I kwartał br. Grupa Oponeo.pl zakończyła wynikiem netto wielkości 4,6 mln zł oraz przychodami rzędu 90,7 mln zł. Grupa Kapitałowa uzyskała wzrosty wyników pomimo braku w minionym kwartale warunków pogodowych korzystnych dla branży oponiarskiej.
W I kwartale 2016 r. platforma internetowa odnotowała 16 proc. wzrost przychodów w stosunku do I kwartału 2015 r. oraz 20 proc. wzrost zamówień ogółem. - Udało się to zrealizować mimo niesprzyjających warunków pogodowych - zaznaczył Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A. - Warunki wiosenne, zwłaszcza na głównym dla grupy rynku polskim, wystąpiły w tym roku na początku II kwartału i tym samym pik sprzedaży sezonowej przeniósł się, w stosunku do roku ubiegłego, z I kwartału na II kwartał.
Przychody z zamówień krajowych wzrosły o 23 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2015 r. Pomimo okresowego obniżenia konkurencyjności cenowej produktów w brytyjskim sklepie grupy (główny rynek zagraniczny), wynikającego z niestabilnego i niekorzystnego kursu EUR/GBP firma uzyskała 5 proc. wzrost przychodów zagranicznych.
Wynik EBITDA za I kwartał br. wyniósł 6,5 mln zł w stosunku do EBITDA za I kwartał 2015 r. na poziomie - 0,2 mln zł. Wynik z działalności operacyjnej grupy wyniósł w tym okresie 5,6 mln zł i był lepszy od osiągniętego w I kwartale 2015 r. o 7 mln zł. Natomiast zysk netto ukształtował się na poziomie 4,6 mln zł, podczas gdy rok temu skonsolidowany wynik netto wyniósł -1,4 mln zł.
Na początku 2016 r. spółka podpisała z Aspencore LLC. z siedzibą w USA umowę sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa działającej pod nazwą Elektroda.pl, co dodatnio przełożyło się na wynik finansowy. Cena sprzedaży wyniosła 42 mln USD. W minionym kwartale grupa finalizowała też projekt utworzenia nowej spółki Dadelo Sp. z o.o., której działalność obejmuje sprzedaż detaliczną rowerów i akcesoriów rowerowych oraz innych akcesoriów turystycznych przez internet. Ponadto spółka poszerzyła działania marketingowe o szeroką reklamę telewizyjno-radiową w celu przełamania barier dotyczących zakupów online i dotarcia do nowej grupy odbiorców.
Na ukończeniu były również prace związane z uruchomieniem sprzedaży w kolejnym stanie USA tj. Nevada. Pierwsze zamówienie dla klienta ze stanu Nevada zostało zrealizowane na początku maja br.
Spółka rozwija też sieć serwisów partnerskich, których liczba wzrosła w I kwartale br. o 11 proc. w stosunku do stanu na koniec I kwartału ubiegłego roku. Na dzień 31 marca 2016 r. usługa wymiany ogumienia dostępna była w 1007 warsztatach w Polsce. Usługa dostawy opon do wybranego przez klienta Oponeo serwisu dostępna jest również na rynkach zagranicznych; we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i w Holandii.
(ik)
Źródło i fot. Oponeo