Ponad rok temu Grupa AAA Auto otworzyła w Piasecznie koło Warszawy swoje pierwsze autocentrum w Polsce. W ten sposób diler używanych samochodów w Europie Środkowej z 24-letnią historią w tym biznesie, rozpoczął dynamiczną realizację planu ekspansji międzynarodowej, czyniąc Polskę kluczowym ogniwem swojej sieci sprzedaży.
- Rok funkcjonowania na polskim rynku możemy podsumować jako wyjątkowo udany - powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna Grupy AAA Auto. - Otworzyliśmy trzy oddziały AAA Auto: w Piasecznie, Warszawie i Katowicach, w których łącznie sprzedaliśmy ponad 2500 samochodów. Polska wyrasta na „czarnego konia” Grupy AAA Auto. Sprzedaż w Polsce wzrosła z kilkudziesięciu samochodów miesięcznie w jednym oddziale do ponad trzystu aut w trzech oddziałach w ciągu roku. Warto się pochwalić, że w kwietniu jako cała Grupa zanotowaliśmy najlepszy miesięczny wynik sprzedażowy na przestrzeni ośmiu lat, sprzedając 6 232 samochody. Z czego Polska osiągnęła 175 proc. i jest to najwyższy wzrost sprzedaży w odniesieniu do ostatnich miesięcy na tle pozostałych państw Grupy: Czech, Słowacji i Węgier.
U wspomnianego dilera można kupić samochody po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Auta są szczegółowo badane w trakcie zakupu, co powoduje, że aż 65-70 proc. z nich nie jest przyjmowanych do salonów z powodu usterek technicznych lub prawnych.
Z badań wynika, że klienci cenią sobie szeroką gamę usług firmy: od samego wykupu, przez zakup w rozliczeniu, aż po zakup pojazdu na raty i z pakietem ubezpieczeń. Doceniają także gwarancję legalnego pochodzenia pojazdu i przebiegu oraz możliwość jego wymiany na inny, w terminie do siedmiu dni, jak również gwarancję ubezpieczeniową Carlife na stan mechaniczny pojazdu do 12 miesięcy. Bardzo ważną kwestią dla klientów jest także fakt, że sprzedawane przez firmę samochody są jej własnością i posiadają dożywotnią gwarancję prawną. Popularne jest również unikalne na rynku używanych aut rozwiązanie, które firma wprowadziła wiosną tego roku, pozwalające na finansowanie zakupu auta używanego w kredycie z jednoczesną rekompensatą kosztów kredytu.
Przedstawicielka firmy dodała również, że od tego roku uruchamianych będzie kilka oddziałów rocznie, początkowo w największych miastach naszego kraju. Przedsiębiorstwo chce zainwestować około 2 mln euro w każdy taki punkt. Pieniądze zostaną przeznaczone na adaptację siedzib oddziałów oraz zakup aut.
Najlepiej sprzedające się samochody używane w AAA Auto w Polsce
w minionym roku (kwiecień 2015 - kwiecień 2016):
TOP 10 modeli
Nr |
Model |
% |
1 |
Opel Astra |
4,61 |
2 |
Skoda Octavia |
3,81 |
3 |
Ford Focus |
3,77 |
4 |
Skoda Fabia |
3,25 |
5 |
Volkswagen Passat |
3,21 |
6 |
Ford Mondeo |
3,09 |
7 |
Volkswagen Golf |
2,61 |
8 |
Toyota Yaris |
1,88 |
9 |
Toyota Avensis |
1,68 |
10 |
Opel Corsa |
1,68 |
TOP 5 marek
Nr |
Marka |
% |
1 |
Ford |
10,06 |
2 |
Opel |
9,86 |
3 |
VW |
9,46 |
4 |
Skoda |
8,42 |
5 |
Toyota |
7,25 |
TOP 5 typów nadwozia
Nr |
Nadwozie |
% |
1 |
Hatchback |
43,77 |
2 |
Kombi |
19,44 |
3 |
Sedan |
13,03 |
4 |
SUV |
11,26 |
5 |
MPV |
6,37 |
Polacy najczęściej wybierali samochody z napędem benzynowym (56,75 proc.), auta z silnikiem diesla wybrało 42,36 proc., a 0,8 proc. zdecydowało się na silnik LPG. Zdecydowanie częściej kupowano auta z ręczną skrzynią biegów (88,66 proc.), niż z manualną (11,34 proc.).
(ik)
Źródło i fot. AAA Auto