Urządzenie SMT 300 marki Bosch pozwala wykonywać w warsztatach różnego rodzaju badania szczelności pojazdu. Zwarta konstrukcja i zestaw akcesoriów sprawiają, że jest ono dostosowane do potrzeb różnych warsztatów. Nadaje się do badania w pojazdach szczelności każdego zamkniętego układu. Wielkość przecieku i jego lokalizacja mogą być ustalane w dwóch etapach.
Wykrywacz nieszczelności STM 300 może być stosowany do badania układów odprowadzających pary paliwa, a także w innych miejscach. Pozwala testować zarówno obiegi zamknięte, na przykład układ dolotowy i wydechowy, jak i wykrywać miejsca przenikania wiatru i wody. Dzięki zastosowaniu zintegrowanego trybu testowego można wstępnie sprawdzać układy zamknięte bez dymu, a następnie wprowadzić go dopiero w razie potrzeby. Można również regulować ilość wytwarzanego dymu, co sprawia, że łatwiej jest znaleźć małe nieszczelności.
Do badania nieszczelności w układzie paliwowym może być wykorzystywany tylko gaz obojętny (niepalny, CO2 lub azot). Zestaw „Inert Gas Pack Kit” (butla na sprężony gaz i adapter) można zamówić oddzielnie. Butla na sprężony gaz jest dostarczana pusta i trzeba ją napełnić u dostawcy gazu. Można również zamówić regulator azotu fabrycznie ustawiony na ciśnienie 7 barów, do stosowania w warsztacie z dużymi butlami azotu. Do połączenia z SMT 300 jest wówczas potrzebny wąż z końcówkami, który także można zamówić osobno.
Opatentowany barwnik
Wraz z urządzeniem w walizce znajdują się lampa i okulary, które służą do wykrywania wycieków kolorowego dymu. Dzięki zastosowaniu okularów dym staje się wyraźnie widoczny w świetle UV emitowanym przez lampę. Do powstawania dymu nowy wykrywacz nieszczelności Boscha wykorzystuje opatentowany roztwór oleju z barwnikiem UltraTraceUV. Dym nie uszkadza żadnych elementów pojazdu, dlatego korzystając z SMT 300 w warsztacie nie narusza się gwarancji producenta auta. Kompaktowy wykrywacz SMT 300 jest wyposażony w regulator przepływu dymu oraz wskaźnik ciśnienia i podciśnienia.
(ik)
Źródło i fot. Bosch