W BRANŻY: Najszybsze i najdroższe auta na oponach Michelin

Nowoczesne technologie na Gran Turismo w Poznaniu

 

W dniach 30 czerwca do 2 lipca firma Michelin zaprezentowała swoje opony na torze w Poznaniu podczas Gran Turismo Polonia - zlotu najbardziej luksusowych i najszybszych aut z całej Europy. Na stoisku Michelin można było zobaczyć najnowszą innowacyjną oponę Pilot Sport 4, sportowe opony Pilot Sport Cup 2 oraz jedyny w Polsce egzemplarz BMW M235i Racing Macieja Dreszera wyposażony w sportowe slicki.

Odwiedzający Gran Turismo mogli podziwiać około 200 samochodów. Wśród nich znajdzie się 49 modeli Porsche, 34 modele Ferrari i 12 modeli Lamborghini, a także najnowsze modele Audi, Bentleya, Jaguara, Morgan Maserati i Mercedesa W-AMG. Gran Turismo Polonia to spotkanie właścicieli sportowych, luksusowych aut, a dla wszystkich miłośników motoryzacji okazja, by przetestować najdroższe samochody świata na torze w Poznaniu. W związku z tym na imprezie nie mogło zabraknąć firmy Michelin, która w swojej ofercie posiada zarówno zaawansowane opony sportowe, jak i innowacyjne opony do najszybszych modeli samochodów, które dzięki swoim osiągom gwarantują dynamiczną jazdę. Spotkaniu towarzyszyła też ekspozycja Gran Turismo Expo, gdzie pod jednym dachem zaprezentowano topowe samochody.

Większość luksusowych aut obecnych w Poznaniu była wyposażona w sportowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2, w których zastosowano szereg nowatorskich technologii:

  • Track Longevity - ponad 50 proc. więcej okrążeń z większą prędkością
  • Technologia, dzięki której opona wytrzymuje dłużej na torze podczas intensywnej eksploatacji, ponieważ zewnętrzny bark wzmocniono specjalną mieszanką charakteryzującą się wysoką odpornością na ścieranie.
  • Track Variable Contact Patch 3.0 - zmienna powierzchnia kontaktu
  • Technologia optymalizuje naciski na powierzchni kontaktu opony z podłożem, tak aby przylegało do niego jak najwięcej gumy.
  • Mieszanka bieżnika produkowana przy użyciu technologii Bi-Compound
  • Guma w zewnętrznej części wykonana jest z elastomeru zapewniającego maksymalną przyczepność w zakrętach na suchej nawierzchni, natomiast wewnętrzny obszar wykonano z optymalnie usztywnionego elastomeru zapewniającego precyzję kierowania na suchej i mokrej nawierzchni.
  • Michelin Velvet Technology, czyli „aksamitne” boki
  • Guma powstająca w tym procesie załamuje światło w taki sposób, że opona wygląda jak wykonana z aksamitu.

Zaprezentowane podczas imprezy auto Macieja Dreszera (na zdjęciu) BMW M235i Racing na oponach typu slick zostało przygotowane specjalnie do serii wyścigów BMW M235i Racing Cup. Na świecie wyprodukowano zaledwie 20 sztuk takich aut, z czego tylko jeden egzemplarz znajduje się w Polsce i można go było zobaczyć właśnie w Poznaniu.  BMW M235i Racing posiada sześciocylindrowy benzynowy silnik twin power turbo o mocy ponad 330 KM i stosunkowo niewielkiej wadze sięgającej zaledwie 1250 kg. Kierowcą tego samochodu jest utalentowany Maciej Dreszer, zdobywca tytułu wicemistrza Europy w wyścigach górskich FIA CEZ Hill Climb Trophy (grupa N+2000) w 2014 r. Swój sukces zawdzięcza m.in. oponom Michelin, których pełna gama umożliwia idealny dobór ogumienia do rodzaju asfaltu i charakterystyki każdej drogi oraz torów wyścigowych. Maciej Dreszer jest również pierwszym Polakiem ścigającym się na torze Nürburgring, a zarazem najmłodszym kierowcą wyścigowym w historii tego toru.

Francuski koncern oponiarski zaprezentował też w Poznaniu swoją najnowszą innowacyjną oponę Michelin Pilot Sport 4 z ultra reakcyjnym bieżnikiem oraz innowacyjną technologią Velvet, dzięki której bok opony wyróżnia się wyjątkowym wyglądem, imitującym aksamit.

Ultrareakcyjny bieżnik powstał na bazie opony Pilot Sport EV - stworzonej na Mistrzostwa Formuły E, gdzie startują całkowicie elektryczne bolidy. Bieżnik błyskawicznie reaguje na zmianę kierunku jazdy i dostosowuje się do nawierzchni. Jest to zasługa nowej technologii Michelin Dynamic Response opartej na opasaniu wykonanym z hybrydowego połączenia aramidowych i nylonowych wzmocnień tekstylnych. Wysokiej gęstości włókna pięciokrotnie bardziej odporne na naprężenia niż stal, a jednocześnie ekstremalnie lekkie, są w stanie sprostać działaniu siły odśrodkowej przy wysokich prędkościach, zapewniając utrzymanie optymalnej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Inną wyjątkową cechą opony Pilot Sport 4 jest jej wygląd będący zasługą nowatorskiej technologii grawerowania form o nazwie Velvet.

Opr. (seg)

Źródło: Michelin Polska

PS

Relacja z wydarzenia ukaże się w numerze wrześniowym Przeglądu oraz na portalu www.przegladoponiarski.pl

Zobacz cały numer PO 7-8/136 (Lipiec-Sierpień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń