W ofercie firmy Bandag, marki należącej do koncernu Bridgestone, pojawił się nowy bieżnik - Rib Regional-Ultra Wide Base (BRR-UWB). Ten niskoprofilowy model przeznaczony jest do dużych przyczep.
Dzięki zastosowanej technologii nowy bieżnik Bandag BRR-UWB wolniej się zużywa, a tym samym właściciele flot mogą liczyć na ekonomiczniejsze użytkowanie opony oraz wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Z kolei dłuższe przebiegi oraz krótsze przestoje przekładają się na niższe koszty eksploatacji ogumienia w przeliczeniu na kilometr, co pomaga lepiej wykorzystać karkas i przyczynia się do poprawy rentowności działalności transportowej. Zaawansowana rzeźba bieżnika charakteryzuje się mniejszą głębokością, pozwalającą na obniżenie oporów toczenia oraz zużycia paliwa, a także prostym kształtem rowków, które skutecznie odprowadzają wodę, poprawiając bezpieczeństwo jazdy na mokrej nawierzchni.
Nowy model pozwala wydłużyć czas eksploatacji opon o ultraszerokiej podstawie. Zapewnia on jednocześnie taki sam lub nawet wyższy poziom bezpieczeństwa przy niższym zużyciu paliwa. Największą zaletą bieżnika Bandag jest to, że dzięki płaskiemu profilowi doskonale dostosowuje się on do całej gamy karkasów o różnych szerokościach.
Nowy produkt przeznaczony jest przede wszystkim do dużych naczep wykorzystywanych w przewozach regionalnych. Z uwagi na wolne tempo zużycia sprawdzi się również na osiach napędowych pojazdów użytkowanych w mieście, takich jak autobusy komunikacji publicznej.
Bieżnik Bandag BRR-UWB, zaprojektowany z myślą o przedłużeniu okresu eksploatacji oraz poprawie parametrów opon niskoprofilowych, stanowi część systemu Total Tyre Life oferowanego przez firmę Bridgestone. Pomaga on operatorom w poprawie wydajności oraz przy obniżaniu kosztów ogumienia w całym cyklu jego eksploatacji.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone