Dwie znane na świecie marki Autop i Stenhøj połączyły się i już od 1 lipca 2016 roku rozpoczynają działalność jako AutopStenhøj. Na polskim rynku reprezentować je będzie krajowa firma Elwico. O wydarzeniu tym, jak również o dotychczasowym dorobku tych trzech partnerów mówiono na specjalnej konferencji prasowej 7 czerwca 2016 roku w Warszawie. W spotkaniu z prasą wzięli udział: założyciel firmy Elwico Henryk Wieciński, córki Ewa Mędel i Joanna Wiecińska, Hubert Nienhaus - menedżer ds. eksportu firmy Autop oraz wnuk założyciela Mateusz Mędel (na zdjęciu poniżej).
Założona w 1949 roku firma Autop GmbH jest niemieckim producentem elektro-hydraulicznych podnośników podpodłogowych o wysokiej jakości. Firma Stenhøj powstała w 1917 roku w Danii i zajmuje się produkcją podnośników naposadzkowych - to firma rodzinna, która w zeszłym roku miała 92 mln euro obrotu - z tego 80 proc. w Europie. To także firma rodzinna: spółka Elwico Serwis Henryk Wieciński od 1980 roku związana jest z polskim przemysłem motoryzacyjnym, jako dostawca usług serwisowych dla warsztatów samochodowych, w tym także w zakresie napraw i konserwacji dźwigników, a od roku 2001 posiada w Polsce status jedynego autoryzowanego przedstawiciela marki Autop.
Według planów wspólnego zarządu AutopStenhøj nadal zamierza być dostawcą „pierwszego wyboru” dla samochodowych warsztatów (będzie oferowała pełną gamę podnośników podpodłogowych i naposadzkowych, jedno- i wielostemplowych oraz nożycowych o różnym udźwigu - również do pojazdów użytkowych) i światowym liderem w tym segmencie rynku, wykorzystując do tego celu ponad stuletnie doświadczenie połączonych firm. Nad technologiczną przyszłością firmowej oferty już teraz pracuje zespół dziesięciu projektantów i inżynierów. Rozwijany jest również system sprzedaży i marketingu. Nowością w ofercie AutopStenhøj ścieżki diagnostyczne w różnych wykonaniach - od stanowiska płytowego, przez kontrolę hamulców, po kompletną ścieżkę z rekomendacją producentów pojazdów. Podnośniki AutopStenhøj uzyskały rekomendację wielu producentów pojazdów, np. BMW, Mercedes-Benz, PSA, Landrover, VW Group, Scania czy MAN. Dzięki temu podnośniki są często instalowane w autoryzowanych stacjach obsługi. Jak powiedział nam Hubert Nienhaus z Autop, przed uzyskaniem rekomendacji podnośnik musi przejść długotrwałe (ponad rok) i kosztowne testy. Do uzyskania rekomendacji producenta pojazdów brane są pod uwagę takie elementy, jak: punkty podnoszenia, długość i szerokość płyt podłogowych, które dla różnych modeli są inne, czas podnoszenia
i opuszczania, wysokość podnoszenia, bezpieczeństwo obsługi, a przede wszystkim jakość wykonania, w tym zabezpieczenie antykorozyjne, a nawet kolor podnośnika charakterystyczny dla producenta pojazdów.
Ewa Mędel z Elwico zwróciła uwagę, że w nowych generacjach samochodów wiele instalacji jest prowadzonych w progach, co wpływa na zmianę zakresu i sposobu podnoszenia samochodów. Ponadto szefowa firmy zauważyła, że Elwico wprowadziło i ugruntowało na polskim rynku pozycję podnośników podpodłogowych: - Już ponad 15 lat dostarczamy te podnośniki do klientów. Jest to spora alternatywa w stosunku do podnośników kolumnowych ze względu na oszczędność miejsca, kompaktowość stanowiska, ergonomię i żywotność urządzeń.
Zgodnie z tradycjami wszystkich połączonych firm relacja nowej marki z klientami nie kończy się na etapie zakupu wybranego urządzenia, lecz trwa przez cały czas jego wieloletniej eksploatacji. Nawet w przypadku podnośników starszej generacji można liczyć na bieżącą produkcję i dostawy odpowiednich części zamiennych. Strategia biznesowa zarówno AutopStenhøj, jak i Elwico obejmuje: rzetelne i lojalne podejście do klienta, dbałość o obsługę posprzedażną i oferowanie produktów o najwyższej jakości. Dzięki temu utrzymywane są dobre relacje z klientami, którzy realizują kolejne zakupy.
Relacja i zdjęcia: Bogumił Husejnow