2016-06-22

Nowe wersje Stralisa

 

Iveco wprowadza nową generację Stralisa z zupełnie nowym zespołem napędowym. Pojazd ten charakteryzuje się niezawodnością i wydajnością oraz bardzo konkurencyjnym całkowitym kosztem posiadania (TCO), jak również obniżoną emisją CO2. Trzy wersje modelu zostały opracowane z uwzględnieniem specyfiki eksploatacji oraz spełniają wszystkie wymagania sektora ciężkiego transportu drogowego.

Trzy warianty

Nowy Stralis w wersji standardowej przeznaczony jest do transportu regionalnego, na średnich i długich trasach. Pojazd może być używany do przewozu towarów niebezpiecznych, a jedną z jego zalet jest układ oczyszczania spalin HI SCR.  Na potrzeby międzynarodowego transportu długodystansowego opracowano specjalną wersję Stralis XP, w której zastosowano innowacyjne rozwiązania zapewniające oszczędność paliwa. Klient uzyskuje również dostęp do nowych usług związanych z maksymalizacją czasu dostępności pojazdu i obniżeniem zużycia paliwa.

Natomiast Stralis NP, zasilany sprężonym lub skroplonym gazem ziemnym (CNG/LNG), jest pierwszym pojazdem w segmencie samochodów ciężarowych zasilanych gazem przeznaczonym do transportu międzynarodowego i stanowi wśród nich prawdziwy przełom. Model oferuje moc, komfort, technologię przeniesienia napędu oraz zasięg odpowiednie do przewozów na dalekich trasach.

Rozwiązania obniżające TCO

Iveco zmodyfikowało i zmodernizowało wszystkie główne rozwiązania techniczne: nowy Stralis jest wyposażony w gruntownie przeprojektowany zespół napędowy, nowe układy elektryczne i elektroniczne, nowe skrzynie biegów, a także nową tylną oś i tylne zawieszenie. W samochodzie wprowadzono także najnowszą generację systemu przewidywania profilu drogi na podstawie danych GPS oraz nowe rozwiązania sprzyjające obniżeniu zużycia paliwa i poprawie parametrów ekologicznych. Drugi aspekt to nowa generacja usług firmy, służących obniżeniu TCO poszczególnych modeli.

Wybrane innowacje

W konstrukcji nowych silników zastosowano rozwiązania obniżające tarcie, a nowa funkcja ograniczania czasu pracy silnika na biegu jałowym automatycznie wyłącza jednostkę napędową po zaprogramowanym czasie postoju, poprawiając efektywność energetyczną pojazdu. Ponadto zaawansowany osprzęt silnika w nowych pojazdach Stralis XP zapobiega stratom energii w czasie, kiedy poszczególne podzespoły nie są używane.

Smart EGR w nowych pojazdach Stralis 480XP i 570XP to innowacyjne rozwiązanie współpracujące z opatentowanym przez firmę układem oczyszczania spalin HI-SCR. Przyczynia się ono do optymalizacji procesu spalania, co przekłada się na znaczne obniżenie zużycia paliwa na długich trasach. Niewielka ilość spalin trafiająca do układu recyrkulacji (tylko 8 proc.) umożliwia wcześniejsze rozpoczęcie wtrysku, co zmniejsza zużycie paliwa, natomiast układ HI-SCR gwarantuje utrzymanie wysokiego wskaźnika konwersji tlenków azotu w układzie wydechowym na poziomie 97 proc.

HI-CRUISE to system przewidywania profilu drogi na podstawie danych GPS. Wykorzystując najnowocześniejsze mapy, porównuje on dane geolokalizacyjne z topografią drogi, aby z wyprzedzeniem dostosować strategie zwiększania i zmniejszania prędkości oraz zmiany biegów. Funkcja ta ułatwia pracę kierowcy, który może bardziej skupić się bezpieczeństwie zamiast na optymalizacji stylu jazdy. Ponadto zapewnia ona znaczne oszczędności paliwa.

Nowe opony „eko” potrójnej klasy „A” opracowane przez firmę Michelin charakteryzują się zmniejszonym oporem toczenia, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa średnio nawet o 1,5 proc. w czasie ich pierwszego cyklu eksploatacji. Korzyść dla środowiska to obniżenie emisji CO2 o 1,33 kg na każde 100 km, czyli nawet o ponad 3,7 tony w pierwszym cyklu eksploatacji. Oszczędności te uzyskano bez uszczerbku dla przyczepności, solidności czy trwałości ogumienia.

12-biegowa zautomatyzowana przekładnia HI–TRONIX, zbudowana we współpracy z firmą ZF, jest jedną z najnowocześniejszych konstrukcji w swojej kategorii i dzięki wydłużonej trwałości przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu. W skrzyni HI-TRONIX czas zmiany przełożenia skrócono o 10 proc. W porównaniu z poprzednią generacją trwałość przekładni mierzona liczbą zmian biegów wydłużyła się prawie dwukrotnie, do przebiegu szacowanego nawet na 1,6 miliona kilometrów. Skrzynia ta jest również cichsza o 6 dB, co jest szczególnie istotne przy nocnej eksploatacji.

(ik)

Źródło i fot. Iveco

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń