Goodyear wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną do samochodów typu SUV - UltraGrip Performance SUV Gen-1. Najnowszy model z linii opon zimowych UltraGrip jest dostępny od maja 2016 r.
Ze względu na swoje gabaryty SUV-y i auta 4x4 dają kierowcom większe poczucie bezpieczeństwa, ale także więcej ważą, a ich środek ciężkości znajduje się wyżej niż w samochodach osobowych. W rezultacie na opony oddziałują znacznie większe siły, a hamowanie i kierowanie stanowią większe wyzwanie.
Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych Goodyeara w regionie EMEA, zaznaczył, że zmodyfikowana konstrukcja opon UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewnia lepszą przyczepność, a tym samym bezpieczniejszą jazdę na zimowej nawierzchni (W porównaniu z poprzednim modelem Ultragrip +SUV.)
Najważniejsze rozwiązania technologiczne opon UltraGrip Performance SUV Gen-1:
1. Samoblokujące się lamele 3D - aby zrównoważyć wyższe obciążenie (lub masę) pojazdu, opona musi być bardziej sztywna. Większa sztywność bloków bieżnika poprawia między innymi prowadzenie auta na suchej nawierzchni. Jednak dzięki specjalnej konstrukcji trójwymiarowych lameli, klocki pozostają elastyczne, co poprawia przyczepność na śniegu.
Technologia: 3D BIS (system trójwymiarowego blokowania klocków bieżnika).
Korzyść: Równowaga pomiędzy osiągami na suchych i ośnieżonych drogach.
2. Poprawiony kształt klocków i długość lameli - lamele zostały ustawione pod kątem, równolegle do krawędzi klocków, co w rezultacie poprawia przyczepność na śniegu.
Korzyść: Poprawiona skuteczność hamowania oraz trakcja na śniegu i lodzie.
3. Zoptymalizowany obszar kontaktu z drogą - pojazd typu SUV jest cięższy i bardziej obciąża oponę. Aby sprostać większym siłom, które na nią oddziałują, szerokość opony w obszarze jej kontaktu z podłożem została zwiększona w porównaniu z poprzednim modelem. Większa powierzchnia styku gumy z drogą poprawia stabilność jazdy.
Technologia: ActiveGrip.
Korzyść: Poprawiona przyczepność i krótsza droga hamowania.
4. Wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance) - w miarę eksploatacji opony, widoczny na niej symbol płatka śniegu stopniowo zanika. Gdy zniknie całkowicie, oponę należy wymienić, by zapewnić optymalną sprawność zimą.
Technologia: Wskaźnik TOP.
Korzyść: Wskazuje optymalny moment wymiany opony na nową.
Opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 są dostępne w sprzedaży od maja 2016 r. Poniższa tabela zawiera wersje rozmiarowe ogumienia i daty ich wprowadzenia na rynek, a także przykłady zastosowania.
Dostępność |
Rozmiar opony |
Przykłady zastosowania |
01/05/2016 |
235/55R19 105V XL |
Land Rover Discovery Sport, Land Rover Evoque, Range Rover |
235/60R17 102H |
Jeep Cherokee, Opel Antara |
|
235/65R17 108H XL |
Range Rover Sport, Porsche Cayenne,Volkswagen Touareg |
|
01/06/2016 |
215/60R17 96H |
Audi Q3, Jeep Renegade, Renault Kadjar, BMW X3, Jeep Patriot, Nissan X-Trail, Volkswagen Tiguan |
215/70R16 100T |
Opel Antara |
|
225/60R17 103V XL |
Lexus RX, BMW X1, BMW X3, BMW X4 |
|
225/65R17 102H |
Audi Q5, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Lexus NX |
|
235/60R18 107H XL |
Audi Q7, Land Rover Discovery Sport, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg |
|
255/50R19 107V XL |
BMW X5, BMW X6, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg |
|
255/55R18 109H XL |
BMW X5, Land Rover Discovery, Volkswagen Touareg, Mercedes-Benz G Class |
|
255/55R19 111V XL |
Land Rover Discovery 4, Range Rover |
|
275/40R20 106V XL |
Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo |
|
275/45R20 110V XL |
Audi Q7, Mercedes-Benz GL, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg |
|
275/45R21 110V XL |
Range Rover |
|
01/07/2016 |
235/65R17 104H |
Audi Q5, BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Jeep Cherokee, Jeep Commander |
255/55R18 109V XL |
Audi Q7, BMW X5, Range Rover Sport, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg |
45 lat doświadczenia w oponach zimowych
Goodyear wprowadził pierwszy model UltraGrip w 1971 r. Od tego czasu inżynierowie marki cały czas usprawniają tę linię produktów. Od czasu wprowadzenia opony na rynek użytkownicy kupili już ponad 60 milionów sztuk. Od 2012 r. w regionie EMEA znacząco zwiększyła się produkcja samochodów klasy SUV i 4x4, a prognozy przewidują dalszy stały wzrost w kolejnych latach. Wprowadzając na rynek UltraGrip Performance SUV Gen-1, Goodyear dąży do zaspokojenia rosnącego popytu na ten rodzaj opon.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear