Niemiecki producent oświetlenia samochodowego od wielu lat odnotowuje wzrost sprzedaży i zysków. W trwającym roku obrotowym 2015/2016 grupa Hella zwiększyła przychody o ponad 10 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
Firma w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku fiskalnego zwiększyła przychody do 4,654 miliarda euro (10,3 proc.) w stosunku do 4,218 miliardów euro w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł do 345 mln euro (w roku ubiegłym: 318 milionów euro). Najważniejszym czynnikiem wzrostu całej grupy nadal pozostaje silna pozycja rynkowa w segmencie motoryzacyjnym, oraz korzyści płynące z portfolio innowacyjnych technologii LED i elektronicznych, które podążają za globalnymi trendami, takimi jak efektywność energetyczna (redukcja emisji CO₂) oraz bezpieczeństwo.
Rozwój branży motoryzacyjnej
Korzystne wyniki finansowe firmy w trzecim kwartale roku obrotowego wynikają również ze zwiększonego popytu w Europie, Ameryce, oraz Chinach. W okresie dziewięciu miesięcy zewnętrzne przychody koncernu wzrosły o około 3,5 mld euro (11 proc.). W porównaniu do globalnego wzrostu rejestracji nowych samochodów oraz sprzedaży pojazdów lekkich, Hella przekroczyła wynik ogólnego wzrostu rynku w tym okresie.
Segment rynku wtórnego
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku fiskalnego, rynek wtórny części zamiennych był w stanie kontynuować kompensowanie słabego popytu w analogicznym okresie w poprzednim roku. Było to możliwe głównie ze względu na ożywienie na europejskim rynku części zamiennych, jak również dzięki zwiększeniu handlu hurtowego w Europie Północnej.
Zewnętrzne przychody segmentu wzrosły o 7,1 proc. do 875 milionów euro, tym samym zysk operacyjny wzrósł o 6 mln euro do 56 mln euro.
Perspektywy na kolejne miesiące
Wskaźnik kapitału własnego na koniec trzeciego kwartału za rok obrotowy 2015/2016 wyniósł 39,1 proc. w porównaniu do 37,9 proc. w roku poprzednim, a w okresie dziewięciu miesięcy operacyjny przepływ pieniężny wynikający z działalności operacyjnej wzrósł do 54 milionów euro z 35 milionów euro w porównaniu z rokiem poprzednim.
(ik)
Źródło: Core PR, fot. Hella