraz dłuższe przebiegi, dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki gumowej i nowoczesnego bieżnika. Opony Powertrac Citytour dostępne są w szerokiej gamie popularnych rozmiarów i oferują dwuletnią gwarancję jakości.
Cityracing
Opona Powertrac Cityracing UHP dostępna jest w wersjach do samochodów osobowych oraz SUV. To świetna opona klasy premium dla wymagających kierowców. Opona posiada specjalny ochraniacz felgi (tzw. Rim Protector). Nowoczesny, cichy, czterorowkowy bieżnik sprawnie usuwa wodę poza powierzchnię styku opony z podłożem, a zaawansowana mieszanka gumowa zapewnia doskonałe parametry trakcyjne na suchej i mokrej nawierzchni oraz zmniejsza opory toczenia. Opony te dostępne są w szerokiej gamie popularnych rozmiarów, oferują doskonały stosunek jakości do ceny oraz dwuletnią gwarancję.
Racingstar
Najwyższej jakości asymetryczna opona HP Powertrac Racingstar ze sportowym, żebrowym bieżnikiem i dodatkowym ochraniaczem felgi (Rim Protector) sprawnie przenosi siłę napędową. Posiada doskonałe parametry trakcyjne na suchej i mokrej nawierzchni z wysokim indeksem prędkości. Przeznaczona jest dla wymagających klientów, lubiących dynamiczną jazdę. Zaawansowana mieszanka gumowa pozwala na redukcję hałasu i oporów toczenia. Opony dostępne są w szerokiej gamie popularnych rozmiarów.
Prime March
Wysokiej jakości opona letnia do pojazdów typu SUV. Przystosowana do komfortowego pokonywania dłuższych tras. Zapewnia cichą jazdę oraz doskonałe prowadzenie przy większych prędkościach. Opona posiada nowoczesny, żebrowy bieżnik, który doskonale odprowadza wodę i wykorzystuje zaawansowaną mieszankę gumową, zwiększającą jej trwałość. Dwuletnia gwarancja i dobry stosunek jakości do ceny to jej główne atuty.
Vantour
Jest to opona letnia o wysokiej jakości, wzmocnionej konstrukcji, przeznaczona do samochodów dostawczych i pickup. Została specjalnie przystosowana do komfortowego pokonywania dłuższych tras. Nowoczesny bieżnik z trzema głównymi, zygzakowatymi rowkami, zmiennie ponacinanymi podłużnymi żebrami w centralnej części bieżnika i dodatkowymi rowkami na krawędzi opony znacząco poprawia trakcję, kontrolę i stabilność w czasie jazdy oraz redukuje wibracje i wstrząsy. Zastosowana specjalna mieszanka gumowa ogranicza opory toczenia, poprawia odporność na ścieranie i zmniejsza możliwości przebicia oraz wpływa na zwiększenie nośności opony. Więcej na temat powyżej opisanych modeli opon na stronie dystrybutora www.nowegumy.pl
WESTLAKE
SL366 - MT
Klasyczna opona typu MT. Została specjalnie zaprojektowana na trudne warunki off-road. Ma również homologację drogową E4. Duże bloki bieżnika ułatwiają oczyszczanie z błota, a także zwiększają precyzje prowadzenia na utwardzonej drodze. Agresywne barki opony ułatwiają wygrzebywanie się z błota. Przystosowana jest do kolcowania. Więcej informacji na stronie www.racingtires.pl
Opony osobowe - całoroczne i zimowe
GOODRIDE
SW618
Nowa zimowa opona klasy ekonomicznej. Jest następczynią bardzo popularnego modelu SW608. Dostępna w najpopularniejszych rozmiarach od 13 do 18 cali. Charakteryzuje się klasycznym, kierunkowym bieżnikiem z szerokimi rowkami obwodowymi. Specjalna mieszanka poprawia „kierowalność” i skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Rzeźba bieżnika z wieloma krawędziami natarcia i dużą ilością lameli zapewnia właściwą trakcję na śniegu. Więcej na stronie www.boma.pl
FULDA
MultiControl
Firma wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę całoroczną MultiControl. Niezależnie od tego, czy drogi są suche, mokre, pokryte śniegiem, czy nawet oblodzone, nowy produkt zapewnia długie przebiegi i znakomitą charakterystykę prowadzenia. Wpływają na to: technologia trójwymiarowych lameli Bubble Blades, rowki MultiControl, zaawansowana mieszanka gumowa oraz szeroki i płaski obszar styku opony z nawierzchnią. Opona zapewnia zarówno dobrą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i lodem, jak i na mokrym asfalcie. Oferuje także stabilną jazdę na suchej nawierzchni. Liczne lamele tworzą wiele krawędzi tnących, które przywierają do powierzchni drogi, ponadto blokują się wzajemnie, tworząc zwarty blok podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. Zwiększa to stabilność opony i znacząco poprawia precyzję kierowania. W rezultacie produkt oferuje bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały rok. Specjalne rowki MultiControl skutecznie usuwają wodę, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Opona ta oferuje nie tylko wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także długą żywotność, przy jednoczesnym zachowaniu korzystnego stosunku jakości do ceny. Szeroka i płaska powierzchnia styku sprawia, że opona osiąga długie przebiegi. Jest to możliwe, ponieważ większa część gumy pozostaje w kontakcie z nawierzchnią drogi, a siła nacisku rozkłada się optymalnie. Opona MultiControl będzie dostępna w sprzedaży od jesieni 2016 roku w 18 rozmiarach, o szerokości do 155 do 225 milimetrów, na obręcze o średnicy od 13 do 17 cali i wysokości od 45 do 70.
HANDLOPEX
Paxaro Winter
Jest to opona kierunkowa zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych oraz terenowych. Oferowana jest w szerokiej palecie - od 13”, poprzez najpopularniejsze rozmiary w 15” oraz 16”, aż do 18”. Patrząc na oponę, widzimy trzy różne rodzaje lameli: combi, liniowe oraz sinusoidalne. Pierwsze z wymienionych znajdują się w podwójnych blokach bieżnika, co daje łączny efekt dla przyczepności i prowadzenia bocznego na śniegu. Kolejne z lameli - liniowe - umiejscowiono w centralnej części opony. Dzięki mim Paxaro Winter posiadają doskonałą przyczepność na śniegu oraz - co najważniejsze - zapewniają krótszą drogą hamowania na oblodzonych nawierzchniach. Z kolei lamele sinusoidalne zapewniają lepsze prowadzenie boczne na śniegu. Ważną cechą opony jest wzór podwójnego bloku w centralnej części bieżnika, która zapewnia niezawodną stabilność jazdy, a co za tym idzie - krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę również na szerokie wyżłobienie w kształcie litery „V”, dzięki czemu opona posiada lepszą odporność na zjawisko aquaplanningu, a łączy się to z krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni. www.handlopex.pl
KUMHO
WinterCraft WP71
Nowa opona Kumho wyprodukowana została z myślą o zmiennych, europejskich warunkach, które spotykają nas coraz częściej zimą. Ten kierunkowy bieżnik dzięki wzmocnionym blokom zachowuje świetne właściwości zarówno na mokrej, jak również pokrytej śniegiem nawierzchni. Trójwymiarowe lamele zapewniają stabilność i bezpieczne hamowanie na śniegu i lodzie, a nowa mieszanka krzemionki znacznie wydłuża żywotność, a także poprawia przyczepność i komfort jazdy. Dzięki temu opona Kumho WinterCraft WP71 sprawdza się zarówno w ciężkich warunkach zimowych, jak i w trakcie deszczowej i zimnej jesieni. Więcej na stronie www.latexopony.pl
T.C. DĘBICA S.A.
Frigo HP2
Firma wprowadza na rynek oponę zimową, przeznaczoną do samochodów o wysokich osiągach. Wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań technologicznych produkt jest następcą cenionego modelu Frigo HP. Jego pełna paleta rozmiarowa będzie dostępna w sprzedaży od sierpnia 2016 roku. Opony Frigo HP2 charakteryzują się bardzo dobrą trakcją na ośnieżonej nawierzchni, wysoką efektywnością paliwową, długimi przebiegami oraz przystępną ceną. Na szczególną uwagę zasługuje innowacyjny wzór bieżnika w kształcie litery „W”, poprawiający komfort jazdy w zimowych warunkach drogowych. Jednocześnie system wzajemnego blokowania lameli bieżnika 3D, znany do tej pory z opon klasy premium, zapewnia większą stabilność jazdy, a zaawansowana mieszanka gumowa umożliwia bardzo dobre prowadzenie auta nawet przy niskich temperaturach. Za bardzo dobre zachowanie opony Frigo HP2 na mokrej nawierzchni odpowiadają zaokrąglone krawędzi barków bieżnika, które skutecznie odprowadzają wodę i podnoszą jej odporność na aquaplaning. Z kolei zwiększona liczba krawędzi tnących bieżnika skutkuje krótszą drogą hamowania na drogach pokrytych lodem. Zastosowana w bieżniku grubsza warstwa gumowa klocków zapewnia dłuższą żywotność opony i tym samym większe przebiegi. Natomiast nowe materiały wykorzystane przy budowie osnowy minimalizują utratę energii i zapewniają niższe opory toczenia, co ma bezpośrednie przełożenie na lepszą efektywność paliwową. Najnowsza opona Frigo HP2 dostępna będzie w 17 pozycjach asortymentowych, zapewniających pokrycie segmentu na poziomie 83 proc.
Opony motocyklowe
KENDA
K270
Opona typu „enduro”, stworzona dla użytkowników jeżdżących po szosie, jak i w terenie. Konstrukcja bieżnika zapewnia optymalne parametry trakcyjne na różnorodnej nawierzchni. Idealnie równoważy płynną jazdą po utwardzonych drogach z dobrą przyczepnością na nieutwardzonych szlakach. Ten model opony świetnie uzupełnia rynek opon typu „enduro-dual sport”.
K671 Cruiser
To wysokiej jakości, bezdętkowa opona, stworzona z myślą o zastosowaniu do każdego mniejszego motocykla sportowo-turystycznego, zarówno na przednie, jak i tylne koło. Głębokie, zewnętrzne rowki bieżnika opony sprawiają, że opona zachowuje doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych. Specjalnie dobrana mieszanka gumy wpływa na zmniejszenie zużycia bieżnika opony, która ma dwuletnią gwarancję jakości producenta. Więcej na stronie dystrybutora www.nowegumy.pl
Felgi
ALCOA
LvL One
Felga z nowym wykończeniem charakteryzuje się wspaniałym wyglądem na poziomie podstawowym i z pewnością będzie godnym konkurentem dostępnego obecnie wykończenia, aluminium szczotkowanym. Przy stosunkowo niewielkiej różnicy w cenie można znacząco poprawić wygląd pojazdu. Powierzchnia LvL One® jest gładsza i bardziej lśniąca od aluminium szczotkowanego, a jej pielęgnacja nie wymaga dużego wysiłku i specjalnych zabiegów. Dla uzyskania lśniącej powierzchni niezbędne jest jej wypolerowanie. W ofercie Alcoa znajdziemy wszystkie niezbędne preparaty do pielęgnacji felg, od mycia do polerowania. Zapraszamy na stronę www.alcoawheelseurope.com po szczegółowe informacje o aktualnej ofercie środków do pielęgnacji felg Alcoa. Felgi LvL One® są dostępne na polskim rynku od 2016 roku jako uzupełnienie oferty felg w wykończeniu aluminium szczotkowanym i Dura-Bright® Evo. Tak jak wszystkie dostępne na rynku europejskim produkty Alcoa, nowe felgi LvL One® są produkowane w fabryce na Węgrzech.
GLOBAL TRADERS
Magline BS
Magline to nowa luksusowa marka felg aluminiowych, po raz pierwszy zaprezentowana na Motor Show 2016 przez firmę Global Traders. Precyzja wykonania, wysoka wytrzymałość oraz intrygujący wzór to główne cechy marki. Model BS został stworzony dla użytkowników ceniących sobie unikatowość. Zaproponowany w trzech malowaniach: czarny matowy plus polerowany front, złoty/brąz plus czarny anodowany front, orange plus czarny anodowany front, pozwala na dopasowanie do każdego auta. Dziesięć podwójnych ramion w kształcie litery V dodają wyrazistości oraz głębi. Przeznaczone do VW, Audi, Mercedes-a , Seat-a i Skody. Model przygotowany pod TPMS (system kontroli ciśnienia w oponie). Więcej informacji na stronie www.felgeo.pl
Maszyny, urządzenia i akcesoria
COLMEC
Montażownica ciężarowa PRO 42TA
To urządzenie, którego ramię montażowe obsługiwane jest automatycznie. Posiada uchwyt uniwersalny, otwierany i zamykany hydraulicznie, z dwiema prędkościami obrotowymi w obydwu kierunkach. Wyposażony jest w przenośny zespół sterowania oraz w ramię robocze z systemem szybkiego obrotu narzędzia. Montażownica ma również zespół hydrauliki z regulacją ciśnienia. Urządzenie zasilane jest silnikiem o mocy 2,2 kW. Dane techniczne: zakres obręczy - 14 do 42 cali; maksymalna średnica opony - 1600 mm, maksymalna szerokość - 980 mm, maksymalna waga - 1200 kg; waga urządzenia - 860 kg; wielkość opakowania - 2100 x 1700 x 1080 mm. www.colmec.pl
GLOBAL TRADERS
Konfigurator czujników zaprogramowanych
Na stronie internetowej sklepu www.felgeo.pl, firma udostępnia konfigurator czujników zaprogramowanych. Klienci chcący nabyć gotowy zaprogramowany już czujnik ciśnienia powietrza w oponie mogą bez problemu dokonać takiego zakupu z poziomu sklepu. Wybierając markę i model auta, wystarczy wyszukać czujnik przeznaczony do konkretnego rocznika samochodu i wersji rynkowej (auta wypuszczone na rynek europejski 433 MHz bądź amerykański 315 MHz). Każdy z zaprogramowanych sensorów, dla sprawniejszego wyszukiwania, posiada w opisie produktu numer oraz producenta czujników oryginalnych. Możliwość zakupu gotowych czujników pozwala ominąć procedurę ich programowania, co zapewni oszczędność czasu zarówno samego serwisu, jak i jego klientów. Ponadto wybór takiej opcji nie wyklucza serwisu z wymiany kół z zamontowanymi już czujnikami, który nie posiada jeszcze własnego sprzętu do programowania. Taki zakup to również świetne rozwiązanie w przypadku uszkodzenia jednego z czujników bądź chęci posiadania czujników w drugim komplecie kół.
MAXOLEN
Carlack Wheel&Rim
Szwajcarski producent chemii dla motoryzacji poszerza gamę produktów marki Carlack o nowy preparat do mycia kół Wheel&Rim. Bezkwasowy, łagodny dla felg, skuteczny w czyszczeniu „uporczywych” pyłów z układu hamulcowego. Nadaje się do wszystkich rodzajów felg (aluminiowe, stalowe, polerowane, chromowane). Formuła z neutralnym pH nie zagraża nawet najbardziej delikatnym obręczom. Informacje na temat całego programu kosmetyków Carlack można znaleźć na stronie importera www.stylauto.pl lub www.maxolen.pl
REMO GmbH
Podnośniki PowerLift 1000 do quadów i motocykli
Powerlift 1000 przeznaczone są do obsługi pojazdów o masie dopuszczalnej do 1000 kg, czyli motocykli i quadów (ATV). Są to podnośniki o bardzo szerokim zastosowaniu. Polecane zarówno do profesjonalnych warsztatów, jak również dla prywatnych fanów jazdy czterokołowcami lub motocyklami. Ich konstrukcja pozwala obsłużyć nie tylko quady i motocykle, ale także kosiarki (traktorki), trójkołowce, meleksy i wiele innych tego typu pojazdów. Ich wyjątkowość polega na idealnym dopasowaniu elementów i ciekawych rozwiązaniach technicznych znacznie ułatwiających pracę. Jednym z takich rozwiązań są boczne rampy, które mocuje się do stałej konstrukcji w przypadku pracy z szerszym pojazdem, np. quadem. Pozwala nam to zaoszczędzić miejsce w warsztacie, a w razie konieczności dopasować podnośnik tak, aby można było obsłużyć odpowiedni pojazd. Platformy o długości 225 cm umożliwiają podnoszenie quadów o dużym rozstawie osi. Bardzo dobrym rozwiązaniem są również zapadnie pod kołami motocykli, co ułatwia ich demontaż. PowerLift 1000 wyposażony jest we wszystkie elementy i właściwości, które powinien posiadać podnośnik o takim przeznaczeniu - chwytak koła, rampę, zapadnie, a także idealną wysokość pracy - do 120 cm. Rygle zabezpieczające, sterowane elektromagnetycznie (brak konieczności podłączania sprężonego powietrza!) pełnią nie tylko funkcję bezpieczeństwa, ale również - zwalniając obciążenie z układu hydraulicznego - zapewniają długą pracę siłowników i przewodów olejowych. Blokady te dają możliwość zatrzymania podnośnika na jednym z sześciu poziomów. PowerLift 1000 jest zasilany z gniazdka 230V. Czas potrzebny do uniesienia na pełną wysokość to zaledwie 30 sekund. Podnośnik ten występuje w dwóch wariantach: do motocykli (wąski) oraz do pojazdów dwu- i trzyśladowych. Kupując wersję szeroką (do ATV), otrzymujemy możliwość obsługi nie tylko quadów czy samojezdnych kosiarek, ale również jednośladów. Więcej na www.best-prod.com
Opracował: (dg), (pm), (seg)
Opisy produktów zamieszczane w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów.