Do tej pory operatorzy flot dysponujący pojazdami na oponach z serii od 60 do 80 często mieli problemy z pełnym wykorzystaniem maksymalnej wewnętrznej wysokości ładunku wynoszącej trzy metry bez przekraczania dozwolonej prawnie wysokości całego pojazdu wynoszącej cztery metry. W związku z tym transport musiał mieć mniejszą ładowność. W odpowiedzi na ten problem firma Hankook opracowała nową oponę ciężarową na oś kierowaną.
W czasach, kiedy transport objętościowy zyskuje na popularności, dopuszczalna zgodnie z prawem zewnętrzna wysokość czterech metrów w pojazdach użytkowych oznacza, że operatorzy flotowi szybko osiągają górną granicę. Problem ten zaczyna eskalować, jeśli spedytorzy chcą oprócz transportów objętościowych realizować również przewóz ciężkich towarów. W takim przypadku standardowe rozmiary opon (295/60 czy 315/60) szybko osiągają górną granicę ładowności. W związku z tym Hankook wprowadza na rynek model długodystansowych opon dla segmentu niskoprofilowego - AL10+ e-cube MAX. Dzięki wymiarom 355/50 R22,5 ta nowa, niskoprofilowa opona na oś kierowaną, doskonale spełnia wymagania transportu objętościowego.
Profil opony e-cube MAX do pojazdów użytkowych zapewnia maksymalną wydajność kosztów i energii oraz korzyści dla środowiska: ze względu na wzdłużne rowki bieżnika o strukturze falistej model na oś kierowaną zapobiega niepotrzebnemu zużyciu. W związku z tym opona ma dłuższy okres eksploatacji. Lepszy bieżnik oraz wyższy indeks nośności modelu zmniejsza zużycie paliwa, oferując jednocześnie większą ładowność. Liniowa struktura rowków wzmacnia stabilność kierunku oraz poprawia precyzję sterowania, a także lepiej odprowadza wodę. Trójwymiarowe lamele ogumienia zapewniają odpowiednią trakcję, natomiast dodatkowo poszerzony blok i głębokie rowki gwarantują dłuższy przebieg. Stabilizatory blokowe modelu DL10+ e-cube MAX również wydłużają okres eksploatacji opony oraz zmniejszają opór toczenia.
Nowy model ma indeks nośności 156, co oznacza, że oś można obciążyć ładunkiem do 8 ton. Dzięki mniejszej średnicy opony łączna wysokość pojazdu jest niższa, co skutkuje możliwością zwiększenia wysokości ładunku i pełnego wykorzystania trzymetrowej platformy ładunkowej.
(ik)
Źródło i fot. Hankook