Valeo, francuski producent części samochodowych, odnotował 10 proc. wzrost wartości sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Globalna wartość sprzedaży Valeo w pierwszym kwartale r. wyniosła 3,9 mld euro, z czego 3,4 mld euro przyniosły dostawy na pierwszy montaż, co stanowi 88 proc. wartości globalnej sprzedaży firmy. Wartość ta wzrosła o 10 proc. w porównaniu z Q1 2015, a w tym samym okresie sprzedaż na aftermarket wzrosła o 6 proc. i wyniosła 411 mln euro.
Łączna sprzedaż firmy na poszczególnych kontynentach rosła szybciej niż produkcja samochodów i ukształtowała się następująco:
- Wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 potwierdzają, że sprzedaż Valeo nabiera tempa szybciej niż przyrost sprzedaży samochodów - powiedział Jacques Aschenbroich, prezes i dyrektor wykonawczy Valeo. - Oczekujemy, że wzrost ten utrzyma się dzięki przejęciu przez nas firm Peiker i Spheros oraz joint venture z firmą Siemens. Pozwoli nam to umocnić pozycję na rynkach o dużym potencjale wzrostu.
Firma Peiker to niemiecki producent rozwiązań telematycznych. Z kolei Spheros jest światowym liderem w dziedzinie klimatyzacji do autobusów. W ramach partnerstwa z firmą Siemens Valeo będzie wspólnie produkować napędy elektryczne do samochodów, o czym pisaliśmy już w artykule pt. „Współpraca Siemensa z Valeo”
W pierwszym kwartale 2016 w działach Comfort & Driving Assistance Systems i Visibility Systems (m.in. systemy asystenta parkowania i technologia LED) sprzedaż wzrosła odpowiednio o 17 i 13 proc. Natomiast działy Power Train Systems i Thermal Systems (m.in. innowacyjne technologie redukcji dwutlenku węgla) przyniosły wzrost odpowiednio o 6 i 7 proc.
W kolejnych miesiącach br. firma chce dalej osiągać wzrost wartości sprzedaży oraz rozwijać nowoczesne technologie sprzyjające redukcji dwutlenku węgla.
(ik)
Źródło: Proautomotive, fot. Valeo