W internecie ruszyła nowa kampania społeczna stworzona i przeznaczona dla kierowców. W ramach niej Adam Klimek, znany z TVN Turbo mechanik wspierany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, pokaże jak bezpiecznie, nie tracąc jakości, czasu i pieniędzy, a nawet gwarancji, serwisować samochody.
Cele inicjatywy
Kluczowym elementem kampanii, organizowanej przez SDCM (organizacji skupiającej największych niezależnych producentów i dystrybutorów części zamiennych, działających w Polsce) jest strona internetowa www.bezpiecznywarsztat.pl. W ramach niej prezentowana jest jakość i profesjonalizm, jaki cechuje niezależny rynek motoryzacyjny w Polsce, którego elementem są nie tylko producenci części motoryzacyjnych i sieci dystrybucyjne, ale także warsztaty samochodowe. Celem akcji jest także uświadomienie polskim kierowcom, że dzięki obowiązującym od kilku lat unijnym przepisom, mogą oni bez utraty gwarancji naprawiać i serwisować swoje nowe samochody w niezależnych warsztatach. Chodzi o rozporządzenie Komisji Europejskiej 461/2010, popularnie zwane „GVO”, które obowiązuje od 1 czerwca 2010 r. Na tej podstawie właściciel nowego samochodu, może zlecać jego naprawy i okresowe przeglądy, warsztatom niezależnym. I to bez ryzyka utraty gwarancji. W samochodzie na gwarancji można stosować części eksploatacyjne nie tylko z logo producenta pojazdu, ale także części oferowane przez niezależny rynek, które często stanowią tańszą alternatywę dla kierowców.
Niezależne warsztaty
Niestety świadomość społeczna w tej sprawie jest bardzo niska. Płacą za to właściciele aut, bo korzystając z autoryzowanych serwisów, mocno przepłacają. Statystyki pokazują, że ceny w niezależnych warsztatach są średnio o 60 proc. niższe, niż w autoryzowanych serwisach. Co więcej, wyższa jest dostępność ich usług, gdyż takich warsztatów jest w Polsce ponad 19 tysięcy. Wiele z nich to dobrze wyposażone warsztaty, które jakością usług nie ustępują “autoryzowanej” konkurencji. Oczywiście standard obsługi w warsztatach jest zróżnicowany, ale wynika to z praw, jakimi kieruje się wolny rynek, jak i zamożności oraz oczekiwań klientów. I tu pojawia się kolejny cel postawiony przed zorganizowaną akcją bezpiecznywarsztat.pl, czyli wskazanie klientom warsztatów zgodnych z ich oczekiwaniami. Mechanicy w niezależnych warsztatach korzystają z części niezależnych producentów. Często są to takie same produkty, które można znaleźć w serwisach autoryzowanych, tylko w innych opakowaniach, bez logo producenta samochodu.
Filmiki i wyszukiwarka serwisów
W ramach kampanii Adam Klimek, mechanik z 20-letnim doświadczeniem, w autorskich filmikach dzieli się swoimi doświadczeniami i podpowiada, jak dobierać części zamienne. Kierowcy mogą także skorzystać z wyszukiwarki godnych zaufania warsztatów.
Na stronie www.bezpiecznywarsztat.pl kierowcy znajdą też m.in. informacje o nowych regulacjach prawnych, dzięki którym mogą swoje samochody naprawiać poza siecią autoryzowanych serwisów.
Profil kampanii można również znaleźć na Facebook’u: https://www.facebook.com/bezpiecznywarsztat
(ik)
Źródło i fot. bezpiecznywarsztat.pl