2016-06-30

Specyficzny kanał do ciężarówek

 

Typowy kanał diagnostyczny ma szerokość 80 cm na poziomie posadzki. Jednak w przypadku specyficznych wymogów związanych z serwisowaniem pojazdów ciężarowych to zbyt mało, dlatego lepiej sprawdza się kanał metrowy. Właśnie takie rozwiązanie firma WSOP zaprojektowała na potrzeby serwisu ciężarowego Mercedes-Benz w Będzinie.

Wspomniany obiekt Mercedesa powstał na bazie przebudowanego, istniejącego kompleksu. Wcześniej mieścił się tutaj serwis innej marki, który inwestor odkupił od poprzedniego właściciela. Hala naprawcza posiada cztery stanowiska przejazdowe. Inwestor dobudował dodatkowy kanał diagnostyczno-naprawczy, na którym zamontowane zostały rolki hamulcowe i szarpak marki Certus. Zestaw ten pozwala na ocenę stanu technicznego pojazdu przed przyjęciem do naprawy.

Na potrzeby tego obiektu firma WSOP zaprojektowała nietypowe rozwiązanie - kanał o szerokości jednego metra. W praktyce ułatwia to mechanikom wygodny dostęp do poszczególnych elementów zawieszenia serwisowanego pojazdu. Dodatkowo w głąb kanał rozszerza się do 1,60 m. W wygospodarowanych w ten sposób wnękach można odstawić różne przedmioty: zarówno wózek narzędziowy, ale też elementy zdemontowane z pojazdu. Dzięki temu przestrzeń robocza dla mechanika pozostaje wolna i nie ogranicza jego ruchów.

(ik)

Źródło i fot. WSOP

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń