W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2016 r. Hankook Tire, osiągnął przychody ze sprzedaży globalnej rzędu 1,63 biliona KRW oraz zysk operacyjny na poziomie 251,1 miliarda KRW. Pomimo niestabilnej sytuacji na rynku globalnym firma wzmocniła swoją pozycję jako światowego producenta opon klasy premium, odnotowując wzrost sprzedaży o 9,4 proc. oraz zysku operacyjnego o 23,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku.
Dobre rezultaty w pierwszym kwartale br. przypisywane są imponującym wynikom na podstawowych rynkach firmy w Europie i Ameryce Północnej. Większy wolumen sprzedaży oraz sprzedaży OE doprowadził do wzrostu o 7,9 proc. i 8,4 proc. w skali roku odpowiednio w Europie i w USA.
Ponadto producent nadal odnotowuje stały wzrost sprzedaży w segmencie opon Ultra High Performance (UHP) wynoszący 6,9 proc. w stosunku do tego samego kwartału w 2015 r. Segment ten stanowił około 33,7 proc. przychodów ze sprzedaży brutto w pierwszym kwartale i doprowadził do trwałego wzrostu sprzedaży produktów tej marki. Szczególnie w Europie i Ameryce Północnej, gdzie odnotowano wzrost poziomu sprzedaży UHP o odpowiednio 15,6 proc. i 38,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.
Koncern będzie pracować nad dalszą poprawą swojej pozycji na rynku opon klasy premium, ze szczególnym uwzględnieniem Europy i Ameryki Północnej. Ze względu na wzrost zapotrzebowania na rynku na duże opony producent ten planuje rozwinąć swoje 4 tysiące bezpośrednich i pośrednich kanałów sprzedaży o 50 proc. do roku 2017. Hankook kontynuuje także przyspieszanie rozwoju swojej działalności jako wiodącego producenta opon poprzez dostarczanie swoich produktów kolejnym największym markom w przemyśle motoryzacyjnym.
(ik)
Źródło i fot. Hankook