2016-06-24

Testy motocyklowego Dunlopa

 

Niemieckie czasopismo motocyklowe Motorrad przetestowało najnowszą generację opon klasy Sport Touring opracowaną przez czterech producentów ogumienia. Redakcja magazynu uznała, że model Dunlop RoadSmart III daje „duże poczucie pewności na mokrej nawierzchni”1.

Rezultaty przeprowadzonego testu potwierdzają dane z bardziej zaawansowanego badania zorganizowanego przez siostrzaną organizację - Ośrodek Testów Motorrad (MTC) w okresie od listopada 2015 do stycznia 2016 r.

Opona Dunlop RoadSmart III zajęła pierwsze miejsce i była o 10 proc. lepsza od średniej2 czterech konkurentów w przeprowadzonym przez MTC sprawdzianie trakcji na suchej nawierzchni. Najnowszy test zorganizowany przez magazyn Motorrad dowodzi wszechstronności modelu, wskazując głównie na jej właściwości na mokrej nawierzchni.

Podczas testu ogumienie było montowane w Hondzie CB 1000R. Opony Dunlopa uzyskały wynik sumaryczny 92 proc., a czasopismo opisało je jako „bardzo dobrze zrównoważone i wszechstronne ogumienie, które daje dużo frajdy na bocznych drogach”. Kiedy eksperci magazynu przenieśli się na tor, stwierdzili również, że „opona Dunlop daje poczucie pewności prowadzenia na mokrej nawierzchni”.

Natomiast w raporcie MTC można przeczytać, że przednia opona RoadSmart III, która otrzymała pierwsze miejsce w teście, wyróżniała się 82-procentową przewagą przebiegów nad średnim rezultatem konkurentów w badaniu3 (mierzona według niemieckich przepisów, które określają minimalną dopuszczalną głębokość bieżnika na poziomie 1,6 mm). Tylna opona uzyskała również najwyższe noty w grupie pod względem przebiegów, osiągając 19-procentową przewagę nad średnią testowanych konkurentów3.

Opona Dunlop RoadSmart III jest dostępna w 18 rozmiarach i specyfikacjach, spełniających wymogi motocykli GT o dużej pojemności, oraz najnowszej generacji średnich motocykli dwucylindrowych.

Tego lata można wygrać komplet opon Dunlop RoadSmart III, oznaczając zdjęcia i wideo ze swojej wycieczki tagiem @DunlopMoto na Facebooku. Więcej szczegółów znajduje się pod adresem:

http://news.goodyear.eu/latest-news/all/share-your-ultimate-road-trip-highlights-and-win-dunlop-roadsmart-iii-tires/s/288148b5-5d85-49ed-b156-d34f09b4df64


1) Komentarze za czasopismem Motorrad ReifenTest, wydanie 13/2016, opublikowane w czerwcu 2016 roku.

2) W porównaniu do średniej czterech produktów głównych konkurentów w segmencie Sport Touring Radial (Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT i Metzeler Roadtec Z8 MO). Testy przeprowadzone przez Ośrodek Testów Motorrad w styczniu 2016 na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony przedniej 120/70ZR17 a tylnej 180/55ZR17. Motocykl testowy: Yamaha FJR 1300A; Testy przeprowadzono na torze testowym Goodyear Dunlop Mireval we Francji.

3) Obliczone według niemieckich przepisów, które określają minimalną dopuszczalną głębokość bieżnika na poziomie 1,6 mm; porównanie ze średnią trzech produktów głównych konkurentów w segmencie Sport Touring Radial (Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT). Testy przeprowadzone przez Ośrodek Testów Motorrad w listopadzie 2015 roku na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony przedniej 120/70ZR17 i tylnej 180/55ZR17. Motocykl testowy: Yamaha FJR 1300A; testy drogowe prowadzono na drogach o różnych nawierzchniach w okolicach Almerii w Hiszpanii.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń